Aureus zaprasza
WIZYTA W URZĘDZIE PRACY
W ramach doradztwa zawodowego uczniowie klas ósmych – 8c i 8d odwiedzili w październiku i grudniu Urząd Pracy w Złotoryi. Kolejne klasy odwiedzą Urząd w najbliższych miesiącach. Na warsztatach pracowaliśmy nad określeniem kompetencji i predyspozycji znanych bohaterów z bajek. Było wesoło i kreatywnie. Młodzież zobaczyła również jak przestrzenny jest globalny rynek pracy i na co trzeba zwrócić uwagę w planowaniu swojej kariery zawodowej. Dowiedzieliśmy się także gdzie szukać pomocy związanych z karierą zawodową, na każdym etapie swojego życia. Bardzo dziękujemy za cenne wskazówki.
WIZERUNEK W SIECI – WARSZTATY Z BIBLIOTEKĄ PEDAGOGICZNĄ
Na lekcjach doradztwa zawodowego odbyły się warsztaty dotyczące wizerunku w sieci, prowadzone przez Panią Magdalenę Salastowicz – pracownika Biblioteki Pedagogicznej w Złotoryi.
Uczniowie podczas próby przewidzenia jak poruszony problem dotyczący wizerunku może zostać rozwiązany, mieli możliwość refleksji nad postrzeganiem tego, co zostaje udostępnione przez nas samych w Internecie. Zastanawialiśmy się czym jest wizerunek, kto go ma oraz jak go chronić.
Każdy z nas, niezależnie od tego czy jest tego świadomy czy nie, ma pewien wizerunek. Ludzie patrząc na nas, nasze działania, zachowania, osiągnięcia budują sobie nasz obraz. Postrzegamy siebie nawzajem przez pryzmat tego co zobaczymy, czasem również tego co usłyszymy na temat danej osoby. Jednak czy zawsze jest to zbieżne z prawdą?
Sytuacja komplikuje się jeszcze bardziej w dobie social mediów, kiedy obserwując kogoś na Instagramie, Tik Toku, Snapchacie wydaje nam się, że wiemy jak ten ktoś żyje, jaki jest – choć widzimy raptem kilkuminutowy wycinek z jego życia.
Możemy na to narzekać albo zastanowić się jak to wykorzystać w pozytywny sposób.
Więcej ciekawych informacji na ten temat oraz inne, dotyczące doradztwa zawodowego możemy znaleźć na blogu:
ROZSTRZYGNIĘCIE SZKOLNEGO KONKURSU NA NAJCIEKAWSZĄ DYNIĘ
Na przełomie października i listopada odbył się konkurs na najciekawszą dynię. Wszystkie przyniesione przez uczniów klas 1-8 a także grup 0 tworzyły wystawę na trzecim piętrze i prezentowały się rewelacyjnie. Cieszymy się, że w tworzenie prac zaangażowały się także rodziny uczniów, na pewno był to mile wspólnie spędzony czas. Ilość prac przerosła nasze najszczersze oczekiwania – było ich ponad 50! Nie brakowało różnorodnych pomysłów, od dyniowego domku, po postacie z bajek takie jak Myszka Mickey, Minionek, Olaf, zwierzątka oraz wiele, wiele innych.
Komisja konkursowa długo zastanawiała się jak z tak wielu dzieł sztuki wybrać te najpiękniejsze, na szczęście z pomocą wydawnictwa Pearson oraz Pani Dyrektor udało nam się nagrodzić wszystkich uczestników! Serdecznie dziękujemy uczestnikom za tak liczny udział w konkursie:) Podziękowania oraz gratulacje należą się również rodzinom naszych uczniów, którzy poświęcili swój czas i wykazali się ogromną kreatywnością.
Wycieczka klasy 7a do Zamku Książ i ExploraPark
Dnia 10 listopada klasa 7a uczestniczyła warsztatach "Zamkowe tajemnice” podczas zwiedzania Zamku Książ. Uczniowie poznali sekrety Książa, zwiedzali podziemia oraz wzięli udział w konkursie ze zdobytej wiedzy. Podczas wizyty w ExploraPark uczestnicy wysłuchali wykładu dotyczącego matematyki w przyrodzie. Po teorii przyszedł czas na zabawę podczas której uczniowie m.in. sprawdzili doświadczalnie jak działa dźwięk, poszukali drogi do wyjścia w gabinecie luster oraz zrozumieli działanie odnawialnych źródeł energii.
OGRÓD PRZED SZKOŁĄ
Na terenie naszej Szkoły powstało nowe miejsce przyjazne środowisku. Ogród – „Rabata bylinowa” składa się z 245 bylin i krzewów, a środki na ten cel (ok. 10 000zł) otrzymaliśmy w ramach projektu „WIKT – Wsparcie działań na rzecz ochrony klimatu w regionie transganicznym” dofinansowanego w ramach Programu Współpracy INTERREG Polska-Saksonia 2014-2020. Celem projektu jest poprawa warunków dla różnorodności biologicznej oraz edukacja przyrodnicza. Uczniowie klasy 5c wzięli udział w warsztatach pt. „Jak zakładać ogrody przyjazne owadom, dobre praktyki pielęgnacji i tworzenia ogrodów, dobór gatunków i pielęgnacja, standardy pielęgnacji ogrodów”. Następnie uczestniczyli w zakładaniu ogrodu. Powstały ogród to rabata o charakterze świeżej łąki, złożonej w dużej mierze z roślin rodzimych gatunków. Znajduje się ona na skarpie przy wejściu do szkoły od ul. Wiśniowej.