800 080 222 – rusza całodobowa bezpłatna infolinia dla dzieci, młodzieży, rodziców i pedagogów

 

pdfList - Infolinia 800080222 MEN

 

Plakat Telefon Zaufania 800080222

Ogólnopolski konkurs z języka angielskiego

konkurs focus

Biblioteka w pigułce - wrzesień 2019r.

  • Udział uczniów i nauczycieli w Narodowym Czytaniu w Miejskiej Bibliotece Publicznej - czytano nowele polskie. Uczniowie i nauczyciele naszej szkoły czytali „Katarynkę” B.Prusa - 07.09.2019r.
  • Przyjmowanie, opracowanie i wypożyczanie tysięcy podręczników, ćwiczeń oraz materiałów edukacyjnych uczniom i nauczycielom szkoły.
  • Opieka nad uczniami pozostającymi w bibliotece – religia, dojeżdżający, czekający na rodziców i zajęcia dodatkowe itp.
  • Przenoszenie księgozbioru do wypożyczalni - po remoncie.
  • Selekcja księgozbioru.
  • Zajęcia w bibliotece klasa 5c -13.09.2019r., 7b -17.09.2019r., kl.2b-23.09.2019r.
  • Przypomnienie klasom zasad korzystania ze Strefy Czytania i Zabawy. Uzupełnienie Strefy w czasopisma, plakaty i malowanki.
  • Zakupy niezbędnych materiałów papierniczych.
  • Na bieżąco prace biblioteczno - techniczne oraz związane z ewidencją finansową biblioteki.
  • Gazetki: „Czytam ,więc jestem”, ”Niech połączy nas czytanie”.
  • Pisanie notatek i ogłoszeń na stronę internetową szkoły i biblioteki.
  • Kserowanie materiałów dydaktycznych dla uczniów, nauczycieli.
  • Szkolenie ramach Sieci Współpracy i Samokształcenia Nauczycieli Bibliotekarzy Powiatu Złotoryjskiego - „Biblioterapia w szkole”- 25.09.2019r.
  • Propagowanie uczestnictwa w Dniach Otwartych Biblioteki Pedagogicznej oraz spotkania z J. Lamparską w Miejskiej Bibliotece Publicznej.
  • 27.09.2019r. - Obchody Ogólnopolskiego Dnia Głośnego Czytania w naszej szkole pod hasłem „Bądź dalEKOwzroczny” – przygotowanie tekstów, plakatów, głośne czytanie w bibliotece i na lekcjach.
  • Udział w Seminarium - „Biblioteka-wokół książki” w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu - 27.09.2019r.
  • Dzień Chłopaka w bibliotece szkolnej - słodkie wypożyczenia książek - 30.09.2019r.

Wszystkich uczniów, nauczycieli i rodziców serdecznie zapraszamy do odnowionej biblioteki, a Wszystkim zaangażowanym w to przedsięwzięcie serdecznie dziękujemy!

Jesteśmy Szkołą z Prawami Dziecka

W roku szkolnym 2018/2019 nasza szkoła przystąpiła do czwartej edycji projektu edukacyjnego "Szkoła z Prawami Dziecka" organizowanego przez UNICEF.
Miał on za na celu:
-zapoznać dzieci i młodzież z zagadnieniami z zakresu praw dziecka,
-uświadomić uczniom znaczenie praw dziecka i ich konsekwencje w codziennym życiu,
-kształtować wśród młodych ludzi postawy zaangażowania społecznego,
-promować partycypację dzieci i młodzieży w życiu placówki,
-zaangażować przedstawicieli środowiska lokalnego w promowanie praw dziecka,
-wyróżnić najaktywniejszych działaczy dbających o prawa dziecka wśród lokalnej społeczności.

Udało nam się zrealizować wszystkie cele, na zakończenie projektu członkowie Samorządu Szkolnego wręczyli "Gwiazdy Szeryfa Praw Dziecka" przedstawicielom społeczności lokalnej. Młodzi ludzie postanowili przyznać te wyjątkowe odznaki pani Danucie Boroch, pani Barbarze Zwierzyńskiej - Doskocz, pani Irenie Przybyłko, pani Paulinie Chaim i panu Damianowi Komadzie. Odznaczenia zostały wręczone podczas apelu z okazji zakończenia roku szkolnego.


Koordynator projektu Marta Preyzner

 

dyplom prawa dziecka

IX Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia

dtm 2019

Znamy wyniki wyborów do Rady Samorządu Uczniowskiego

Miło nam poinformować, że przewodniczącym Rady Samorządu Uczniowskiego w roku szkolnym 2019/2020 został Franciszek Doskocz, uczeń klasy 6b,
jego zastępcą zaś Filip Ziarno z klasy 7b.

Pozostali członkowie Rady to:

Marcel Szymczyk z kl. 5b,
Anna Hanysz – 5c,
Małgorzata Skoczypiec – 6d,
Aleksandra Wróblewska – 8b,
Adrianna Łukasiewicz – 4a,
Krystian Konwa – 5a,
Zuzanna Golanowska – 5d .

Serdecznie gratulujemy zwycięzcom i życzymy wspaniałych pomysłów i owocnej pracy w Radzie Samorządu Uczniowskiego.

 

Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego

 

01

 

02

KUPUJ ŚWIADOMIE - ZMIENIAMY NAWYKI NA DOBRE

W ubiegłym roku szkolnym, uczniowie klas czwartych i szóstych brali udział w realizacji innowacji pedagogicznej „Kupuj świadomie – zmieniamy nawyki na dobre”.
W czasie zajęć z przyrody odpowiadali m. in. na pytania: Co decyduje o zakupie produktu?
W jaki sposób reklamy wpływają na wybory konsumenckie?
Opracowali zasady dobrych zakupów, czytali symbole, rysunki i kody umieszczane na produktach spożywczych.

Na lekcjach matematyki dokonywali obliczeń, zbierali, porządkowali i przedstawiali dane.
W czasie zajęć wyszukiwali niezbędne informacje w celu odpowiedzi na zadane pytania
i realizację postawionych zadań.
Uczniowie doszli do wniosku, że w sklepach mają pełne półki różnych produktów.
Mogą dowolnie wybierać spośród szerokiej oferty żywności, ubrań, zabawek – towarów drogich i tanich, polskich i zagranicznych, zdrowych i niezdrowych.
Często na ich wybory konsumenckie mają wpływ reklamy lub jedynie chęć posiadania czegoś nowego lub innego.

Realizując projekt „Kupuj świadomie – zmieniamy nawyki na dobre” na lekcjach matematyki w klasie IV postawili na aspekt ekonomiczny. Dokonywali obliczeń, szukali odpowiedzi na pytania: co nam się bardziej opłaca, ile zaoszczędzimy oraz o ile mniej śmieci wyrzuci statystyczna rodzina kupując żywność, napoje w opakowaniach tzw. rodzinnych?
W klasie VI postawili na „świadomość konsumencką”, rozwiązując zadania szukali odpowiedzi na pytania jakie produkty wybierać, aby utrzymać organizm kilkunastolatka
w dobrej kondycji.

Dowiedzieli się m.in. jaki procent dziennego zapotrzebowania na białko dostarcza jeden jogurt, jaki owoc i w jakiej ilości zakupić (i oczywiście zjeść), aby pokryć dzienne zapotrzebowanie organizmu na witaminę C?
Ich świadomość konsumencka poszła nieco dalej, dowiedzieli się również, ile wody trzeba zużyć, aby wyprodukować po jednej parze jeansów dla uczniów jednej klasy oraz kto procentowo zarabia najwięcej, a kto najmniej na t-shirtach, które tak chętnie noszą.
Uczniowie klas czwartych i szóstych wykazali się dużą aktywnością. Prowadzili dyskusje, wybierali dla siebie zadania, stwierdzili, że warto dostarczyć wiedzy rówieśnikom na temat: Jak można zmienić złe nawyki na dobre?

Efektem realizacji tego projektu były zakładki, plakaty, prezentacje, scenki dramatyczne, hasła motywujące do zmiany złych nawyków na dobre.
Poszerzyła się wiedza uczniów, powstała możliwość wykorzystania dostarczonej wiedzy do bardziej świadomego zakupu produktów spożywczych i innych oraz kontrolowania wydatków na nie.
Uczniowie dowiedzieli się jak wpływać na kształtowanie swoich nawyków oraz uzyskali wiedzę na temat konsekwencji złych wyborów konsumenckich na stan ich zdrowia i stan środowiska naturalnego.
W czasie realizacji zadań uczniowie rozwinęli umiejętność samokształcenia, samooceny oraz współdziałania w grupie, wzbogacili wiedzę o ekonomii dokonywania zakupów oraz rozwinęli umiejętność wyszukiwania, selekcjonowania i wykorzystania informacji.

Uczniowie kupując świadomie podjęli decyzję o zmianie złych nawyków na dobre.

1 procent 2022 

bip

Logowanie

Tłumacz

Licznik odwiedzin

Dzisiaj96
Wczoraj130
Wizyt w tygodniu2667
Wizyt w miesiącu5827
Łącznie wizyt757624

telefon zaufania

edoo

szpd

animus

fundacja kghm

uodo tdts logo color rgb

uodo

reaguj masz prawo

Fundacja Rosa
Stop zwolnieniom z WF-u
Teatr TVP

 Fundacja kultury 03

Szanowni Państwo! Serdecznie witamy na oficjalnej stronie internetowej Szkoły Podstawowej nr 3 im. Henryka Brodatego w Złotoryi. Mamy nadzieję, że strona pozwoli uzyskać Państwu jak najwięcej informacji oraz zachęci do odwiedzenia naszej szkoły ..
Szkoła Podstawowa nr 3
im. Henryka Brodatego w Złotoryi

tel. /76/ 878 35 74 fax. /76/ 743 70 75

Copyright © 2014. Wszelkie prawa zastrzeżone.