Liderki i liderzy przedszkolnej edukacji cyfrowej
W „Trójce” wykorzystywana jest każda okazja, aby pozyskać dodatkowe środki na wyposażenie i rozwój szkoły. Nareszcie nadarzyła się okazja, aby skorzystać mogły oddziały przedszkolne. Stowarzyszenie Robisz to jest autorem inicjatywy, w ramach której prowadzono szkolenia dla nauczycieli i nauczycielek przedszkolnych z województw dolnośląskiego i opolskiego oraz można było uzyskać dofinansowania wyposażenia przedszkoli w nowoczesne sprzęty.
Dwie nauczycielki oddziałów przedszkolnych, Panie: Magdalena Szewczyk i Agnieszka Józefów, wzięły udział w takich bezpłatnych szkoleniach. Ich celem było przygotowanie kadry pedagogicznej przedszkoli do nowoczesnego i kreatywnego korzystania z technologii w codziennej pracy z dziećmi. Dzięki szkoleniu Panie naszego przedszkola miały możliwość rozwinąć umiejętności korzystania z narzędzi ICT, nauczyć się, jak w tradycyjne metody nauczania włączać elementy cyfrowe oraz dowiedzieć się, jak tworzyć angażujące e-materiały i scenariusze zajęć. Panie poznały zasady wprowadzania dzieci w świat technologii cyfrowych oraz praktyczne metody wprowadzania elementów programowania poprzez zabawę oraz zapoznały się z koncepcją multidyscyplinarnej metody STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) oraz PBL (Problem-Based Learning, metodyki nauczania opartego na rozwiązywaniu problemów).
W ramach przedsięwzięcia „Liderki i liderzy przedszkolnej edukacji cyfrowej” finansowanego ze środków UE - Instrumentu na Rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności, ramach Krajowego Planu Odbudowy - Reforma: C2.1: Zwiększenie skali zastosowań rozwiązań cyfrowych w sferze publicznej, gospodarce i społeczeństwie, Inwestycja C2.1.3: E-kompetencje Gmina Miejska Złotoryja działającą jako organizator placówki wychowania przedszkolnego w SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 3 IM. HENRYKA BRODATEGO W ZŁOTORYI pozyskała grant na zakup cyfrowych materiałów dydaktycznych w wysokości 6.366,00 zł. W ramach grantu zakupiono ploter tnąco skanujący oraz drukarkę 3D, celem kreowania u dzieci rozwiązań innowacyjnych, przestrzennych, rozwijania wyobraźni, zachęcania do tworzenia nowych przedmiotów i rozwiązań. To co wyobraźnia wymyśli urządzenie stworzy. Zakup zestawu robotów i klocków edukacyjnych wprowadzi dzieci od najmłodszych lat w świat robotyki, projektowania, pisanie programów.