Warsztaty ceramiczne
24 stycznia na zajęciach Koła Plastycznego odbyły się warsztaty ceramiczne, które poprowadził Rafał Owczarek z Młodzieżowego Centrum Kultury w Legnicy. Jest on też twórcą Galerii Ananda, współpracującej z MCK, w której odbyliśmy warsztaty w ubiegłym roku.
Pan Rafał Owczarek przywiózł ze sobą glinę i przybory do jej modelowania. Podczas zajęć ceramicznych uczennice z zaangażowaniem ulepiły koty i słonie, które zostaną oszkliwione i wypalone w piecu ceramicznym w MCK-u, a następnie zaprezentowane na szkolnej wystawie.
Uczestniczkom warsztatów podobały się tego typu zajęcia i mają nadzieję na następne!
Wyniki konkursu WYMARZONA SZKOŁA
W dniu 23.01.2019r. rozstrzygnięto konkurs realizowany w ramach projektu ERASMUS+ "Nauka demokracji w szkole". Spośród wielu prac, Jury wybrało te, w których uczniowie wykazali się największą kreatywnością oraz najbardziej trafnie zrealizowali temat konkursu - Wymarzona Szkoła. Postanowiono przyznać nagrody w kategorii prac plastycznych, prezentacji multimedialnej, projektu oraz prac literackich (wiersz oraz opowiadanie). Oto wyróżnieni uczniowie:
PRACA PLASTYCZNA - klasy I
I miejsce - Diana Nalepka 1D
II miejsce - Rafał Kołodziejczyk 1C
III miejsce - Zofia Tarkowska 1C
Wyróżnienie: Hanna Matuszkiewicz 1B
PRACA PLASTYCZNA - klasy II
I miejsce - Katarzyna Browolejt 2A
II miejsce - Szymon Stępień 2B
III miejsce - Hanna Biedak 2B
Wyróżnienie: Antoni Wróblewski 2C
PRACA PLASTYCZNA - klasy III
I miejsce - Małgorzata Stryczek 3B
II miejsce - Helena Kulas 3B
III miejsce - Jasmina Ladra 3B
PRACA PLASTYCZNA - klasy IV-VIII oraz gimnazjum
I miejsce - Hanna Kulas i Malwina Wankiewicz 5F
PROJEKT:
I miejsce - klasa 4B
II miejsca - klasa 4C
PREZENTACJA MULTIMEDIALNA
I miejsce - Iga Radkiewicz 3A GIM
II miejsce - Aleksander Wiącek 8B
PRACA LITERACKA - wiersz
I miejsce - Aleksandra Wybraniec 6C
II miejsce - Maja Maliszewska 8A
III miejsce - Emilia Koszelowska 6C
PRACA LITERACKA - opowiadnia
I miejsce - Krystyna Wynar 3A GIM
II miejsce - Natalia Tyc 8B
III miejsce - Kornel Hanysz 8B oraz Katarzyna Gawrońska 6C
Wyróżnienie: Julia Fajkisz 5C
Gratulujemy raz jeszcze wszystkim uczniom oraz dziękujemy za tak duże zainteresowanie konkursem. Zachęcamy do dalszego angażowanie się w działania w ramach projektu ERASMUS+ w naszej szkole :)
Powiatowe rozgrywki w mini koszykówkę
16 i 17 stycznia br. w Wojcieszowie odbyły się powiatowe zawody w minikoszykówkę dziewcząt i chłopców. W rozgrywkach wzięła udział reprezentacja Szkoły Podstawowej nr 3, która wcześniej zwyciężyła w zmaganiach miejskich ze Szkołą Podstawową nr 1.
W rozgrywkach chłopców, oprócz SP3 Złotoryja, wzięły udział reprezentacje szkół z Wojcieszowa, Pielgrzymki i Świerzawy. Rywalizowano systemem „każdy z każdym”. Chłopcy ze złotoryjskiej „trójki” nie dali rywalom żadnych szans, zwyciężając wszystkie mecze i zdobywając komplet punktów.
Wyniki:
SP3 Złotoryja – SP Świerzawa - 22:8
SP3 Złotoryja – SP Wojcieszów – 34:4
SP3 Złotoryja – SP Pielgrzymka – 55:8
Skład reprezentacji: Kazimierz Doskocz, Patryk Sprawka, Marcel Rabenda, Piotr Zieliński, Dawid Gap, Wiktor Wolniak, Maciej Preyzner, Bartosz Polański, Marcel Strojek, Oskar Widomski, Wiktor Postrzelony, Mateusz Stafisz.
W rozgrywkach dziewcząt na starcie zameldowało się 5 drużyn – SP3 Złotoryja, SP Świerzawa, SP Wojcieszów, SP Pielgrzymka, SP Gierałtowiec. Zawody rozegrano systemem „każdy z każdym”. Reprezentacja dziewcząt poszła w ślady swoich kolegów i również zwyciężyła wszystkie mecze.
Wyniki:
SP3 Złotoryja – SP Świerzawa – 34:4
SP3 Złotoryja – SP Wojcieszów – 26:2
SP3 Złotoryja – SP Gierałtowiec – 31:8
SP3 Złotoryja – SP Pielgrzymka – 12:6
Skład reprezentacji: Julia Śliwowska, Marta Lewandowska, Noemi Niemczycka, Julia Rybarczyk, Lena Kwiatkowska, Maja Rakowska, Konstancja Kupiec, Natalia Gagatek, Małgorzata Skoczypiec, Julia Makowska, Oliwia Klorek.
Niemal wszyscy uczniowie reprezentujący Szkołę Podstawową nr 3 uczęszczają do klas sportowych. Większa ilość godzin zajęć wychowania fizycznego przekłada się na wymierne efekty i sukcesy sportowe uczniów.
Następnym etapem rozgrywek będzie półfinał strefy legnickiej, który zostanie rozegrany 12 i 13 lutego br.
Opiekunem uczniów był Tomasz Antonowicz.
Biblioteka w pigułce- styczeń 2019r.
- Rozstrzygnięcie konkursu „Święta z Play-wręczenie nagród wszystkim 33 uczestnikom. Prace szczególnie wyróżnione-Antoni Wróblewski kl. IIc oraz Maja Ceglarska z kl. VIa.
- Pozyskanie od wydawnictw darmowych książek do biblioteki , na nagrody oraz materiałów promocyjnych.
- Podsumowanie i rozliczenie Świątecznego Kiermaszu Taniej Książki- pozyskałyśmy na rzecz biblioteki szkolnej 80zł.
- Przygotowanie materiałów pomocnych w realizacji projektu ”Mały Patriota” –Warszawa, zajęcia z grupą świetlicową.
- Selekcja księgozbioru.
- Gazetki: ”4 stycznia-Światowy Dzień Braillea -niewidomego geniusza”,” Pomaganie jest trendy-27 Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy”, „ Dzień Babci i Dziadka”, ”Co to jest tolerancja, solidarność, dyskryminacja, hejt?”.
- Wymiana podręczników w klasach I-III (cz.3).
- Wypożyczanie strojów dawnych i ich ewidencja.
- Przygotowanie scenariusza i materiałów do uroczystych zajęć pasowania uczniów klas pierwszych na czytelników biblioteki szkolnej.
- Redagowanie notatek i ogłoszeń na stronę internetową szkoły i biblioteki.
- Udział w zespole nadzorującym przebieg pisemnego egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie -ZSzZ.
- Opieka nad uczniami pozostającymi w bibliotece –religia, dojeżdżający, czekający na rodziców i zajęcia dodatkowe itp.
- Wyszukiwanie i gromadzenie materiałów na temat ustanowionych przez Sejm patronów 2019r.Uhonorowani w ten sposób będą: Gustaw Herling Grudziński, Anna Walentynowicz, Stanisław Moniuszko, a także wydarzenia: Unia Lubelska i Powstania Śląskie.
- Pomoc uczniom w wyszukiwaniu i selekcji informacji.
- Systematyczne uzupełnianie „Strefy czytania i zabawy” w bieżące czasopisma, malowanki itp.
- Kserowanie materiałów dydaktycznych dla uczniów i nauczycieli.
- Na bieżąco prace biblioteczno-techniczne oraz związane z ewidencją finansową biblioteki.
- Zajęcia w bibliotece kl.1b,4 a -18.01.2019r., kl.5c - 21.01.19r.,
- Przygotowanie materiałów dla uczniów biorących udział w konkursach ZdolnyŚlązaczek.
- Szkolne eliminacje do XXIV Dolnośląskiego Konkursu Recytatorskiego „Pegazik” w Kłodzku- dekoracja czytelni, udział w pracach komisji.
Witamy na Olimpie
Co roku klasy piąte przenoszą sią na kilka dni do świata mitów. W tym roku szkolnym uczennice klasy 5c miały okazję poznać bohaterów mitów greckich. Uczestniczyły w uczcie bogów. Przy stole nie zabrakło pięknych bogiń takich jak Hera, Hestia, Afrodyta, Demeter ze swą córką Korą czy Temida. Byli również bogowie: Zeus, Hades i Helios. Każde z bóstw opowiedziało o sobie coś ciekawego. Klasa przedstawiła również miniaturę teatralną pt. "Demeter i Kora", którą chętnie obejrzeli starsi koledzy i koleżanki z klasy 6d. Wszyscy świetnie się bawili i z pewnością na długo zapamiętają bohaterów mitycznych.
ALFIK MATEMATYCZNY 2018
Dnia 21 listopada 2018 roku odbyła się XXIV edycja Ogólnopolskiego Konkursu Alfik Matematyczny. W matematycznej rozgrywce wzięło udział blisko 61 tysięcy uczestników, wśród których wyłoniono 346 laureatów.
Spośród naszych uczniów, w konkursie startowało 132 dzieci.
Na uwagę zasługują:
W klasach II
I miejsce w szkole – MIKOŁAJ MRÓZ – 112,5 pkt., 34 miejsce w województwie, 387 miejsce w Polsce i dyplom + książka za uzyskanie bardzo dobrego wyniku w konkursie.
II miejsce w szkole – JAGODA GAJZLER – 105 pkt., 64 miejsce w województwie, 653 miejsce w Polsce i dyplom + książka za uzyskanie bardzo dobrego wyniku w konkursie.
III miejsce w szkole – BARTŁOMIEJ KORZYSTKO – 99,5 pkt., 95 miejsce w województwie, 951 miejsce w Polsce i dyplom + książka za uzyskanie dobrego wyniku w konkursie.
IV miejsce w szkole – ZUZANNA MOLENDA – 97,5 pkt., 110 miejsce w województwie, 1048 miejsce w Polsce i dyplom + książka za uzyskanie dobrego wyniku w konkursie.
W klasach III
I miejsce w szkole – HUBERT WĘGIEREK – 122,5 pkt., 9 miejsce w województwie, 80 miejsce w Polsce i dyplom + książka za uzyskanie bardzo dobrego wyniku w konkursie.
II miejsce w szkole – MAŁGORZATA RAK – 98,75 pkt., 65 miejsce w województwie, 550 miejsce w Polsce i dyplom + książka za uzyskanie dobrego wyniku w konkursie.
III miejsce w szkole – MIKOŁAJ SKUPIEŃ – 90 pkt., 117 miejsce w województwie, 938 miejsce w Polsce.
W klasach IV
I miejsce w szkole - MIŁOSZ ŁUKJAŃCZUK – 98,75 pkt., 64 miejsce w województwie, 495 miejsce w Polsce i dyplom + książka za uzyskanie dobrego wyniku w konkursie.
II miejsce w szkole – MARCEL ZABIEGAŁA – 93,75 pkt., 94 miejsce w województwie i 622 miejsce w Polsce .
III miejsce w szkole – ROBERT HNAT – 62 pkt., 420 miejsce w województwie i 2952 miejsce w Polsce .
W klasach V
I miejsce w szkole - ZOFIA TŁUCZEK – 123,75 pkt., 21 miejsce w województwie, 125 miejsce w Polsce i dyplom + książka za uzyskanie bardzo dobrego wyniku w konkursie.
II miejsce w szkole – KAROLINA CZERNATOWICZ – 108,5 pkt., 59 miejsce w województwie i 414 miejsce w Polsce i dyplom + książka za uzyskanie bardzo dobrego wyniku w konkursie.
III miejsce w szkole
– JEREMIASZ MADEJA, MAJA SZCZOGIEL i MACIEJ PREYZNER – 76,25 pkt., 301 miejsce w województwie i 2150 miejsce w Polsce .
W klasach VI
I miejsce w szkole – NATAN MUCHA – 109 pkt., 70 miejsce w województwie, 600 miejsce w Polsce i dyplom + książka za uzyskanie bardzo dobrego wyniku w konkursie.
II miejsce w szkole – WIKTORIA SZYMCZYK – 98,5 pkt., 125 miejsce w województwie i 1062 miejsce w Polsce i dyplom + książka za uzyskanie dobrego wyniku w konkursie.
III miejsce w szkole – JULIA ŚLIWOWSKA – 79,75 pkt., 266 miejsce w województwie i 23520 miejsce w Polsce .
W klasach VII
I miejsce w szkole – MATEUSZ GRZYWA – 126,25 pkt., 10 miejsce w województwie, 43 miejsce w Polsce i dyplom + książka za uzyskanie bardzo dobrego wyniku w konkursie.
II miejsce w szkole – SZYMON KRAMEK – 112,5 pkt., 22 miejsce w województwie, 141 miejsce w Polsce i dyplom + książka za uzyskanie bardzo dobrego wyniku w konkursie.
III miejsce w szkole – FILIP WRÓBEL – 92,5 pkt., 72 miejsce w województwie, 547 miejsce w Polsce.
W klasach VIII
I miejsce w szkole – MAŁGORZATA SAŁAMAJ – 85,75 pkt., 105 miejsce w województwie, 765 miejsce w Polsce.
II miejsce w szkole – KACPER JANISZEWSKI – 81,75 pkt., 127 miejsce w województwie, 955 miejsce w Polsce.
III miejsce w szkole – MIKOŁAJ JAGUCAK – 81 pkt., 135 miejsce w województwie i 993 miejsce w Polsce .
Gratulujemy sukcesu !!!!!!!
Wars i Sawa
W środę, 16 stycznia w ramach innowacji pedagogicznej „Mały i Duży Patriota”- uczniowie kl. IIA i IIC wraz z p. Bogumiłą Bachór rozpoczęli cykl zajęć pt. "Warszawa stolica Polski".
Zajęcia rozpoczęły się pogadanką wprowadzającą w temat, następnie uczniowie udali się do biblioteki szkolnej gdzie p. Jadwiga Stępniak przygotowała bardzo interesującą prezentację multimedialną o Warszawie wraz z kartami pracy. Uczniowie byli bardzo zainteresowani i zadawali wiele pytań.
W świetlicy uczniowie wraz z wychowawcą wspólnie utworzyli wystawę o Warszawie, jej historii i współczesności. Odbyły się również zajęcia muzyczne, na których uczestnicy słuchali pieśni i piosenek o naszej stolicy, a także uczyli się „Warszawianki”.
Cykl zajęć zakończył się wspólnym czytaniem legend o Warszawie "Wars i Sawa, Legenda o Złotej kaczce”.
Kodowanie- nauka logicznego myślenia!
Kodowanie każdemu kojarzy się przede wszystkim z informatykiem siedzącym przy komputerze. Jest to oczywiście prawda, ale na kodowanie w szkole spojrzeć należy również w innych kontekstach i zastanowić się, jakie korzyści przynosi nauka programowania już od najmłodszych lat. Wtedy dziecko najszybciej przyswaja wiedzę i kształtuje umiejętności, które procentują zarówno w dalszej edukacji, jak i całym życiu.
Jedną z ważniejszych korzyści jest nauka logicznego myślenia. Programowanie to między innymi zdolność analizowania. Kodowanie nie ogranicza się tylko do pisania instrukcji i funkcji, to proces rozważania wielu różnych aspektów, przewidywania skutków użycia określonych rozwiązań. To wszystko towarzyszy dziecku podczas nauki , kształtując umiejętność analizowania różnych wariantów wydarzeń, wysnuwania wniosków i precyzowania przesłanek.
Programowanie to również nauka kreatywności, nabywanie umiejętności poszukiwania rozwiązań. Dzieci uczą się, że do konkretnego problemu czy zadania można podchodzić w różny sposób, poszukują ciekawych dróg, prowadzących do wyznaczonego celu, a przy okazji doskonale się bawią.
Programowanie jest doskonałym sposobem na kształcenie umiejętności rozwiązywania problemów. Dzieci poznają komendy, dzięki którym mogą osiągnąć określony cel, uczą się także, w jaki sposób rozłożyć, duży, złożony problem na szereg małych, mniej skomplikowanych, a tym samym łatwiejszych do rozwiązania.
Oczywiście nie każde dziecko, które uczy się programowania, musi zostać zawodowym programistą. Dla wielu maluchów będzie to po prostu dobra zabawa i zajęcia skutecznie wspierające ich rozwój. Na pewno jednak część z tych dzieci odkryje w sobie pasję i zechce związać z tym zajęciem swoją karierę zawodową.
Warto podkreślić, że właściwie wszystkie wysoko rozwinięte kraje cierpią na niedobór programistów. Nie inaczej jest w Polsce. Eurostat szacuje, że na naszym rynku brakuje ponad 50 tys. koderów. Uczenie dzieci programowania to inwestowanie zarówno w ich zawodową przyszłość, jak i szansa na pozyskanie nowych talentów dla branży IT.
Coraz częściej programowanie jest określane „językiem przyszłości”, a umiejętność kodowania już wkrótce może okazać się jedną z najbardziej poszukiwanych przez pracodawców. Na szczęście również w Polsce zauważono potencjał kodowania i jego pozytywny wpływ na rozwój dzieci. Być może już wkrótce każde polski maluch będzie poznawał tajniki programowania tak, jak uczy się języka obcego czy matematyki.
Poniżej na zdjęciach kilka zdjęć z początkowych zajęć w klasie 1C , która w tym roku szkolnym realizuje innowację pedagogiczną „Kombinuję, koduję, eksperymentuję”.