Kulisy Capitolu
Klasy piąte i klasa 6c brały udział w Lekcji Teatralnej oraz zwiedzały Teatr Muzyczny CAPITOL we Wrocławiu – wyjazd ten zorganizowała p. Beta Krzywicka. Uczniowie mieli niecodzienną okazję uczestniczyć w zajęciach dotyczących powstawania spektaklu teatralnego Liżę Twoje Serce (w języku Romanii – Kocham Cię). którego premiera odbyła się 8 października br. Dyrektor artystyczny teatru – p. Konrad Imiela wraz p. Markiem Kocotem w sposób niekonwencjonalny krok po kroku, wykorzystując się zdjęcia, muzykę i scenografię, odkrywali tajemnice tworzenia tego musicalu o ponadczasowej tematyce – imigrantach Cyganach, którzy przybyli w 1945 roku do Wrocławia – rok 2016 – aktualny problem uchodźców w Europie. Spektakl ma: Zadziwiać formą i intrygować widza treścią - to motto jednego z prowadzących zajęcia.
O tym, co nowego, w ich życie wniósł wyjazd do CAPITOLU, mówią sami uczniowie:
Bardzo podobał mi się sprzęt inspicjenta i maski, które leżały za kulisami. (Wiktor Zieliński kl. 5a)
Najlepszy wyjazd.:) Podobał mi się wystrój wnętrza. (Paweł Kominiak 5a)
Było ciekawie i interesująco; scenografia zrobiona pomysłowo. (Kacper Janiszewski 6c)
Najbardziej podobała mi się sala nagrań i nasz wspólny śpiew. (Kornel Ożóg 5a)
Następnie grupa młodych złotoryjan zwiedziła kulisy teatru (remont 2013 r. – budżet ok. 145 ml złotych), nie kryto zachwytu wystrojem i nietypowymi miejscami, np. strefą relaksu zaaranżowaną ścianą zielonych, żywych roślin, Strefą Ciśnień lub miejscem tworzenia peruk, bądź możliwościami technicznymi CAPITOLU oraz imponującą powierzchnią tej wytwórni magii i cudowności (17 tys. m³). Teraz czas na obejrzenie spektaklu…
Coś niezwykłego z niczego
W piątek, 21października,w ramach cyklu lekcji pt. „W co zamienia się drewno?”, uczniowie klasy II c wraz z wychowawczynią panią Martyną Smolarczyk mieli przyjemność gościć niezwykłą osobę. Pan Zbigniew Rachwalski- stolarz, rzeźbiarz, hutnik i rolnik w jednej osobie,mimo napiętego grafiku,przyjął zaproszenie i opowiedział o swojej pasji jaką jest rzeźbiarstwo. Dzieci mogły się dowiedzieć,jakie drewno najlepiej nadaje się do tworzenia zarówno rzeźb jak i płaskorzeźb, jakich narzędzi używa się do obróbki drewna , oglądały też dzieła pana Zbigniewa. Na koniec dostały dłuta i pod czujnym okiem gościa mogły spróbować swoich sił w tworzeniu w drewnie. Zachwytom nie było końca.
ZRÓB PORZĄDEK Z WSZAWICĄ
Wszawica może dotknąć każdego - jest to problem stale aktualny i nie dotyczy tylko (jak wielu rodziców sądzi) „marginesu społecznego”.. bo to, że nasze dziecko ma wszy to nie wstyd! Ale bagatelizowanie, ukrywanie i zamiatanie wszawicy pod dywan - to dopiero wstyd!!!!!
Dyrektor ZSM uprasza WSZYSTKICH RODZICÓW o kontrolne przejrzenie głów własnych dzieci celem wyeliminowania ognisk choroby, które pojawiły się w szkole. Uprasza się, aby nie wysyłać do szkoły dzieci zarażone i zadbać o wyeliminowanie choroby. Informuję, że szkolne pielęgniarka dokonywać będzie badań pod kątem istnienia wszawicy, a rodzice informowani będą o chorobie dziecka.
Wioska piasku i kamienia
Do Czapli na warsztaty edukacyjne udała się klasa 2c i d pod opieką nauczycielek - Anny Hupental i Martyny Smolarczyk. Uczniowie mieli możliwość dowiedzieć się, jak robi się ozdoby z kolorowego kamienia i różnego rodzaju piasków. Obejrzeli piękne wyroby wykonane ręcznie, począwszy od wisiorków, świeczników, po olbrzymie, kamienne posągi zdobiące ogrody. Dzieci malowały kamyki, aranżowały mini- skalniaki, piekły ciasteczka. Cała grupa wróciła z wycieczki w wyśmienitym humorze, z koszem pełnym własnoręcznie zrobionych ozdób.
Nauka podstaw programowania
Oczywistym jest, że komputery wkraczają niemal do każdej dziedziny naszego życia. W wielu przypadkach dzięki nim, maszyny zastępują w pracy człowieka. Postęp techniczny idzie tak szybko, że ani się obejrzymy, a wszędzie, tam gdzie będzie to możliwe,ludzi zastąpią maszyny.
79 metrów pomocy mierzonej złotówkami
Dnia 12 i 13 października 2016 roku uczniowie naszej szkoły brali udział w akcji pomocy Pogorzelcom z Nowej Ziemi. Celem akcji było zebranie jak największej ilości złotówek. Uczniowie układali na taśmie klejącej monety o nominale 1 zł, które zostały przeliczone i będą przekazane na rzecz poszkodowanych w pożarze.
W ramach wolontariatu zebrano
3407 złotówek / 79 metrów
pomocy mierzonej złotówkami.