2013/ 2014 Projekt „Przedszkole przyszłości - program edukacji przedszkolnej” Dzieci bardzo lubią zajęcia w sali multimedialnej chociaż czują pewien niedosyt- tablica jest jedna a przedszkolaków 25 i wszyscy jednocześnie chcieliby na niej pracować . Zajęcia tego typu dają zarówno dzieciom, jak i nauczycielkom o wiele więcej możliwości, niż ma to miejsce w tradycyjnym nauczaniu. Uczą myślenia twórczego i konstrukcyjnego, kształtują wyobraźnię przestrzenną, uczą kreatywnego wykorzystania różnorodnych materiałów podczas realizacji własnych pomysłów oraz planowania i realizacji zadań zespołowych wymagających niestandardowych rozwiązań.

Projekt „Przedszkole Przyszłości” opiera się na wykorzystywaniu do pracy różnorodnych multimediów, począwszy od aplikacji interaktywnych, wizualizacji, do korzystania z  zasobów Internetu. Pozwala to na łączenie nauki z zabawą oraz wszechstronne rozwijanie różnorodnych umiejętności i zainteresowań dzieci poprzez stosowanie grafiki, dźwięku, ruchu.

Aplikacje uruchamiane na tablicy interaktywnej, pozwalają na samodzielną pracę każdego dziecka. To właśnie dzięki tablicy - poprzez połączenie obrazu statycznego z animacją oraz dźwiękiem - sześciolatek może dynamicznie reagować na zmieniającą się rzeczywistość oraz uczyć się, w jaki sposób można rozwiązywać problemy czy zadania. Poprzez kliknięcie na tablicy w odpowiedni element aplikacji dziecko otrzyma kompleksową informację dotyczącą danego zagadnienia, np. jak nazywa się planeta wirująca wokół Słońca, jak dokładnie wygląda i czym różni się od naszej planety. Podczas takiej zabawy dowie się też, dlaczego na Ziemi człowiek może żyć, a na innych planetach nie. Dzięki aplikacji interaktywnej możliwe będzie “zanurkowanie” całej grupy w  jeziorze i  poznawanie fauny i flory określonego akwenu.

Oczywiście, wykorzystanie multimediów jest to tylko jeden, ale nie jedyny element kształcenia, ma wspomagać proces edukacyjny, a nie zastępować go.


       2013/ 2014    2013/ 2014   2013/ 2014