Co pływa, a co tonie?
Dzisiaj, na kolejnych zajęciach w ramach projektu „Po lekcjach eksperymenty”, uczniowie klasy IIC sprawdzali, jakie przedmioty unoszą się na wodzie, a jakie toną. Mieli do dyspozycji przedmioty różnej wielkości i z różnego materiału. Przed wrzuceniem do wody ważyli je i porównywali.
Potem zapisywali obserwacje na karcie pracy, zadawali pytania i wyciągali wnioski. Bardzo szybko zorientowali się, że ważny jest nie tylko materiał, z którego zrobiony jest przedmiot, ale też jaki ma kształt. Zauważyli, że niektóre przedmioty lekkie toną, ponieważ mają małą powierzchnię, jak np.: spinacz. Puste metalowe pudełko pływa, ponieważ wypełnione jest powietrzem, a napełnione wodą tonie, ponieważ jest ciężkie (statek).
W trakcie eksperymentów zdobywali nie tylko wiedzę, ale doskonalili umiejętność prezentacji i pracy w grupie.