Podsumowanie Kampanii "Zachowaj Trzeżwy Umysł" 2012 r.
W dniu 21 listopada 2012 r. na stronie internetowej http://trzezwyumysl.pl/news/show/id/3886 ukazała się informacja podsumowująca działania realizowane w naszej szkole.
Złotoryja, woj. dolnośląskie: Jeśli kampania, to pod szyldem ZTU
Szkoła Podstawowa nr 3 w Złotoryi już po raz piąty przystąpiła do realizacji zadań związanych z kampanią Zachowaj Trzeźwy Umysł. - Lokalnym organizatorem kampanii jest Urząd Miejski w Złotoryi - informuje Teresa Gruszczyńska, pedagog szkolny.
Dobrym sposobem promocji profilaktyki wśród dzieci, rodziców i członków społeczności lokalnej jest włączanie różnego rodzaju imprez pod szyld ZTU. Tak też działo się w SP nr 3.
Pod koniec kwietnia zorganizowano festyn dla rodziców oraz dzieci z klas II. Główną ideą pikniku, poza wspólnym spędzaniem wolnego czasu w gronie rodzinnym, było propagowanie zdrowego stylu życia w ramach Zachowaj Trzeźwy Umysł. Piknik zainaugurował mecz piłki nożnej ojców uczniów z klas II. - Emocji nie brakowało - wspomina pani Teresa. - Można było podziwiać ogromne zaangażowanie zarówno ze strony zawodników, jak i kibiców. Po krótkiej przewie przyszła kolej na małych piłkarzy, czyli uczniów klas drugich. Rodzice otrzymali pamiątkowe dyplomy, a dzieci po torbie słodyczy - dodaje.
Realizując hasła kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł, szkoła włączyła się w obchody Światowego Dnia bez Papierosa. Wspólnie z uczniami ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Złotoryi, Gimnazjum nr 1 i nr 2 w Złotoryi oraz Gimnazjum w Wilkowie uczniowie brali udział w happeningu poświęconemu szkodliwości palenia papierosów. - W profilaktycznym przemarszu przez miasto dzieci prezentowały czapeczki z tegorocznymi hasłami oraz transparenty propagujące życie bez nikotyny - opowiada pani pedagog. Na happeningu obecni byli przedstawiciele lokalnej prasy.
We wrześniu 2012 r. w szkole ogłoszono konkurs „Ruszajmy się" i zachęcono dzieci do nakręcenia krótkiego filmu ilustrującego nazwę przedsięwzięcia. Wcześniej uczniowie brali także udział w konkursach profilaktyczno-edukacyjnych „To ja" i „Żabka czy motylek?".
- Realizacja zadań ZTU pozwoliła dzieciom na świadome rozumienie technik asertywnych, postrzeganie siebie jako osoby aktywnej, zwiększenie wiary w siebie - mówi o efektach kampanii Teresa Gruszczyńska z SP nr 3.