SuperKoderzy w III C

Czy dzięki reformie edukacji staniemy się imperium IT w Europie?


Nowa podstawa programowa, przyjęta przez Ministerstwo Edukacji Narodowej zakłada, że dzieci będą uczyć się programowania już od I klasy szkoły podstawowej. Tym sposobem mają rozwinąć wiele umiejętności, ale też przyczynić się do zlikwidowania deficytu programistów, których rokrocznie potrzebnych jest nawet 30 tys.


Wychodząc na przeciw tym oczekiwaniom uczniowie z klasy III C rozpoczęli w czasie ferii, w ramach zajęć dodatkowych, realizację projektu „SuperKoderzy w III C” , którego kluczowym elementem jest nauka programowania. W czasie pierwszych zajęć rozmawiali o programowaniu, konstruowali swoje własne roboty (na razie z papieru) oraz opracowali pierwszy program do prostej czynności mycia zębów.
Świetnie się przy tym bawili, szczególnie podczas „szukaniu skarbów” przy pomocy przygotowanego przez siebie listingu, według którego drużyna przeciwna trafiała (bądź nie!) do ukrytego w klasie przedmiotu.


Programowanie (nawet bez znajomości konkretnego języka programowania) wspomaga kształcenie takich umiejętności, jak: logiczne myślenie, precyzyjne prezentowanie myśli i pomysłów; sprzyja dobrej organizacji pracy, buduje kompetencje potrzebne do pracy zespołowej i efektywnej realizacji projektów. W warunkach szybko zmieniającej się technologii te umiejętności są ponadczasowe, trwalsze niż jakiekolwiek środowisko programowania czy aplikacje.