Dzisiaj jest: 21 Grudzień 2024 | Imieniny obchodzą: Jan, Honorata, Tomasz
Wspieranie uzdolnień
Od roku szkolnego 2016/2017 w naszej Szkole powołany został Zespół ds. Wspierania Uzdolnień i Rozwijania Zainteresowań Uczniów.
Liderzy SZWU - p. Beata Krzywicka, p. Bogumiła Bachór
Członkowie Zespołu - wszyscy nauczyciele uczący
Mottem przewodnim działań w naszej Szkole jest: „Każdy uczeń może odnieść sukces, na miarę swoich możliwości, jeśli tego chce”.
Uczniowie zdolni to uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych, które należy rozpoznać i zaspokoić. Celem naszej pracy i pomocy jest wspieranie ucznia zdolnego, jego potencjału poprzez stworzenie w szkole takich warunków, aby uczeń mógł w pełni uczestniczyć w życiu szkoły. Sposobem wsparcia w szkole ucznia zdolnego jest zaproponowanie mu indywidualny tok lub program nauki, albo obie możliwości naraz. Warunki i tryb udzielania zezwoleń oraz organizację indywidualnego programu lub toku nauki określają przepisy rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków i trybu udzielania zezwoleń na indywidualny program lub tok nauki oraz organizacji indywidualnego programu lub toku nauki (Dz. U. z 2017 r. poz. 1569). Realizując indywidualny tok nauki kształci się według systemu innego niż udział w obowiązkowych zajęciach edukacyjnych, w zakresie jednego, kilku lub wszystkich obowiązujących zajęć edukacyjnych, przewidzianych w szkolnym planie nauczania dla danej klasy. Uczeń może uczęszczać na wybrane zajęcia edukacyjne do danej klasy lub do klasy programowo wyższej, w swojej lub innej szkole, na wybrane zajęcia edukacyjne w szkole wyższego stopnia, albo realizować program w całości lub w części we własnym zakresie. Objęty indywidualnym tokiem nauki może realizować w ciągu jednego roku szkolnego program nauczania z zakresu dwóch lub więcej klas. Z kolei uczniowie realizujący indywidualny program nauki kształcą się w zakresie jednego, kilku lub wszystkich obowiązujących zajęć edukacyjnych przewidzianych w szkolnym planie nauczania dla danej klasy, według programu dostosowanego do ich uzdolnień, zainteresowań i możliwości edukacyjnych. Co istotne program opracowuje nauczyciel prowadzący zajęcia edukacyjne lub akceptuje indywidualny program nauki opracowany poza szkołą i jest on realizowany pod jego kierunkiem.
Innymi formami wpierania uczniów zdolnych naszej Szkoły są np.: koła zainteresowań, organizacja konkursów szkolnych i angażowanie do udziału w konkursach pozaszkolnych, zachęcanie do udziału w projektach i wycieczkach edukacyjnych, imprezach szkolnych i pozaszkolnych.