EUROPLAY

docxRegulamin projektu ERASMUS + „EUROPLAY” 2017 – 2019

pdfRegulamin projektu ERASMUS + „EUROPLAY” 2017 – 2019

docxDziałania w ramach Projektu ERASMUS + „EUROPLAY” 2017 – 2019

pdfDziałania w ramach Projektu ERASMUS + „EUROPLAY” 2017 – 2019

 

Spotkanie we Włoszech

W terminie 31.03 – 05.04.2019r. w Gragnano we Włoszech spotkaliśmy się z naszymi europejskimi partnerami, na ostatni już etap uczniowskich prac projektowych. Nasza dwuletnia współpraca dobiega końca. Było to ekscytujące doświadczenie, które oprócz wzbogacenia kulturowego, wynikającego ze wspólnych prac zmierzających ku zaprojektowaniu kreatywnego placu zabaw dla poszczególnych krajów, zbudowało fundamenty by nasi uczniowie mogli stać się pokoleniem nowych, europejskich obywateli – otwartych i solidarnych.

Celem czwartego spotkania było przygotowanie planu działań z uwzględnieniem wszelkich elementów, które pozwolą nam w przyszłości na budowę zaprojektowanego placu zabaw – kosztorysu, harmonogramów, wymogów formalnych i innych detali.

W trakcie prac mieliśmy okazję zwiedzić manufakturę makaronu, mozzarelli, odwiedzić ruiny Pompei. Nauczyć się budować latawiec, a także przyjrzeć się jak powstaje tamburyn. Zwiedziliśmy przepiękny Neapol oraz urokliwe Sorrento. Ta niezwykła, wiosenna wizyta na długi czas pozostanie w naszych sercach, a kontakty nawiązane w trakcie projektu, dzięki Internetowi, będą przez dzieci wciąż utrzymywane.

 

Ostatnie spotkanie koordynatorów w ramach projektu Erasmus+ Europlay w Niemczech

Pod koniec lutego bieżącego roku odbyło się już ostatnie czwarte spotkanie koordynatorów projektu w Stuttgarcie. Tym razem w spotkaniach uczestniczyły również dyrektorzy szkół partnerskich.

Przedstawiciele czterech krajów uczestniczących w wydarzeniu, mieli okazję porównać kwestie związane z projektem bezpośrednio i zadaniami z niego wynikającymi oraz z systemem edukacji w poszczególnych krajach.

Wizyta nauczycieli w Międzynarodowej Szkole w Stuttgarcie (International School of Stuttgart), w którym językiem wykładowym jest angielski, a zasady organizacji pracy szkoły są zgoła inne niż w szkole publicznej, były niezwykłym i inspirującym doświadczeniem.

Celem pobytu było podsumowanie dotychczasowej współpracy uczniów w ramach projektu, zaplanowanie kolejnej, ostatniej już wizyty, w Gragnano pod koniec marca, jak również opracowanie planu działań kończących dwuletnią współpracę.

 

Wyjazd do Ashington

W dniach 25-30 listopada 2018 roku grupa uczniów z naszej szkoły uczestniczyła w kolejnym spotkaniu w ramach projektu Erasmus + „Europlay”. Maja Masek, Paulina Wałek, Ola Kocyła, Hania Mosoczy, Tomek Słonina i Sajmon Jackowski pod opieką p. Pauliny Chaim i Marty Włodarczyk udali się do Ashington w Wielkiej Brytanii, by wraz z rówieśnikami ze szkół partnerskich z Włoch, Niemiec i Anglii pracować nad trójwymiarowym projektem placu zabaw. Podczas warsztatów projektowych uczniowie samodzielnie stworzyli w programie TinterCAD projekty placów zabaw, które następnie zostały wydrukowane w technologii 3D.

Pobyt w Wielkiej Brytanii dostarczył uczestnikom projektu licznych wrażeń. Do najważniejszych zaliczyć należy wizytę w fabryce firmy Dulux i spotkanie z uroczym psem o imieniu Maddie, występującym w reklamie telewizyjnej, warsztaty terenowe na wietrznym wybrzeżu Northumberland i wspólne budowanie tamy, oraz ognisko, poprzedzone drużynowym patroszeniem ryby…

Wyjazd do Anglii był dla uczniów naszej szkoły nie tylko wspaniałą okazją do doskonalenia umiejętności językowych, ale też szansą na poznanie innych kultur i zawarcie międzynarodowych przyjaźni. A zapytani o to, czego nauczyli się podczas wymiany, odpowiedzieli zgodnie – PRACY ZESPOŁOWEJ!

 

Spotkania Koordynatorów w ramach projektu Erasmus+ Europlay

8 i 9 października bieżącego roku nasza szkoła była organizatorem trzeciego Spotkania Koordynatorów w ramach projektu Erasmus+ Europlay realizowanego we współpracy z krajami partnerskimi w latach 2017-2019. Gościliśmy nauczycieli z 3 krajów partnerskich – Włoch, Anglii i Niemiec. Spotkania robocze odbywały się w miejscu niezwykłym - w zamku Kliczków. Podczas sesji roboczych został zaplanowany drugi rok współpracy międzyszkolnej, a także jej spodziewane efekty jakim jest projekt wymarzonego placu zabaw. Jak zawsze, spotkania były miłe i owocne!

Do zobaczenia podczas wymiany uczniów w Ashington w Anglii już w listopadzie!

 

Erasmus corner

 

Wymiana uczniowska w ramach projektu Erasmus+

W dniach 15–20.04.2018r. uczniowie klas 4 oraz nauczyciele udali się do Stuttgartu w Niemczech na wymianę uczniowską w ramach projektu Erasmus+ „Europlay”. Karolina Czernatowicz, Franciszek Doskocz, Natalia Gagatek, Kinga Kuba, Maria Maas oraz Zofia Tłuczek pod opieką Agaty Sporek oraz Urszuli Markowskiej przez pięć dni brali udział w licznych zajęciach wspólnie z uczniami z Niemiec, Anglii i Włoch.

Podczas pobytu za granicą mieliśmy przyjemność gościć w Międzynarodowej Szkole w Stuttgarcie (International School of Stuttgart), która zrobiła na nas niemałe wrażenie. Do szkoły tej uczęszczają dzieci z przeróżnych zakątków świata i wszyscy, zarówno uczniowie jak i nauczyciele, rozmawiają w języku angielskim. W trakcie pobytu w Stuttgarcie uczniowie pracowali w międzynarodowych grupach, których zadaniem było zaprojektowanie wymarzonego placu zabaw dla każdego z państw.

Jednym z ważniejszych punktów tej wymiany były odwiedziny w siedzibie firmy „Kukuk”, która zajmuje się projektowaniem i budowaniem kreatywnych placów zabaw w Europie. Uczniowie mieli okazje sprawdzić się w roli projektantów i zbudować własne modele wymarzonych placów zabaw. Podczas wymiany, uczniowie mieli okazję zwiedzić Stuttgart oraz samodzielnie wykonać precle, które są uznawane za prawdziwy przysmak i symbol tego miasta.

Ciekawym wydarzeniem była również wizyta w muzeum Mercedesa, gdzie dzieci mogły prześledzić całą historię motoryzacji i podziwiać piękne pojazdy powstające na przestrzeni lat. Co jednak najważniejsze, wizyta w Stuttgarcie dała okazję by rozwinąć swoje kompetencje językowe oraz zacieśnić więzi z rówieśnikami z innych krajów.

 

Spotkanie koordynatorów w ramach projektu Erasmus+ Europlay w Anglii


W marcu bieżącego roku odbyło się drugie spotkanie koordynatorów projektu Erasmus+ Europlay w Anglii, mające na celu zebranie wniosków z dotychczasowych wizyt oraz zaplanowanie kolejnych spotkań.

Miasto Ashington, w którym gościliśmy, położone jest w pięknej okolicy, w rejonie Northumberland na północy kraju. Niedaleko jest stąd do zamku Alnwick, w którym kręcono sceny do filmu Harry Potter. Największym miastem w okolicy jest Newcastle upon Thyme, słynące z mostu Tyne Bridge o wielkiej, łukowej konstrukcji.

Jednym z głównych punktów spotkania było omówienie wizyty dzieci z zaprzyjaźnionych krajów w Polsce w październiku tego roku. Mocnymi stronami wymiany w Polsce okazała się zarówno dobra organizacja spotkania oraz przejrzysty harmonogram działań, zawierający dużą różnorodność zadań integrujących dzieci w planowania placu zabaw. Z wizyty w Złotoryi dzieci wróciły do swoich szkół zadowolone i podekscytowane nowymi znajomościami oraz z nadzieją na kolejne wizyty i ciekawe zadania w ramach projektu Erasmus+ Europlay.

Podczas spotkania w Anglii wytyczony został kierunek kolejnej wymiany dzieci, tym razem, w Stuttgarcie. Dokonana została analiza wyników głosowania w poszczególnych szkołach nad logo projektu oraz ustalono również, że owe logo powinno znaleźć się na koszulkach uczestników projektu.

Zaplanowany został również projekt broszury informacyjnej z realizacji projektu Erasmus + Europlay oraz przeanalizowane zostały wyniki ankiet stworzonych i przeprowadzonych w szkołach, przez dzieci i między dziećmi, na temat placów zabaw. Poruszona została również kwestia dalszej pracy z wykorzystaniem My TwinSpaces na platformie eTwinning, gdzie wymiana doświadczeń i aktualne działania znajdują swoje miejsce.

Podczas pobytu w Ashington mieliśmy również okazję odwiedzić szkołę angielską, zaobserwować podobieństwa i różnice do szkoły polskiej oraz zainspirować się nowymi rozwiązaniami w naszej codziennej pracy z dziećmi.

 

KREATYWNY PLAC  ZABAW - ANKIETA

Zapraszamy uczniów naszej szkoły do wzięcia udziału w ankiecie dotyczącej kreatywnego placu zabaw. Opinie dzieci są ważnym elementem projektu Erasmus+ Europlay. Ankieta będzie aktywna do 9 marca 2018r, a każdy uczeń może wypełnić ją tylko raz.

Link do ankiety: https://www.survio.com/survey/d/U1J2A1A8H7L9U4Z3H

Serdecznie zachęcamy do wspólnej zabawy!


Anna Misaczek
Magdalena Goździejewska

 europlay

 

 

Wizyta zagranicznych gości w ramach projektu Erasmus+ Europlay

W ostatnim tygodniu listopada, w ramach pierwszego spotkania w projekcie Erasmus+ Europlay, gościliśmy uczniów i nauczycieli ze szkół : 2° CircoloGragnano (Włochy), International School of Stuttgart (Niemcy) oraz BothalPrimary SchoolAshington (Anglia). Nasz projekt koncentruje się na przekształceniu placów zabaw w szkołach podstawowych w kreatywne przestrzenie do nauki. Opiera się on na programie nauczania STEM, który składa się takich dyscyplin jak: NAUKI PRZYRODNICZE (Science), TECHNOLOGIA (Technology), INŻYNIERIA (Engineering) i MATEMATYKA (Math). Jest to koncept w celu zwiększenia udziału tych dziedzin w edukacji, aby pomóc dzieciom budować powiązania pomiędzy nimi i lepiej je rozumieć. Zatem nie zabrakło w trakcie naszych zajęć kreatywnych elementów, takich jak bajki: Pomysłowy Dobromir i Zaczarowany Ołówek, puzzle z zabytkami Złotoryi, czy klocki konstrukcyjne.

Uczniowie klas 4 pracowali w grupach międzynarodowych przez pięć dni według opracowanego planu.

Dzień 1: Zapoznanie się, prezentacje multimedialne o swojej szkole i regionie. Zabawy techniczno - modelarsko - naukowe. Po południu wycieczka po Złotoryi.

Dzień 2: Praca zespołowa nad stworzeniem propozycji na logo projektu. Płukanie złota.

Dzień 3: Praca nad przykładowymi pytaniami do ankiety dotyczącej placu zabaw idealnego do zabawy i nauki jednocześnie. Wizyta w Vitbisie.

Dzień 4: Szkolenie dotyczące narzędzia eTwinning (program Unii Europejskiej umożliwiający placówkom w całej Europie nawiązanie współpracy dzięki wykorzystaniu mediów elektronicznych). Zajęcia Zumby oraz animacje z Fabryką Urodzin.

Dzień 5: Dyskusja z dziećmi na temat ich refleksji na temat spotkania w Polsce oraz sugestii dotyczących następnego spotkania. Rozwiązywanie problemów matematycznych.

Dla dzieci forma nauki przez doświadczanie nowych sytuacji oraz współpraca ze swoimi rówieśnikami z innych krajów, była interesująca. Zajęcia, w których dzieci brały udział wymagały ich zaangażowania w rozwiązanie zadania lub problemu, a przy tym, wykorzystania potencjału językowego. Naturalny entuzjazm dzieci do działania, przezwycięża napotkane przeszkody i tym razem też tak było! Bariera językowa początkowo widoczna, ostatecznie nie miała żadnego znaczenia, bo komunikacja była na tyle dobra, aby móc osiągnąć zamierzony cel.

Zorganizowanie takiego przedsięwzięcia wymagało również dużego zaangażowania zespołu nauczycieli, którzy to, albo przygotowali i prowadzili zajęcia, albo koordynowali działania, czy też sprawowali opiekę nad dziećmi w czasie wycieczek do najciekawszych miejsc w Złotoryi. Należą się im serdeczne podziękowania!

Mamy nadzieję, że będziemy miło wspominani przez naszych gości, a dzieci już nie mogą się doczekać kolejnych wyjazdów i kolejnych wyzwań czekających na nich w zaprzyjaźnionych krajach!

 

WIZYTA KOORDYNATORÓW W GRAGNANO /WŁOCHY/
W RAMACH PROJEKTU ERASMUS+

W ramach międzynarodowego projektu Erasmus+ ‘Europlay” odbyło się spotkaniu koordynatorów we Włoszech, w takcie którego ustalono harmonogram wymiany młodzieży z Niemiec, Włoch, Anglii i Polski. Spotkania połączone będą z pracą warsztatową dzieci nad projektowaniem placu zabaw. Już w listopadzie 2017 r. do naszej szkoły przyjadą goście – po sześcioro dzieci z partnerskich szkół wraz z opiekunami. Dzieci będą miały okazję poznać się i popracować nad projektem w międzynarodowym towarzystwie. W ciągu tygodnia zaplanowanych spotkań w Polsce, dzieci będą miały okazję bawić się, budować, planować wykorzystując koncepcję STEMu, metody, która jest stosowana w szkole angielskiej, gdzie używając rąk i umysłu przy budowaniu modeli, rozumienie matematyki i inżynierii staje się rzeczywiste.

Z naszej szkole rozpoczynamy nabór uczniów z klas 4-ch, którzy będą uczestniczyć w wyjazdach zagranicznych, jak i na bieżąco pracować w Kole Erasmusa w naszej szkole. Zachęcamy rodziców do motywowania swoich dzieci, aby uczestniczyły w pracach projektowych.

01

 

02

 

 

Polak, Niemiec, Włoch i Brytyjczyk projektują superplac zabaw (GAZETA ZŁOTORYJSKA)