Poloneza czas zacząć…

To tytuł innowacji pedagogicznej realizowanej w marcu br., na lekcjach j. polskiego przez uczniów kl. 7d celem, której było omówienie lektury „Pan Tadeusz” Adama Mickiewicza; utwór dla młodych ludzi trudny w odbiorze i niezrozumiały. A jednak jego analiza w sposób inny, nowy i niebanalny, stała się świetną okazją edukacyjną do nauczenia się czegoś, zabawy, poszukiwań oraz, a może przede wszystkim kreatywności i twórczego działania.

Fakt, na który należy zwrócić uwagę, jest istotnym elementem mającym wpływ na to, iż siódmoklasiści stanęli przed nie lada wyzwaniem, ponieważ w tym czasie nauka odbywała się online. Nowe zadanie, nowe formy i metody, i Classroom…

Do najbardziej spektakularnych efektów samodzielnej pracy uczniów należą konstrukcje dworku w Soplicowie z klocków Lego oraz grze Minecraft, oryginalnie wykonane lapbooki i sketchnotki, a wszystko po to, by odejść od komputerów…Wreszcie wziąć papier, klej, nożyczki, flamastry i tworzyć, tworzyć…nieważne, jak długo, jak mozolnie. Wszystkie prace wykonane przez siódmoklasistów zostały wyeksponowane w holu szkoły, tworząc niepowtarzalną wystawę. I kolejne nieważne, że w szkole były tylko klasy młodsze i nauczyciele uczący zdalnie, nieważne, że twórcy tych cudeniek przebywali w domach. Istotne było to, że stworzyli, w tak trudnym okresie, coś pięknego, innego…wnieśli do szkoły pozytywną energię, tak potrzebną nam wszystkim: uczniom, nauczycielom, rodzicom. Pokazali, że można być silnym, wytrwałym i jak mówił E. Hemingway w opowiadaniu Stary człowiek i morze: Człowieka można zniszczyć, ale nie pokonać.

Największym zainteresowaniem cieszyło się zadanie polegające na nauce przedsiębiorczości, marketingu i reklamy. Uczniowie odkrywając sekrety kuchni staropolskiej, opracowywali biznesplan swojej własnej restauracji, układali menu, gromadzili przepisy; w efekcie końcowym wraz ze swoimi bliskimi przyrządzali potrawy, nagrywali filmiki, robili zdjęcia.

Mimo, że realizacja zadań innowacji pedagogicznej wymagała od młodzieży ogromu pracy, zaangażowania i wytrwałości stała się przygodą i zabawą.

Tak o tym nowym przedsięwzięciu mówią sami uczniowie, liderzy przedsięwzięcia:

Natalia Gagatek: Nowość, bardzo ciekawa, interesująca. Dzięki temu omawianie lektury nie jest nudne, lecz przeciwnie. Od razu wykonuję zadaną pracę, ponieważ jestem bardzo ciekawa i bardzo mnie ciekawi.

Wiktor Postrzelony: Jest to bardzo ciekawa forma pracy, której głównym celem jest rozwijanie kreatywności i możliwość zabawy. Podsumowując, pomysł jest ciekawy i bardzo mi się podoba.

Szkoda tylko, że uczniowie nie mogli w realu, w szkolnych korytarzach czy sali gimnastycznej zatańczyć poloneza, taki był zamysł. Zatańczymy w klasie 8… mówią pełni nadziei, mając uśmiechy na twarzy.

ppsxPrezentacja innowacja kl. 7D

1 5 procent 2025 

bip

Logowanie

Tłumacz

Licznik odwiedzin

Dzisiaj954
Wczoraj1008
Wizyt w tygodniu9096
Wizyt w miesiącu23771
Łącznie wizyt1007019

CEQ Prep FULL 2025 26 RGB

plakat czujesz niemoc

kampania dziecinstwo bez przemocy

telefon zaufania

edoo

szpd

animus

fundacja kghm

uodo tdts logo color rgb

uodo

reaguj masz prawo

Fundacja Rosa
Stop zwolnieniom z WF-u

logo maly mistrz

 

logo maly mistrz 2
Teatr TVP

  Fundacja kultury 03

Szanowni Państwo! Serdecznie witamy na oficjalnej stronie internetowej Szkoły Podstawowej nr 3 im. Henryka Brodatego w Złotoryi. Mamy nadzieję, że strona pozwoli uzyskać Państwu jak najwięcej informacji oraz zachęci do odwiedzenia naszej szkoły ..
Szkoła Podstawowa nr 3
im. Henryka Brodatego w Złotoryi

tel. /76/ 878 35 74 fax. /76/ 743 70 75

Copyright © 2014. Wszelkie prawa zastrzeżone.