Pracownia chemiczno – fizyczna XXI wieku
Nasza szkoła doczekała się pracowni chemiczno – fizycznej z prawdziwego zdarzenia. Dzięki darowiźnie w kwocie 84 789,47zł od Fundacji KGHM Polska Miedź można ją było wyposażyć w odpowiedni sprzęt i pomoce naukowe. Szkoła nie otrzymałaby tak wielkiego wsparcia finansowego, gdyby wcześniej nie wzięła udziału w konkursie „Laboratoria XXI wieku”. Zwycięski projekt pracowni przygotowały nauczycielki Karolina Mikołajczak i Dorota Jarczak.
Do nowej pracowni zakupione zostały całe zestawy chemiczne (odczynniki, naczynia) do przeprowadzania reakcji na lekcjach oraz szafy do ich przechowywania a także wiele pomocy naukowych, takich jak domino chemiczne, modele atomów, elektroskopy, stopery, zestawy do doświadczeń z fizyki; moduł – ciepło; moduł – magnetyzm; moduł – optyka i inne oraz fartuchy ochronne. Są też dwie mobilne szafy laboratoryjne do wykonywania pokazów. Jednak najciekawszy element nowej klasy to dygestorium, rzadko raczej spotykane w szkołach podstawowych. To specjalna, przeszklona komora, przypominająca szafę, w której przeprowadzane są reakcje spalania substancji z wydzieleniem gazów trujących i niebezpiecznych dla zdrowia. Pracownię uzupełnia 5 laptopów, które będą wykorzystywane na zajęciach dodatkowych.
Zajęcia w nowej pracowni rozpoczęły się po feriach zimowych. Odbyły się dwie lekcje pokazowe, przygotowane przez panią Dorotę Jarczak. W pierwszych zajęciach uczestniczyli uczniowie klasy 8a, pokazując możliwości laboratorium chemicznego podczas lekcji chemii. Natomiast gimnazjaliści klas III w ramach zajęć dodatkowych mieli możliwość zaprezentowania różnych zasobów w pracowni nie tylko z chemii, ale także z fizyki. Nauczycielka Dorota Jarczak przeprowadziła kilka pokazów (wybuch wulkanu, z generatorem Van de Graaffa), co stanowiło niezwykłą atrakcję dla uczestników tych zajęć.
Lekcje pokazowe odbyły się z udziałem dyrekcji szkoły, władz miasta, lokalnej prasy i przedstawicieli Fundacji KGHM Polska Miedź.
Cieszy nas niezmiernie, że mamy najnowszą pracownię chemiczno – fizyczną w Złotoryi. Nasi uczniowie mogą poznać chemię czy fizykę od strony praktycznej w sposób atrakcyjny. W czasie lekcji stają się badaczami poszukującymi kreatywnych rozwiązań. Rozbudzają swoje zainteresowania przedmiotami ścisłymi, co w przyszłości może zaowocować sukcesami zawodowymi lub naukowymi.
Remont pomieszczenia klasowego na nową pracownię został przeprowadzony dzięki 12 tys. zł przekazanym przez Urząd Miejski w Złotoryi, który jest organem prowadzącym szkołę.
http://www.zlotoryjska.pl/aktualnosc-2625-taka_chemie_to_ja_lubie_foto.html
http://www.zlotoryjska.pl/aktualnosc-1-2678-pracownia_ma_byc_magnesem_dla_uczniow.html
GALERIA - LEKCJA POKAZOWA
GALERIA - ZAJĘCIA DODATKOWE POKAZOWE
Ostatnie spotkanie koordynatorów w ramach projektu Erasmus+ Europlay w Niemczech
Pod koniec lutego bieżącego roku odbyło się już ostatnie czwarte spotkanie koordynatorów projektu w Stuttgarcie. Tym razem w spotkaniach uczestniczyły również dyrektorzy szkół partnerskich.
Przedstawiciele czterech krajów uczestniczących w wydarzeniu, mieli okazję porównać kwestie związane z projektem bezpośrednio i zadaniami z niego wynikającymi oraz z systemem edukacji w poszczególnych krajach.
Wizyta nauczycieli w Międzynarodowej Szkole w Stuttgarcie (International School of Stuttgart), w którym językiem wykładowym jest angielski, a zasady organizacji pracy szkoły są zgoła inne niż w szkole publicznej, były niezwykłym i inspirującym doświadczeniem.
Celem pobytu było podsumowanie dotychczasowej współpracy uczniów w ramach projektu, zaplanowanie kolejnej, ostatniej już wizyty, w Gragnano pod koniec marca, jak również opracowanie planu działań kończących dwuletnią współpracę.
Teatrzyk ,,Skrzat” prezentuje "Dary czterech wróżek"
Klasach IV c w ramach zajęć koła recytatorsko - teatralnego ,,Skrzat” przygotowała inscenizację baśni Ewy Szerburg – Zarębiny pt. "Dary czterech wróżek".
Po kilku tygodniach prób scenicznych, zaprojektowaniu scenografii i strojów nadszedł czas pokazania spektaklu, na który zostały zaproszone dzieci z klas zerowych oraz podopieczni pani Bachór i pani Brożyny ze świetlicy. Występ młodych aktorów dostarczył widzom wielu wrażeń i był pouczającą historią o tym, ze nie wolno zachowywać się egoistycznie. Jak w każdej baśni zło zostało ukarane, a dobro nagrodzone. W przedstawieniu wystąpili uczniowie: macocha- Karolina Łusiewicz, ojciec- Tomasz Kosiński, pasierbica- Ola Szestak, córka macochy – Oliwia Ścisło, Wiosna – Oliwia Wąsowicz, Lato- Lena Panasiuk, Jesień –Zosia Kościuk, Zima- Hania Huczek, Piesek- Julianna Zamojska, Zajączek- Julia Mileszko, Kotek- Michał Boho, narrator Ania Hanysz . Scenariusz i reżyseria pani Anna Markiewicz, dekoracja sceniczna - pani Magdalena Hanebach.
Ścieżkami wygasających zawodów
Drugi etap realizacji
INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ
realizującej zadanie MEN
„Kariera zawodowa jest w moich rękach” – rozwój doradztwa zawodowego.”
„Ścieżkami wygasających zawodów”
Autorzy innowacji Pani Bożena Bączek i Pani Irena Przybyłko zakończyły drugi etap INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ realizującej zadanie MEN „Kariera zawodowa jest w moich rękach” – rozwój doradztwa zawodowego” „Ścieżkami wygasających zawodów”. Cel ogólny innowacji to przygotowanie uczniów do podjęcia trafnego wyboru drogi kształcenia zawodowego.
W dniu 4 marca 2019 roku uczniowie klasy VI A, VI B, VI D szkoły podstawowej oraz uczniowie klasy III A gimnazjum poznali zawód zegarmistrza. Z tajnikami zawodu zegarmistrza zapoznał uczniów złotoryjski zegarmistrz Pan Lech Wojtczak.
Udział w tych zajęciach pozwoli uczniom:
- nauczyć się umiejętnie analizować swoje mocne i słabe strony, rozpoznawać swoje upodobania i predyspozycje do wykonywania określonego zawodu;
- poszerzyć swoją wiedzę o wygasających zawodach na rynku pracy;
- rozwinąć świadomość mobilności zawodowej i swoją aktywność do poszukiwania alternatywnych rozwiązań w różnych sytuacjach zawodowych i życiowych.
Koordynatorki doradztwa zawodowego
Bożena Bączek
Irena Przybyłko
Etap szkolny POWIATOWEGO KONKURSU JĘZYKA NIEMIECKIEGO
Etap szkolny POWIATOWEGO KONKURSU JĘZYKA NIEMIECKIEGO dla szkół podstawowych (klasy IV-VIII) odbędzie się 7 marca (czwartek) na 7 lekcji (13.45) w sali 213. Zapraszamy!
Biblioteka w pigułce-luty 2019r.
- Szkolne eliminacje do etapu powiatowego konkursu recytatorskiego „Spotkania z poezją M. Konopnickiej ” klasy I-VI- dekoracja czytelni, udział w pracach komisji.
- Wystawa książek beletrystycznych i poezji miłosnej w bibliotece szkolnej - „W Walentynki zakochaj się w czytaniu”.
- Wypożyczanie strojów dawnych i ich ewidencja.
- Przygotowanie i udostępnianie uczniom materiałów dydaktycznych przygotowujących do egzaminów klas ósmych i gimnazjum.
- Zajęcia w bibliotece : kl.2b - 11.02.2019r., kl.5c - 18.02.2019,kl.8c -21.02.2019r.,1b - 25.02.2019r.,kl.5d - 26.02.2019r.,kl.4a - 27.02.2019r.
- Wymiana części regałów w wypożyczalni.
- Zakupienie kwiatów doniczkowych do czytelni.
- Na bieżąco prace biblioteczno-techniczne oraz związane z ewidencją finansową biblioteki.
- Uroczyste lekcje pasowania uczniów klas pierwszych na czytelników biblioteki szkolnej od 26.02 2019r. do 01.03.2019r.
- Kserowanie materiałów dydaktycznych dla uczniów i nauczycieli.
- Gazetki:”14 luty -Walentynki”, „O książce kilka razy naj...” Funkcje i zadania biblioteki szkolnej”
- Udział w szkoleniu - „Kody QR w edukacji” w ramach Sieci Współpracy i Samokształcenia Nauczycieli Bibliotekarzy Powiatu Złotoryjskiego-20.02.2019r.
- Opieka nad uczniami pozostającymi w bibliotece –religia, dojeżdżający, czekający na za rodziców i zajęcia dodatkowe itp.
- Selekcja księgozbioru.
- Dzień japoński w bibliotece szkolnej dla grupy świetlicowej– filmy, ciekawostki, piosenki, zwroty japońskie, kolorowanki – 27.02.2019r.
- Pisanie notatek i ogłoszeń na stronę internetową szkoły i biblioteki.

























