Dzisiaj jest: 26 Kwiecień 2024    |    Imieniny obchodzą: Maria, Marcelina, Marzena

Little Prince embracing his European Friends in the challenged Earth


https://w5qplzmmitmao8wr0snvkq.on.drv.tw/erasmus%202022-2023/www.estelerasmus23.com/
 

 

http://box5252.temp.domains/~sixerasm/

erasmus plus logo



Podsumowanie projektu Erasmus+ “Little Prince embracing his European friends on the challenged Earth”

 

Projekt pt. „Mały Książe i jego europejscy przyjaciele stawiają czoła problemom współczesnego świata” został zainspirowany uniwersalną powieścią Antoine'a de Saint-Exupéry'ego. W projekcie wzięło udział sześć krajów UE: Hiszpania (główny koordynator), Chorwacja, Grecja, Irlandia, Włochy i Polska. Grupą docelową projektu byli uczniowie w wieku 11-13 lat. Głównym zadaniem uczestników projektu było zgłębienie najważniejszych kwestii społeczno-cywilizacyjnych współczesnego świata, takich jak zmiany klimatyczne, zrównoważony rozwój, wojny i problemy uchodźców, zdrowy tryb życia, uzależnienie od technologii, czy równouprawnienie. W ciągu trzech lat trwania projektu łącznie dziewiętnastu uczniów naszej szkoły udało się w tę fascynującą międzykulturową podróż i miało okazję gościć w domach swoich europejskich rówieśników.

pods erasmusa

Co dał nam udział w programie Erasmus+?

  • Nawiązywanie nowych znajomości z rówieśnikami z innych krajów - na wymianach uczniowie przebywają w mniejszych lub większych grupach i dzielą się doświadczeniami z młodzieżą z innych krajów, przekłada się to również na kontakty w mediach społecznościowych i niesie szansę na zawarcie długotrwałych przyjaźni. 
  • Doskonalenie umiejętności językowych – projekt realizowany jest w języku angielskim, tak więc uczniowie posługują się nim wykonując wszystkie zadania np. video, plakaty, ankiety.  Nie chodzi jednak tylko o sytuacje szkolne - nie ma lepszej okazji do sprawdzenia swojej znajomości języka angielskiego niż “przymus” użycia go w codziennej komunikacji z zagranicznymi rówieśnikami i ich rodzinami w trakcie wymiany. 
  • Rozwój kompetencji miękkich – kreatywność, współpraca w grupie, motywacja do działania, umiejętność zarządzania czasem – to tylko niektóre elementy, które rozwijamy biorąc udział w projekcie.
  • Rozwój osobisty –  dzięki wyjazdom i przyjmowaniu u siebie gości uczniowie stają się bardziej otwarci, wychodzą ze strefy komfortu i przełamują indywidualne bariery, np. stres związany z prezentowaniem własnej pracy, z występami publicznymi (sic!) w języku angielskim! Uczniowie odkrywają swoje mocne strony i podnoszą poziom samoświadomości - projekt jest okazją do połączenia wiedzy z różnych dziedzin i  zastosowania jej w praktyce.
  • Wymiana kulturowa – z pewnością największa wartość dodana projektu. Przez tydzień uczniowie stają się członkami innej rodziny, poznają odmienną kulturę, kuchnię, zwiedzają osobliwe miejsca, często pomijane przez turystów. Wymiana uczy samodzielności i wytrwałości, bo choć na pierwszy rzut oka jest to spełnienie marzeń, to jednak po kilku dniach pojawiają się obawy, tęsknota i emocje, z którymi trzeba umieć sobie radzić. Często zdarza się jednak, że rodziny gości i goszczących (guest – host families) kontaktują się ze sobą nawet po zakończonej wymianie, a czasem nawet odwiedzają się poza projektem!
  • Poznanie nowych narzędzi i programów technologicznych – pracując przy projekcie nasi uczniowie z pomocą nauczyciela tworzyli ankiety online, prezentacje multimedialne videoblogi, klipy muzyczne i ulotki.

Dziękujemy wszystkim uczestnikom projektu za trzy lata wytężonej pracy, za Waszą kreatywność i wspaniałe pomysły, a Waszym rodzinom - za otwartość i zaufanie!

 



Projekt Erasmus+ Wizyta w Hiszpanii

W naszą ostatnią projektową podróż udaliśmy się do Hiszpanii. Zostaliśmy ugoszczeni w mieście Sabadell, położonym niedaleko Barcelony, stolicy Katalonii. Wyjazd był wypełniony wieloma atrakcyjnymi zajęciami, dzięki którym mogliśmy poznać kulturę oraz tradycje Katalonii i Hiszpanii.

Podczas warsztatów artystycznych skupiliśmy się na postaci słynnego architekta Antonio Gaudiego - próbowaliśmy odtworzyć jego wyjątkowe dzieło, świątynię o nazwie Sagrada Familia, układaliśmy również kolorowe mozaiki, które są bardzo powiązane z tym miejscem i charakterystyczne dla jego stylu. Jednym z głównych punktów wizyty było spotkanie w ratuszu z Prezydentem miasta Sabadell, który opowiadał nam o regionie oraz odpowiadał na nasze pytania.

Trzeciego dnia wyjazdu pojechaliśmy na wycieczkę do Barcelony śladami Gaudiego. Mieliśmy również szansę odwiedzić znany wszystkim fanom piłki nożnej stadion Camp Nou i mieszczące się w nim muzeum footballu. Cały wyjazd przebiegł w bardzo miłej atmosferze. Poznaliśmy wspaniałych ludzi, ich zwyczaje i kulturę, a przy okazji podszlifowaliśmy nasz angielski.

Autorzy: Jagoda Kramek, Helena Kulas, Aleksandra Misaczek, Kacper Misaczek

 

hiszpania

 


Wizyta Małego Księcia w Chorwacji i odkrycie 4 kapsuły

 

Tematem działań w Chorwacji było uzależnienie dzieci od ekranów oraz praca nad ustaleniem zdrowych alternatyw i sposobów spędzania wolnego czasu. Aby zbadać temat, dzieci musiały przeprowadzić w swoich ojczystych szkołach ankiety, które oddawały obraz skali problemu w danym kraju. Następnie przystąpiliśmy do działań. Po pierwsze, dzieci miały za zadanie stworzyć plakat lub ulotkę w wersji elektronicznej promującej 24 godzinny odwyk od wszelkich ekranów i nowoczesnych technologii oraz udostępnić je dla jak największej ilości osób w mediach społecznościowych.

Kolejnym zadaniem było nagranie piosenki z gatunku rap lub hip-hop promującej zdrowe sposoby na spędzanie wolnego czasu oraz opublikować ją w mediach społecznościowych.

Z gotowym materiałem pojechaliśmy do Chorwacji i tam mogliśmy porównać wyniki ankiet z poszczególnych krajów oraz zaproponować nasze propozycje dla dzieci na spędzanie wolnego czasu, zamiast marnować go przed ekranem.

Pod artykułem można obejrzeć kilka zdjęć z tej podróży.

 



Wyjazd do Grecji – grupa Erasmus+

 

W dniach 22-27 maja odbyła się pierwsza, długo wyczekiwana wymiana uczniowska w ramach realizacji projektu „Little Prince” Erasmus+. Czworo uczniów naszej szkoły odwiedziło szkołę partnerską Neo Rysio Primary School w pobliżu Salonik. Podczas pobytu w Grecji uczestnicy projektu pracowali nad tematem zmian klimatycznych. Po wytężonej pracy znalazł się oczywiście czas na zwiedzanie:)

Natępny wyjazd już w październiku – kolejny przystanek to Włochy!

 



MAŁY KSIĄŻĘ I GALAKTYCZNI ODKRYWCY W SP3 WALCZĄ ZE STEREOTYPAMI

 

erasmus plus 1

Relacja z uroczystego powitania: https://www.zlotoryjska.pl/aktualnosc-7647-zagraniczni_goscie_powitani_muzycznie_i.html

Nasi goście spędzili w Złotoryi tydzień pełen wrażeń! Oprócz poznania historii i najważniejszych zabytków naszego miasta, mieli też okazję uczestniczyć w warsztatach płukania złota i dekorowania bombek w Vitbisie.

erasmus plus 2 v2

Szczegółowa relacja z wizyty: https://www.zlotoryjska.pl/aktualnosc-1-7674-ksiaze_i_jego_przyjaciele_opuscili.html

erasmus plus 3

erasmus plus 4

Zajęcia projektowe poświęcone były tematowi (nie)równości płci. 107 lat – tyle może trwać osiągniecie prawdziwej równości płci w Europie! Nierówności widać w wielu obszarach naszego życia. Dotyczą nie tylko pracy, awansu, zarobków, lecz także kwestii prywatnych. Nie chcemy czekać! Zmiany możemy zacząć już dziś! 

erasmus plus 5

Uczestnicy projektu walczyli ze stereotypami w reklamach telewizyjnych, które często umacniają  stereotypy dotyczące ról płciowych, ograniczają kobiety i mężczyzn, dziewczęta i chłopców, narzucając jednostkom z góry narzucone, sztuczne role, które często upokarzają, poniżają i spłycają OBIE płcie. Zapraszamy do obejrzenia spotów reklamowych naszych zdolnych uczniów!

 

 

 

  



Wymiana uczniowska w ramach programu Eramsus+

W dniach 27.11-02.12.2022 odbyła się kolejna wymiana uczniowska w ramach programu Eramsus+. Tym razem uczestnicy projektu „My Little Prince” spędzili tydzień w Killarney, w Irlandii Południowej. Uczniowie szkół partnerskich zajmowali się trudnym tematem społecznym związanym z wojnami i uchodźstwem. Uczennice klasy 7b Lena Andruchów, Maria Czernatowicz i Agata Tomalak przygotowały prezentację na ten temat i teledysk do słynnego protest songu Johna Lennona pt. „Give peace a chance”. Zapraszamy do obejrzenia!

pdfPrezentacja 1.

pdfPrezentacja 2.

 



Kolejny etap zakończony! Włochy zdobyte:)

Drugie spotkanie we Włoszech odbyło się pod hasłem zdrowego trybu życia. Wszystkie kraje miały do wykonania zadania w swoich szkołach, które inspirowały dzieci do zastanowienia się nad swoim stylem życia oraz podjęciem próby wprowadzenia konkretnych zmian. Aby mieć podstawę do wykonania działania, przeprowadzona została ankieta, która badała jakość odżywiania się dzieci w naszej szkole. Ukazała również, jak dzieci organizują sobie czas wolny, z jakich technologii korzystają i w jakiej częstotliwości, jak często uprawiają sport. To tylko niektóre z pytań, na które szukaliśmy odpowiedzi! Wynik ankiety był bazą do działań.

Pierwsze działanie, które dzieci wykonały polegało na wymyśleniu nowego zdrowego menu na cały tydzień. Następnie, mieliśmy za zadanie stworzyć nowy przepis na tradycyjną polską potrawę, który jest nie tylko smaczny, ale i zdrowy! Trzecim działaniem było nagranie vloga o swoim zdrowym stylu życia, co również uczyniliśmy:)

Owoce naszej pracy można zobaczyć w prezentacji, którą stworzyliśmy na potrzeby projektu.

pdfWorking on the 2nd capsule…


pdfRelacja uczennicy Mai Tworowskiej z wyjazdu do Włoch w ramach projektu Erasmus+



erasmus


 


Z przyjemnością informujemy, że nasza szkoła po raz kolejny otrzymała unijny grant na realizację projektu w ramach Erasmus+. Projekt pt. „Mały Książe i jego europejscy przyjaciele stawiają czoła problemom współczesnego świata” został zainspirowany powieścią Antoine'a de Saint-Exupéry'ego. W projekcie bierze udział 6 krajów UE: Hiszpania (główny koordynator), Chorwacja, Grecja, Irlandia, Włochy i Polska. Grupą docelową są dzieci w wieku 11-13 lat. Uczestnicy projektu spróbują wspólnie znaleźć rozwiązanie dla społeczno-cywilizacyjnych problemów współczesnego świata, takich jak zmiany klimatyczne, zrównoważony rozwój, wojny i problemy uchodźców, zdrowy tryb życia, uzależnienie od technologii, i równouprawnienie. W ciągu dwóch lat trwania projektu jego uczestnicy odwiedzą 6 szkół partnerskich i będą gościć w domach swoich rówieśników. Ze względu na aktualną sytuację epidemiologiczną pracę nad projektem rozpoczynamy jednak od działań online i stacjonarnych. W dniach 16-19 października odbyło się pierwsze zdalne spotkanie koordynatorów projektu i dyrektorów szkół partnerskich. W szkole powstaje już kącik Erasmus+. Trwają również przygotowania do konkursu na logo projektu. Wszystkie informacje związane z działaniami projektowymi będzie można znaleźć na stronie szkoły. Uczniowie, którzy chcieliby wziąć udział w projekcie, proszeni są o zgłaszanie się do nauczycielek języka angielskiego: p. M. Goździejewskiej, A. Wasyliszyn i M. Włodarczyk.

 

pdfRegulamin Eresmus+ Little Prince

01

02

03

 


 WIADOMOŚĆ Z OSTATNIEJ CHWILI!

 

W sześciu europejskich krajach wylądowały tajemnicze statki kosmiczne. Na ich pokładzie widziano młodych Galaktycznych Odkrywców, pochodzących prawdopodobnie z innej planety. Statki kosmiczne wylądowały w sześciu miastach: w Złotoryi, Ripi (Włochy), Killarney (Irlandia), Sabdell (Hiszpania), Žrnovnicy (Chorwacja), i Salonikach (Grecja). Świadkowie twierdzą, że przybysze są przyjaźnie nastawieni. Wygląda na to, że potrzebują naszej pomocy…

Zapraszamy do obejrzenia filmu:

1 procent 2022 

bip

Logowanie

Tłumacz

Licznik odwiedzin

Dzisiaj261
Wczoraj455
Wizyt w tygodniu2145
Wizyt w miesiącu9133
Łącznie wizyt741117

telefon zaufania

edoo

szpd

animus

fundacja kghm

uodo tdts logo color rgb

uodo

reaguj masz prawo

Fundacja Rosa
Stop zwolnieniom z WF-u
Teatr TVP

 Fundacja kultury 03

Szkoła Podstawowa nr 3
im. Henryka Brodatego w Złotoryi

tel. /76/ 878 35 74 fax. /76/ 743 70 75

Copyright © 2014. Wszelkie prawa zastrzeżone.