UWAGA KONKURS!

"Wielkanoc - święto wiosny i radości"
Z okazji Świąt Wielkanocnych, nasza szkoła zorganizowała Miejski Konkurs Plastyczny pt. "Wielkanoc - święto wiosny i radości". Celem konkursu było własnoręczne wykonanie ozdoby lub stroika wielkanocnego, symbolizujących święta i nadchodzącą wiosnę. Komisja konkursowa miała trudny wybór, ponieważ dotarło na konkurs wiele pięknych kompozycji wiosenno - świątecznych. Należało jednak wybrać laureatów.
A oto wyniki:
I miejsce - JULIA SKORUPSKA kl.3a Gim.OSzW.- op.Lucyna Kortus
I miejsce - DOMINIKA OSTRĘGA kl.5d SP nr 3 - op. Magdalena Hanebach
II miejsce - JAKUB MRÓZ 3a Gim. OSzW - op. Lucyna Kortus
II miejsce - PAULINA WAŁEK 5a SPnr3 - op.Magdalena Hanebach
III miejsce - KACPER ŚWIDERSKI 3a Gim.OSzW - op.Lucyna Kortus
III miejsce - OLIWIA PASTYRNAK 5b SPnr3 - op.Magdalena Hanebach
III miejsce - KAMILA KWIATKOWSKA 5b SPnr3 - op.Magdalena Hanebach
WYRÓŻNIENIA:
Szymon Obolewicz kl.6a SPnr1 - op.Jagoda Starzak
Aleksander Szczecina kl.4b SPnr3 - op.Bogumiła Bachór
Mateusz Kowalczyk kl.4b SPnr3 - op.Bogumiła Bachór
Maja Sajewicz kl.4a SPnr3 - op.Bogumiła Bachór
Bartek Tycel kl.8a OSzW - op. M.Wojtkowiak
Mateusz Ludynia kl.8a OSzW - op.M.Wojtkowiak
Jakub Sieradzki kl.8a OSzW - op.M.Wojtkowiak
Mateusz Brojakowski kl.3a Gim.OSzW - op.Lucyna Kortus
Dominika Kalisz kl.3a Gim.OSzW - op.Lucyna Kortus
Monika Kowalczyk kl.3 Gim OSzW - op.Lucyna Kortus
Aleksandra Wróblewska kl.7b SPnr3 - op.Magdalena Hanebach
Natalia Tyc kl.8b SPnr3 - op. Magdalena Hanebach
Oliwia Klorek kl.5d SPnr3 - op. Magdalena Hanebach
Patrycja Sowa kl.5d SPnr 3 - op.Magdalena Hanebach
Julia Grubczyńska kl.6b SPnr3 - op.Magdalena Hanebach
Brajan Krzesaj kl.6b SPnr 3 - op.Magdalena Hanebach
Piękne dekoracje wiosenno - świąteczne można podziwiać na głównym korytarzu szkoły.
Laureatom gratulujemy sukcesu !
Koordynatorką konkursu była nauczycielka plastyki Magdalena Hanebach.

Pisanki- kraszanki, czyli warsztaty batikowe z artystką ludową
4 kwietnia 2019 roku na lekcjach plastyki w klasach: 5a oraz 6a - odbyły się warsztaty zdobienia pisanek metodą batiku - najstarszą ludową techniką. Zajęcia prowadziła artystka ludowa Irena Maksymczak, która przyjechała do nas z Przemkowa z Galerii Wrzosowa Kraina i przywiozła ze sobą cały warsztat. Uczniowie dzięki temu mogli poznać ten staroludowy sposób zdobienia pisanek. Każdy z uczniów wykonał swoje dwie pisanki, malując na nich wzór ciekłym woskiem za pomocą cienkiej igły, a następnie kolorując w barwnikach. Była to zarazem doskonała nauka o tradycjach wielkanocnych przed zbliżającymi się świętami.

Spotkanie we Włoszech
W terminie 31.03 – 05.04.2019r. w Gragnano we Włoszech spotkaliśmy się z naszymi europejskimi partnerami, na ostatni już etap uczniowskich prac projektowych. Nasza dwuletnia współpraca dobiega końca. Było to ekscytujące doświadczenie, które oprócz wzbogacenia kulturowego, wynikającego ze wspólnych prac zmierzających ku zaprojektowaniu kreatywnego placu zabaw dla poszczególnych krajów, zbudowało fundamenty by nasi uczniowie mogli stać się pokoleniem nowych, europejskich obywateli – otwartych i solidarnych.
Celem czwartego spotkania było przygotowanie planu działań z uwzględnieniem wszelkich elementów, które pozwolą nam w przyszłości na budowę zaprojektowanego placu zabaw – kosztorysu, harmonogramów, wymogów formalnych i innych detali.
W trakcie prac mieliśmy okazję zwiedzić manufakturę makaronu, mozzarelli, odwiedzić ruiny Pompei. Nauczyć się budować latawiec, a także przyjrzeć się jak powstaje tamburyn. Zwiedziliśmy przepiękny Neapol oraz urokliwe Sorrento. Ta niezwykła, wiosenna wizyta na długi czas pozostanie w naszych sercach, a kontakty nawiązane w trakcie projektu, dzięki Internetowi, będą przez dzieci wciąż utrzymywane.
Powiatowy konkursu języka angielskiego I LOVE ENGLISH
W dniu 10 maja 2019r. (piątek) o godzinie 9 w sali 208 odbędzie się etap powiatowy konkursu języka angielskiego I LOVE ENGLISH, w którym wezmą udział uczniowie ze szkół podstawowych z naszego rejonu. Serdecznie zapraszamy i trzymamy kciuki za reprezentantów naszej szkoły! :)
Odwiedziny u przyjaciół z Grundschule w Pulsnitz
11 kwietnia 2019 r. uczniowie klas trzecich wraz z opiekunami, w ramach projektu „Różnorodność we wspólnym działaniu”, wyjechali do szkoły partnerskiej w Pulsnitz. Podróż minęła bardzo szybko a na miejscu czekali nauczyciele i uczniowie Grundschule. Po krótkim powitaniu przez dyrektora szkoły nastąpiły prezentacje artystyczne w wykonaniu gospodarzy a następnie uczennic klasy 3b, przygotowanych przez panią Annę Kwiatkowską.
Po wspólnym śniadaniu dzieci wzięły udział w atrakcyjnym programie przygotowanym przez organizatorów. Uczniowie zwiedzili miasto, poznali najciekawsze miejsca i zabytki Pulsnitz. Przy okazji zwiedzania Muzeum Pierników mieli możliwość samodzielnie ozdobić ciastka, które później otrzymali w prezencie. Bardzo ciekawym doświadczeniem było poznanie techniki wykonywania serwetek metodą blaudruck. Dzieci samodzielnie wykonały serwetkę zgodnie z podaną instrukcją. Dużo radości przyniosły im zabawy ruchowe, które oprócz sprawności fizycznej wymagały znajomości matematyki, logicznego myślenia jak również refleksu.
Po pysznym obiedzie i pożegnaniu, pełni wrażeń oraz bogatsi o mnóstwo wspomnień i nowych znajomości wrócili do Złotoryi.
Uczniowie na tropie polskich śladów w Europie
W Szkole Podstawowej nr 3 im. Henryka Brodatego w Złotoryi trwają od początku bieżącego roku szkolnego prace nad innowacją pedagogiczną pod nazwą „Polskie ślady w Europie”, w której bierze udział czterdziestu uczniów klas 6 – 8. Innowacja ma charakter interdyscyplinarny i zakłada działania w obrębie języka polskiego, języka angielskiego, języka niemieckiego, geografii, plastyki oraz informatyki.
Jednym z etapów innowacji jest tygodniowa wycieczka do Włoch, podczas której uczniowie zwiedzą Wiedeń, Wenecję, Florencję, Rzym, Watykan, Wezuwiusza oraz San Marino. Jej organizatorem jest autorka innowacji, pani Anna Kwiatkowska, nauczycielka języka polskiego, języka niemieckiego oraz opiekunka grupy świetlicowej, a wspiera ją w tych działaniach pani Paulina Chaim, współautorka innowacji, nauczycielka geografii, przyrody oraz plastyki. Autorki przedsięwzięcia dopilnowały, aby trasa zwiedzania umożliwiła uczniom wyszukiwanie w trakcie wyjazdu śladów Polski oraz Polaków.
Wycieczka odbędzie się w maju i jego młodzi uczestnicy zostali już podzieleni na dwanaście grup zadaniowych, które w trakcie zwiedzania będą musiały zbierać materiały, na bazie których do 10 czerwca przygotują prace projektowe odnoszące się do wymienionych wcześniej dyscyplin. Wszystkie zadania obejmują przede wszystkim powiązania polsko – włoskie. Po tym terminie grupy zadaniowe zaprezentują efekty swojej pracy pozostałym uczniom szkoły.
Chociaż plan innowacji zrodził się dopiero w tym roku szkolnym, to autorki mają już pomysł na jego kontynuację w kolejnych latach, a wspierać ją w tym zamierza złotoryjska firma Borgers Polska sp. z o. o., która to udzieliła grupie innowacyjnej spore dofinansowanie do włoskiej przygody. Umożliwi to organizatorkom nie tylko pokrycie kosztów biletów wstępu podczas wyjazdu, ale także zapewni dodatkowe wyżywienie i atrakcje dla młodzieży. Zapewnienie ze strony firmy, że będzie ona wspierać finansowo kontynuację innowacji w kolejnych latach, zagwarantuje także możliwość uczestnictwa w niej mniej zamożnym uczniom oraz poszukiwania polskich śladów w innych krajach europejskich.
Swą pomoc pomysłodawczyniom projektu oraz jej uczestnikom zapewniło także Przedsiębiorstwo Produkcyjno – Górnicze Bazalt w Wilkowie, które dofinansowało częściowo transport na trasie wycieczki. Czekamy także na odpowiedź w kwestii dofinansowania ze strony innych firm, do których zwróciła się organizatorka wycieczki, licząc na wsparcie młodzieży w odkrywaniu polskich śladów w Europie.
Teraz pozostaje tylko dopilnowanie ostatnich spraw związanych z wyjazdem i liczyć na pełną satysfakcję jego uczestników, a później na ciekawe efekty ich pracy, o czym oczywiście także poinformujemy.
























