KUPUJ ŚWIADOMIE - ZMIENIAMY NAWYKI NA DOBRE

W ubiegłym roku szkolnym, uczniowie klas czwartych i szóstych brali udział w realizacji innowacji pedagogicznej „Kupuj świadomie – zmieniamy nawyki na dobre”.
W czasie zajęć z przyrody odpowiadali m. in. na pytania: Co decyduje o zakupie produktu?
W jaki sposób reklamy wpływają na wybory konsumenckie?
Opracowali zasady dobrych zakupów, czytali symbole, rysunki i kody umieszczane na produktach spożywczych.

Na lekcjach matematyki dokonywali obliczeń, zbierali, porządkowali i przedstawiali dane.
W czasie zajęć wyszukiwali niezbędne informacje w celu odpowiedzi na zadane pytania
i realizację postawionych zadań.
Uczniowie doszli do wniosku, że w sklepach mają pełne półki różnych produktów.
Mogą dowolnie wybierać spośród szerokiej oferty żywności, ubrań, zabawek – towarów drogich i tanich, polskich i zagranicznych, zdrowych i niezdrowych.
Często na ich wybory konsumenckie mają wpływ reklamy lub jedynie chęć posiadania czegoś nowego lub innego.

Realizując projekt „Kupuj świadomie – zmieniamy nawyki na dobre” na lekcjach matematyki w klasie IV postawili na aspekt ekonomiczny. Dokonywali obliczeń, szukali odpowiedzi na pytania: co nam się bardziej opłaca, ile zaoszczędzimy oraz o ile mniej śmieci wyrzuci statystyczna rodzina kupując żywność, napoje w opakowaniach tzw. rodzinnych?
W klasie VI postawili na „świadomość konsumencką”, rozwiązując zadania szukali odpowiedzi na pytania jakie produkty wybierać, aby utrzymać organizm kilkunastolatka
w dobrej kondycji.

Dowiedzieli się m.in. jaki procent dziennego zapotrzebowania na białko dostarcza jeden jogurt, jaki owoc i w jakiej ilości zakupić (i oczywiście zjeść), aby pokryć dzienne zapotrzebowanie organizmu na witaminę C?
Ich świadomość konsumencka poszła nieco dalej, dowiedzieli się również, ile wody trzeba zużyć, aby wyprodukować po jednej parze jeansów dla uczniów jednej klasy oraz kto procentowo zarabia najwięcej, a kto najmniej na t-shirtach, które tak chętnie noszą.
Uczniowie klas czwartych i szóstych wykazali się dużą aktywnością. Prowadzili dyskusje, wybierali dla siebie zadania, stwierdzili, że warto dostarczyć wiedzy rówieśnikom na temat: Jak można zmienić złe nawyki na dobre?

Efektem realizacji tego projektu były zakładki, plakaty, prezentacje, scenki dramatyczne, hasła motywujące do zmiany złych nawyków na dobre.
Poszerzyła się wiedza uczniów, powstała możliwość wykorzystania dostarczonej wiedzy do bardziej świadomego zakupu produktów spożywczych i innych oraz kontrolowania wydatków na nie.
Uczniowie dowiedzieli się jak wpływać na kształtowanie swoich nawyków oraz uzyskali wiedzę na temat konsekwencji złych wyborów konsumenckich na stan ich zdrowia i stan środowiska naturalnego.
W czasie realizacji zadań uczniowie rozwinęli umiejętność samokształcenia, samooceny oraz współdziałania w grupie, wzbogacili wiedzę o ekonomii dokonywania zakupów oraz rozwinęli umiejętność wyszukiwania, selekcjonowania i wykorzystania informacji.

Uczniowie kupując świadomie podjęli decyzję o zmianie złych nawyków na dobre.

Międzynarodowy Dzień Kropki

Grupa VII świetlicy obchodziła w tym roku to święto po raz pierwszy. Nazwa święta jest może nico banalna, jednakże jego przekaz bardzo ważny. Obchodzone było w tym roku 15 września na całym świecie już po raz piąty, a uznawane jest jako dzień talentu, odwagi i kreatywności.

Międzynarodowy Dzień Kropki wziął swój początek od małej książeczki Petera Reynoldsa pt. „The Dot” („Kropka”), której bohaterką jest nieśmiała dziewczynka Vashti. Vashti nie wierzyła w swoje możliwości plastyczne, ale dzięki mądrej nauczycielce nie tylko zyskała pewność siebie, ale nawet z czasem zorganizowała wystawę swoich prac i zaszczepiła odwagę do rysowania w swoim młodszym i równie nieśmiałym koledze.

My także postanowiliśmy 16 września uczcić ten dzień w naszej świetlicowej sali. Malowaliśmy piegi na noskach, zapoznaliśmy się z historią małej Vashti, uczyliśmy się refrenu piosenki o kropce, słuchaliśmy wiersza Anny Niewiarowskiej pt. „Kropka”, mieliśmy zagadki o zwierzętach w kropki i łatki oraz konkurs ortograficzny z wyrazami na „i”, „j”, „ż” i „dż”. Wyczarowaliśmy bajecznie kolorowe kwiaty z kółek i kropek oraz puściliśmy wodze fantazji, tworząc rysunki zainspirowane jedną czarną kropką. Na koniec rysowaliśmy jesienne warzywa na pracy typu „połącz kroki”, by je pokolorować, wyciąć i utworzyć z nich koszyczki ozdobione oczywiście w kropkami.

Tego dnia z pewnością każdy z nas mógł przekonać się, że posiada mnóstwo talentu, kreatywności oraz odwagi, by je zaprezentować.

9. ZŁOTE DYKTANDO

zlote dyktando 2019

plakat a2 dyktando 2019v

Wizyta uczniów i nauczycieli z Mimoňia

W sobotę 21 września w ramach wieloletniej współpracy z Základní škola a Mateřská škola Mírová w Mimoňiu po raz kolejny gościliśmy naszych przyjaciół z zagranicy. Wizyta nie była przypadkowa, ponieważ jak co roku uczniowie z Czech brali udział w Memoriale im. Tadeusza Pietroszka.

Rywalizacja podczas biegu była ogromna, zarówno uczniowie naszej szkoły jak i nasi przyjaciele z Mimoňia znakomicie sobie poradzili i pełni optymizmu szykują się do rywalizacji w przyszłym roku.

Swoje siły goście mogli zregenerować podczas poczęstunku przygotowanego przez Panie: Aleksandrę Kroczak i Aleksandrę Rogulską. W trakcie wspólnego obiadu omówiliśmy kolejne spotkania w tym roku szkolnym.

Koorydynator ds. współpracy z Mimoňiem
Aleksandra Kroczak

 

001

Hotele dla owadów

W czerwcu 2019 r. przed naszą szkołą pojawiły się trzy kolorowe „Hotele dla owadów”, wykonane w ramach projektu grantowego, na który otrzymano pieniądze ze środków projektu „Nauka demokracji w szkole” w ramach programu Erasmus+. Grupa dziewcząt - tegorocznych absolwentek klasy gimnazjalnej: Natalia Czapińska, Sofiia Kolesnykova, Iga Radkiewicz, Oliwia Maciejewska i Krystyna Vynar napisała wniosek, w którym przedstawiono założenia projektu wraz z kosztorysem i sposobem wykonania zaplanowanych urządzeń. Celem projektu była współpraca młodzieży na rzecz „dobra wspólnego” w szkolnej społeczności oraz edukacja ekologiczna uczniów, szczególnie klas młodszych. Ich uczniowie będą mogli podejrzeć życie owadów zapylających, które znacząco przyczyniają się do utrzymania prawidłowego ekosystemu. Dziewczętom pomagał wprawdzie jeden z rodziców, ale główną część prac wykonały same, ucząc się i bawiąc jednocześnie, co przyczyniło się do integracji ich grupy. Wykazały się dużą odpowiedzialnością za swoje działania. Jest to jednocześnie grupa, która brała aktywny udział we wszystkich działaniach projektu o demokracji od 2017 roku.

Zajęcia dodatkowe dla uczniów

We wrześniu w naszej szkole rozpoczęły się zajęcia dodatkowe dla uczniów w ramach projektu "Poznaj - Zrozum - Zapamiętaj" oraz inne zajęcia pozalekcyjne. Szczegóły w harmonogramie, który znajduje się w zakładce oferta edukacyjna.

PODSUMOWANIE KONKURSU "ROWEREM DO SZKOŁY - PORUSZAM SIĘ EKO"

20 września 2019 r. uczniowie naszej szkoły gremialnie wzięli udział w ogłoszonym przez Urząd Miejski w Złotoryi konkursie w ramach Tygodnia Zrównoważonego Transportu. Tego dnia ponad połowa uczniów z klas IV-VIII przybyła do szkoły na rolkach, deskorolkach, hulajnogach i rowerem.

Najwięcej uczniów, którzy skorzystali z ekotransportu było w klasach: VI A - 100%, V B - 95%, V D - 82% i VI E - 81%. Na te klasy czekają nagrody ufundowane przez władze miasta. W tym dniu komendant Straży Miejskiej oraz przedstawicielka policji p. Dominika Kwakszys przeprowadzili pogadankę na temat zasad bezpiecznego poruszania się po ulicach różnymi środkami transportu.

Gratuluję wygranym i zachęcam wszystkich do częstego korzystania z ekologicznych środków transportu.

XVIII Powiatowy Dzień Regionalisty

13 września odbył się XVIII Powiatowy Dzień Regionalisty. Naszą szkołę reprezentowały dwie grupy z kl. 5c pod opieką pani P. Chaim i pana W. Grzywy. Gospodarzem tegorocznej imprezy była Szkoła Podstawowa w Świerzawie. Uczestnicy spotkali się pod wieżą widokową w Gozdnie, a następnie wyznaczoną trasą udali się pieszo do hali sportowej w Świerzawie. Podczas marszu można było usłyszeć ciekawostki dotyczące historii Miasta i Gminy Świerzawa i wykorzystać je do rozwiązania zadań, które przygotowano dla każdej grupy. Po dotarciu do hali na „regionalistów” czekał ciepły posiłek oraz kolejne zadanie w postaci quizu przyrodniczo – geograficznego. Imprezę zakończono wręczeniem pamiątkowych dyplomów i drobnych upominków przygotowanych przez TMZZ.

1 procent 2022 

bip

Logowanie

Tłumacz

Licznik odwiedzin

Dzisiaj52
Wczoraj119
Wizyt w tygodniu1147
Wizyt w miesiącu397
Łącznie wizyt742744

telefon zaufania

edoo

szpd

animus

fundacja kghm

uodo tdts logo color rgb

uodo

reaguj masz prawo

Fundacja Rosa
Stop zwolnieniom z WF-u
Teatr TVP

 Fundacja kultury 03

Szanowni Państwo! Serdecznie witamy na oficjalnej stronie internetowej Szkoły Podstawowej nr 3 im. Henryka Brodatego w Złotoryi. Mamy nadzieję, że strona pozwoli uzyskać Państwu jak najwięcej informacji oraz zachęci do odwiedzenia naszej szkoły ..
Szkoła Podstawowa nr 3
im. Henryka Brodatego w Złotoryi

tel. /76/ 878 35 74 fax. /76/ 743 70 75

Copyright © 2014. Wszelkie prawa zastrzeżone.