W dniach 20-26 października 2025r. nasza szkoła aktywnie włączyła się w obchody XVII Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery pod hasłem przewodnim: „Siła relacji w erze samotności”. Postawiliśmy na innowacyjne i angażujące formy, które pomogły uczniom odkryć znaczenie dobrych relacji w planowaniu przyszłości zawodowej.
Jesteśmy dumni, że większość działań powstała we współpracy z naszymi lokalnymi partnerami – Panią Anną Sarczyńską, doradcą zawodowym z Urzędu Pracy w Złotoryi oraz Panią Sylwią Radzimirską, właścicielką salonu optycznego, która była inicjatorką nowego projektu.
Oto krótkie podsumowanie naszych 4 kluczowych działań:
1. Gra Terenowa „Złote Sieci” – Odkrywanie Miasta i Współpracy (Klasa 7a)
Autorska gra terenowa „Złote Sieci”, stworzona przez Panią Annę Sarczyńską, połączyła doradztwo zawodowe z eksploracją Złotoryi.
Zaszczyt testowania gry przypadł klasie 7a . Uczniowie ruszyli "w miasto", aby w małych grupach szukać "Punktów Złotej Sieci Połączeń". Zadania wymagały spostrzegawczości, sprytu i, co najważniejsze, współpracy i komunikacji.
Świetna energia, rywalizacja w duchu fair play i uświadamianie sobie, że relacje są kluczem do sukcesu. Kolejne klasy również wybiorą się na tę grę ze swoimi wychowawcami.
Poza tym, gra jest dostępna do indywidualnej rozgrywki na stronie: https://sites.google.com/view/zlotesieci.
Serdecznie zapraszamy do indywidualnych rozgrywek
2. Spotkania z Doradcą Zawodowym: „Siła relacji w erze samotności” (Klasy 8)
Cykl zajęć dla ósmoklasistów poprowadziła Pani Anna Sarczyńska. Spotkania skupiły się na kluczowych wyzwaniach rynku pracy (automatyzacja, robotyzacja, zawody przyszłości).
Mocnym akcentem była komunikacja i budowanie dobrych relacji, czyli metaforycznych "mostów". Uczniowie dyskutowali o supermocach relacji i ich kluczowym znaczeniu w różnych profesjach, kształtując kompetencje przyszłości.
3. Akcja „Kapsuła Marzeń” – List do Przyszłego Siebie (Klasy 1-3)
Rozbudzenie marzeń zawodowych u najmłodszych z jednoczesną refleksją nad wagą relacji i wsparcia.
Uczniowie klas 1-3 stworzyli "Listy do przyszłego siebie" (rysunki lub krótkie listy) opisujące wymarzony zawód i osoby, które mają ich w tym wspierać.
Prace zostaną uroczyście zapieczętowane w „Kapsule Marzeń 2025 – Do otwarcia w roku 2032”. Kapsuła zostanie otwarta, gdy obecni najmłodsi uczniowie będą kończyć klasę 8, co buduje świadomość długofalowego planowania.
4. Projekt „Szkoła przyjazna wzrokowi” i Wizyta u Optyka
Nowy projekt zainicjowany przez Panią Sylwię Radzimirską z salonu Mucha-Optyk, którego realizację rozpoczęliśmy w trakcie OTK. Celem projektu jest zwiększenie świadomości zdrowotnej uczniów i rodziców w zakresie profilaktyki wad wzroku oraz wczesnego ich wykrywania.
Młodzież odwiedziła salon Mucha-Optyk w Złotoryi, gdzie poznała zawód optyka i optometrysty od podszewki. Uczniowie zobaczyli specjalistyczne narzędzia, proces badania wzroku i mogli wcielić się w rolę optyka, co było cennym doświadczeniem w kontekście wyboru przyszłej ścieżki zawodowej.
Dziękujemy wszystkim uczniom, nauczycielom oraz naszym partnerom zewnętrznym - Pani Annie Sarczyńskiej i Pani Sylwii Radzimirskiej – za niezwykłe zaangażowanie.
Pamiętajmy: Siła relacji to siła Twojej przyszłej kariery!
