,,Śladami Henryka Brodatego’’ - Szkolny Konkurs Plastyczny
,,Śladami Henryka Brodatego’’ Szkolny Konkurs Plastyczny dla klas 1-6
W związku z obchodami Tygodnia Patrona odbył się w naszej szkole konkurs
Plastyczny, który przypomniał postać Patrona naszej szkoły Henryka Brodatego.
Laureaci Konkursu zostali wyłonieni poprzez głosowanie wszystkich uczniów i nauczycieli.
Laureaci klas 1-3
I miejsce - Paulina Jakubowska 3b - 56 głosów
II miejsce - Marlena Kulig 1f - 44 głosy
III miejsce - Kinga Lipiarz 3a - 39 głosów
Wyróżnienia:
Hanna Kulas 1b - 20 głosów
Katarzyna Serafin 1d - 20 głosów
Laureaci klas 4-6
I miejsce - Weronika Matuszczyk 6a - 81 głosów
II miejsce - Alicja Sala 6a - 29 głosów
III miejsce - Julia Michalak 5b - 23 głosy
Wyróżnienia:
Zuzanna Lipińska 5b - 20 głosów
Aleksandra Gumiela 4b - 20 głosów
Nagrody i dyplomy wręczył laureatom Dyrektor szkoły pan Leszek Łukaszewski.
Gratulujemy wszystkim uczestnikom konkursu, których prace dekorowały piętra szkoły!
Legenda o SMOKU WAWELSKIM w wykonaniu IC
Jak wiadomo teatr jest jedną z wielu form aktywności, które przyczyniają się do rozwoju osobowości dziecka, do rozbudzania kreatywności i twórczego myślenia oraz rozszerzania umiejętności funkcjonowania w społeczeństwie. Aktywność twórcza uważana jest za potrzebę biologiczną, przejawiającą się już od najmłodszych lat życia. Wiąże się ściśle z ekspresją i spontaniczną działalnością dziecka.
Zdaniem Ireny Wojnar, znanej pedagog, ale także nauczyciela akademickiego, profesora Uniwersytetu Warszawskiego i Kierownika Pracowni Teorii Wychowania Estetycznego: „Wychowanie przez sztukę ma miejsce w czasie, gdy odbiorca ogląda, czyta lub słucha, ale także w czasie, gdy maluje, śpiewa lub po prostu tworzy. Spektrum oddziaływań sztuki jest więc wszechogarniające i każda z jego form ma diametralne znaczenie”.
Jak mówi Justyna Krawczyk „Wychowanie przez sztukę jest więc integralną częścią procesu edukacyjnego, który nie „zatrzymuje się" jedynie na przekazywaniu wiedzy i umiejętności praktycznych, ale także skupia się na rozwoju osobowości, wpajaniu wartości, wrażliwości na estetykę i piękno oraz moralności, które wyróżniają człowieka o „otwartym" i twórczym umyśle”.
„Zabawa w teatr ” ma bardzo wiele zalet, których nie sposób wymienić i przecenić. Pewne jest natomiast, że świetnie się sprawdza, kiedy naszym celem jest nauczenie dzieci odpowiedzialności i współpracy w grupie, która choć często okupiona sporami, uczy dzieci pójścia na kompromis lub walki o swoje prawa, uczy podstawowych zasad etyki i, co najważniejsze, pozwala oswoić się z wieloma emocjami.
Na zajęciach technicznych uczniowie klasy IC ze Szkoły Podstawowej im. H. Brodatego w Złotoryi samodzielnie wykonali kukiełki niezbędne do inscenizacji legendy o WAWELSKIM SMOKU.
Na podstawie tekstu opracowali w grupkach scenariusz i zaprezentowali legendę, wykorzystując do tego teatrzyk pożyczony ze szkolnej świetlicy. Wszyscy świetnie się bawili, a kolejni występujący nagradzani byli gromkimi brawami.
Konkurs Matematyczny Klas Trzecich
12 maja 2015 w sali 17 przeprowadzono etap szkolny Konkursu Matematycznego Klas Trzecich. Komisja w składzie: Anna Matoga, Beata Siudak i Beata Romaniak po sprawdzeniu prac wyłoniła laureatów:
I miejsce - Mateusz Grzywa - 3b
II miejsce - Szymon Kramek - 3a
III miejsce - Jakub Gontarek - 3b
Gratulujemy wszystkim, nie tylko zwycięzcom, bo zadania nie były łatwe i wymagały naprawdę sporych umiejętności matematycznych. Tym , którym nie udało się znaleźć w pierwszej trójce, polecamy do przemyślenia słowa Edwarda Johna Phelpsa
„Człowiek, który nie robi błędów, zwykle nie robi niczego”.
Poniżej kilka zdjęć ze zmagań trzecioklasistów.
Badanie Kompetencji Pięcioklasistów - IBE
19.05.2015 r.
1 lekcja – wg planu
2-3 lekcja – część I sprawdzianu, test z j.polskiego i matematyki, czas pisania 80 min.
8.55 – wpuszczenie uczniów do sal wg poniższego planu:
s. 54 (kl. 5a) – 2 lekcja K. Kukla, 3 lekcja I. Pierzchała - czas pisania 80 min.
s. 56 (kl. 5b)– 2 lekcja T. Antonowicz , 3 lekcja L. Antonowicz – czas pisania 80 min.
Rozpoczęcie sprawdzianu godz. 9.00
Przewidywana godz. zakończenia pisania I części ok. 10.20
Od godz. 10.20 do godz. 10.35 uczniowie pozostają pod opieką nauczyciela nadzorującego.
10.35-10.55 – przerwa
4 lekcja – wg planu
5 lekcja – część II sprawdzianu, test językowy, czas pisania 45 min.
11.45 – rozpoczęcie testu
s. 54 (kl. 5a) – W. Kuczyński (Proszę sprawdzić odtwarzanie audionagrania.)
s. 56 (kl. 5b) – K. Kukla (Proszę sprawdzić odtwarzanie audionagrania .)
Przewidywana godz. zakończenia pisania II części ok. 12.30
6 lekcja – wg planu
Po zakończeniu poszczególnych części sprawdzianu nauczyciel - opiekun przekazuje dokumentację dyrektorowi.
Badanie Kompetencji Trzecioklasistów (IBE)
19.05.2015 r.
Godzina 9.00
Godz. 8.45 – Pobranie Testów z Sekretariatu – wychowawcy klas III
Wprowadzanie wyników uczniów – od 20.05.2015 do 31.05.2015 - wychowawcy klas III.
Szkolny konkurs klas III
Dnia 6 maja 2015 roku odbył się szkolny konkurs klas III.
Pisało 15 uczniów: z klasy III A - 7 uczniów, a z III B - 8 uczniów.
Można było uzyskać maksymalnie 30 punktów.
Nasi laureaci:
I miejsce - Aleksandra Wróblewska - 27 pkt. z klasy III B
II miejsce - Paulina Jakubowska - 26 pkt. z klasy III B
III miejsce - Szymon Kramek - 24,5 pkt. z klasy III A
Zwycięzcom gratulujemy!
Toyota - Ekologiczny Samochód moich marzeń
Brawa dla Ingii Kaczmarskiej z klasy 3a, która została laureatką Dolnośląskiego Konkursu Plastycznego „Toyota - Ekologiczny Samochód moich marzeń”
Gratulujemy!