Wyniki konkursu WYMARZONA SZKOŁA
W dniu 23.01.2019r. rozstrzygnięto konkurs realizowany w ramach projektu ERASMUS+ "Nauka demokracji w szkole". Spośród wielu prac, Jury wybrało te, w których uczniowie wykazali się największą kreatywnością oraz najbardziej trafnie zrealizowali temat konkursu - Wymarzona Szkoła. Postanowiono przyznać nagrody w kategorii prac plastycznych, prezentacji multimedialnej, projektu oraz prac literackich (wiersz oraz opowiadanie). Oto wyróżnieni uczniowie:
PRACA PLASTYCZNA - klasy I
I miejsce - Diana Nalepka 1D
II miejsce - Rafał Kołodziejczyk 1C
III miejsce - Zofia Tarkowska 1C
Wyróżnienie: Hanna Matuszkiewicz 1B
PRACA PLASTYCZNA - klasy II
I miejsce - Katarzyna Browolejt 2A
II miejsce - Szymon Stępień 2B
III miejsce - Hanna Biedak 2B
Wyróżnienie: Antoni Wróblewski 2C
PRACA PLASTYCZNA - klasy III
I miejsce - Małgorzata Stryczek 3B
II miejsce - Helena Kulas 3B
III miejsce - Jasmina Ladra 3B
PRACA PLASTYCZNA - klasy IV-VIII oraz gimnazjum
I miejsce - Hanna Kulas i Malwina Wankiewicz 5F
PROJEKT:
I miejsce - klasa 4B
II miejsca - klasa 4C
PREZENTACJA MULTIMEDIALNA
I miejsce - Iga Radkiewicz 3A GIM
II miejsce - Aleksander Wiącek 8B
PRACA LITERACKA - wiersz
I miejsce - Aleksandra Wybraniec 6C
II miejsce - Maja Maliszewska 8A
III miejsce - Emilia Koszelowska 6C
PRACA LITERACKA - opowiadnia
I miejsce - Krystyna Wynar 3A GIM
II miejsce - Natalia Tyc 8B
III miejsce - Kornel Hanysz 8B oraz Katarzyna Gawrońska 6C
Wyróżnienie: Julia Fajkisz 5C
Gratulujemy raz jeszcze wszystkim uczniom oraz dziękujemy za tak duże zainteresowanie konkursem. Zachęcamy do dalszego angażowanie się w działania w ramach projektu ERASMUS+ w naszej szkole :)
Powiatowe rozgrywki w mini koszykówkę
16 i 17 stycznia br. w Wojcieszowie odbyły się powiatowe zawody w minikoszykówkę dziewcząt i chłopców. W rozgrywkach wzięła udział reprezentacja Szkoły Podstawowej nr 3, która wcześniej zwyciężyła w zmaganiach miejskich ze Szkołą Podstawową nr 1.
W rozgrywkach chłopców, oprócz SP3 Złotoryja, wzięły udział reprezentacje szkół z Wojcieszowa, Pielgrzymki i Świerzawy. Rywalizowano systemem „każdy z każdym”. Chłopcy ze złotoryjskiej „trójki” nie dali rywalom żadnych szans, zwyciężając wszystkie mecze i zdobywając komplet punktów.
Wyniki:
SP3 Złotoryja – SP Świerzawa - 22:8
SP3 Złotoryja – SP Wojcieszów – 34:4
SP3 Złotoryja – SP Pielgrzymka – 55:8
Skład reprezentacji: Kazimierz Doskocz, Patryk Sprawka, Marcel Rabenda, Piotr Zieliński, Dawid Gap, Wiktor Wolniak, Maciej Preyzner, Bartosz Polański, Marcel Strojek, Oskar Widomski, Wiktor Postrzelony, Mateusz Stafisz.
W rozgrywkach dziewcząt na starcie zameldowało się 5 drużyn – SP3 Złotoryja, SP Świerzawa, SP Wojcieszów, SP Pielgrzymka, SP Gierałtowiec. Zawody rozegrano systemem „każdy z każdym”. Reprezentacja dziewcząt poszła w ślady swoich kolegów i również zwyciężyła wszystkie mecze.
Wyniki:
SP3 Złotoryja – SP Świerzawa – 34:4
SP3 Złotoryja – SP Wojcieszów – 26:2
SP3 Złotoryja – SP Gierałtowiec – 31:8
SP3 Złotoryja – SP Pielgrzymka – 12:6
Skład reprezentacji: Julia Śliwowska, Marta Lewandowska, Noemi Niemczycka, Julia Rybarczyk, Lena Kwiatkowska, Maja Rakowska, Konstancja Kupiec, Natalia Gagatek, Małgorzata Skoczypiec, Julia Makowska, Oliwia Klorek.
Niemal wszyscy uczniowie reprezentujący Szkołę Podstawową nr 3 uczęszczają do klas sportowych. Większa ilość godzin zajęć wychowania fizycznego przekłada się na wymierne efekty i sukcesy sportowe uczniów.
Następnym etapem rozgrywek będzie półfinał strefy legnickiej, który zostanie rozegrany 12 i 13 lutego br.
Opiekunem uczniów był Tomasz Antonowicz.
Biblioteka w pigułce- styczeń 2019r.
- Rozstrzygnięcie konkursu „Święta z Play-wręczenie nagród wszystkim 33 uczestnikom. Prace szczególnie wyróżnione-Antoni Wróblewski kl. IIc oraz Maja Ceglarska z kl. VIa.
- Pozyskanie od wydawnictw darmowych książek do biblioteki , na nagrody oraz materiałów promocyjnych.
- Podsumowanie i rozliczenie Świątecznego Kiermaszu Taniej Książki- pozyskałyśmy na rzecz biblioteki szkolnej 80zł.
- Przygotowanie materiałów pomocnych w realizacji projektu ”Mały Patriota” –Warszawa, zajęcia z grupą świetlicową.
- Selekcja księgozbioru.
- Gazetki: ”4 stycznia-Światowy Dzień Braillea -niewidomego geniusza”,” Pomaganie jest trendy-27 Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy”, „ Dzień Babci i Dziadka”, ”Co to jest tolerancja, solidarność, dyskryminacja, hejt?”.
- Wymiana podręczników w klasach I-III (cz.3).
- Wypożyczanie strojów dawnych i ich ewidencja.
- Przygotowanie scenariusza i materiałów do uroczystych zajęć pasowania uczniów klas pierwszych na czytelników biblioteki szkolnej.
- Redagowanie notatek i ogłoszeń na stronę internetową szkoły i biblioteki.
- Udział w zespole nadzorującym przebieg pisemnego egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie -ZSzZ.
- Opieka nad uczniami pozostającymi w bibliotece –religia, dojeżdżający, czekający na rodziców i zajęcia dodatkowe itp.
- Wyszukiwanie i gromadzenie materiałów na temat ustanowionych przez Sejm patronów 2019r.Uhonorowani w ten sposób będą: Gustaw Herling Grudziński, Anna Walentynowicz, Stanisław Moniuszko, a także wydarzenia: Unia Lubelska i Powstania Śląskie.
- Pomoc uczniom w wyszukiwaniu i selekcji informacji.
- Systematyczne uzupełnianie „Strefy czytania i zabawy” w bieżące czasopisma, malowanki itp.
- Kserowanie materiałów dydaktycznych dla uczniów i nauczycieli.
- Na bieżąco prace biblioteczno-techniczne oraz związane z ewidencją finansową biblioteki.
- Zajęcia w bibliotece kl.1b,4 a -18.01.2019r., kl.5c - 21.01.19r.,
- Przygotowanie materiałów dla uczniów biorących udział w konkursach ZdolnyŚlązaczek.
- Szkolne eliminacje do XXIV Dolnośląskiego Konkursu Recytatorskiego „Pegazik” w Kłodzku- dekoracja czytelni, udział w pracach komisji.
Witamy na Olimpie
Co roku klasy piąte przenoszą sią na kilka dni do świata mitów. W tym roku szkolnym uczennice klasy 5c miały okazję poznać bohaterów mitów greckich. Uczestniczyły w uczcie bogów. Przy stole nie zabrakło pięknych bogiń takich jak Hera, Hestia, Afrodyta, Demeter ze swą córką Korą czy Temida. Byli również bogowie: Zeus, Hades i Helios. Każde z bóstw opowiedziało o sobie coś ciekawego. Klasa przedstawiła również miniaturę teatralną pt. "Demeter i Kora", którą chętnie obejrzeli starsi koledzy i koleżanki z klasy 6d. Wszyscy świetnie się bawili i z pewnością na długo zapamiętają bohaterów mitycznych.
ALFIK MATEMATYCZNY 2018
Dnia 21 listopada 2018 roku odbyła się XXIV edycja Ogólnopolskiego Konkursu Alfik Matematyczny. W matematycznej rozgrywce wzięło udział blisko 61 tysięcy uczestników, wśród których wyłoniono 346 laureatów.
Spośród naszych uczniów, w konkursie startowało 132 dzieci.
Na uwagę zasługują:
W klasach II
I miejsce w szkole – MIKOŁAJ MRÓZ – 112,5 pkt., 34 miejsce w województwie, 387 miejsce w Polsce i dyplom + książka za uzyskanie bardzo dobrego wyniku w konkursie.
II miejsce w szkole – JAGODA GAJZLER – 105 pkt., 64 miejsce w województwie, 653 miejsce w Polsce i dyplom + książka za uzyskanie bardzo dobrego wyniku w konkursie.
III miejsce w szkole – BARTŁOMIEJ KORZYSTKO – 99,5 pkt., 95 miejsce w województwie, 951 miejsce w Polsce i dyplom + książka za uzyskanie dobrego wyniku w konkursie.
IV miejsce w szkole – ZUZANNA MOLENDA – 97,5 pkt., 110 miejsce w województwie, 1048 miejsce w Polsce i dyplom + książka za uzyskanie dobrego wyniku w konkursie.
W klasach III
I miejsce w szkole – HUBERT WĘGIEREK – 122,5 pkt., 9 miejsce w województwie, 80 miejsce w Polsce i dyplom + książka za uzyskanie bardzo dobrego wyniku w konkursie.
II miejsce w szkole – MAŁGORZATA RAK – 98,75 pkt., 65 miejsce w województwie, 550 miejsce w Polsce i dyplom + książka za uzyskanie dobrego wyniku w konkursie.
III miejsce w szkole – MIKOŁAJ SKUPIEŃ – 90 pkt., 117 miejsce w województwie, 938 miejsce w Polsce.
W klasach IV
I miejsce w szkole - MIŁOSZ ŁUKJAŃCZUK – 98,75 pkt., 64 miejsce w województwie, 495 miejsce w Polsce i dyplom + książka za uzyskanie dobrego wyniku w konkursie.
II miejsce w szkole – MARCEL ZABIEGAŁA – 93,75 pkt., 94 miejsce w województwie i 622 miejsce w Polsce .
III miejsce w szkole – ROBERT HNAT – 62 pkt., 420 miejsce w województwie i 2952 miejsce w Polsce .
W klasach V
I miejsce w szkole - ZOFIA TŁUCZEK – 123,75 pkt., 21 miejsce w województwie, 125 miejsce w Polsce i dyplom + książka za uzyskanie bardzo dobrego wyniku w konkursie.
II miejsce w szkole – KAROLINA CZERNATOWICZ – 108,5 pkt., 59 miejsce w województwie i 414 miejsce w Polsce i dyplom + książka za uzyskanie bardzo dobrego wyniku w konkursie.
III miejsce w szkole
– JEREMIASZ MADEJA, MAJA SZCZOGIEL i MACIEJ PREYZNER – 76,25 pkt., 301 miejsce w województwie i 2150 miejsce w Polsce .
W klasach VI
I miejsce w szkole – NATAN MUCHA – 109 pkt., 70 miejsce w województwie, 600 miejsce w Polsce i dyplom + książka za uzyskanie bardzo dobrego wyniku w konkursie.
II miejsce w szkole – WIKTORIA SZYMCZYK – 98,5 pkt., 125 miejsce w województwie i 1062 miejsce w Polsce i dyplom + książka za uzyskanie dobrego wyniku w konkursie.
III miejsce w szkole – JULIA ŚLIWOWSKA – 79,75 pkt., 266 miejsce w województwie i 23520 miejsce w Polsce .
W klasach VII
I miejsce w szkole – MATEUSZ GRZYWA – 126,25 pkt., 10 miejsce w województwie, 43 miejsce w Polsce i dyplom + książka za uzyskanie bardzo dobrego wyniku w konkursie.
II miejsce w szkole – SZYMON KRAMEK – 112,5 pkt., 22 miejsce w województwie, 141 miejsce w Polsce i dyplom + książka za uzyskanie bardzo dobrego wyniku w konkursie.
III miejsce w szkole – FILIP WRÓBEL – 92,5 pkt., 72 miejsce w województwie, 547 miejsce w Polsce.
W klasach VIII
I miejsce w szkole – MAŁGORZATA SAŁAMAJ – 85,75 pkt., 105 miejsce w województwie, 765 miejsce w Polsce.
II miejsce w szkole – KACPER JANISZEWSKI – 81,75 pkt., 127 miejsce w województwie, 955 miejsce w Polsce.
III miejsce w szkole – MIKOŁAJ JAGUCAK – 81 pkt., 135 miejsce w województwie i 993 miejsce w Polsce .
Gratulujemy sukcesu !!!!!!!
Wars i Sawa
W środę, 16 stycznia w ramach innowacji pedagogicznej „Mały i Duży Patriota”- uczniowie kl. IIA i IIC wraz z p. Bogumiłą Bachór rozpoczęli cykl zajęć pt. "Warszawa stolica Polski".
Zajęcia rozpoczęły się pogadanką wprowadzającą w temat, następnie uczniowie udali się do biblioteki szkolnej gdzie p. Jadwiga Stępniak przygotowała bardzo interesującą prezentację multimedialną o Warszawie wraz z kartami pracy. Uczniowie byli bardzo zainteresowani i zadawali wiele pytań.
W świetlicy uczniowie wraz z wychowawcą wspólnie utworzyli wystawę o Warszawie, jej historii i współczesności. Odbyły się również zajęcia muzyczne, na których uczestnicy słuchali pieśni i piosenek o naszej stolicy, a także uczyli się „Warszawianki”.
Cykl zajęć zakończył się wspólnym czytaniem legend o Warszawie "Wars i Sawa, Legenda o Złotej kaczce”.
Kodowanie- nauka logicznego myślenia!
Kodowanie każdemu kojarzy się przede wszystkim z informatykiem siedzącym przy komputerze. Jest to oczywiście prawda, ale na kodowanie w szkole spojrzeć należy również w innych kontekstach i zastanowić się, jakie korzyści przynosi nauka programowania już od najmłodszych lat. Wtedy dziecko najszybciej przyswaja wiedzę i kształtuje umiejętności, które procentują zarówno w dalszej edukacji, jak i całym życiu.
Jedną z ważniejszych korzyści jest nauka logicznego myślenia. Programowanie to między innymi zdolność analizowania. Kodowanie nie ogranicza się tylko do pisania instrukcji i funkcji, to proces rozważania wielu różnych aspektów, przewidywania skutków użycia określonych rozwiązań. To wszystko towarzyszy dziecku podczas nauki , kształtując umiejętność analizowania różnych wariantów wydarzeń, wysnuwania wniosków i precyzowania przesłanek.
Programowanie to również nauka kreatywności, nabywanie umiejętności poszukiwania rozwiązań. Dzieci uczą się, że do konkretnego problemu czy zadania można podchodzić w różny sposób, poszukują ciekawych dróg, prowadzących do wyznaczonego celu, a przy okazji doskonale się bawią.
Programowanie jest doskonałym sposobem na kształcenie umiejętności rozwiązywania problemów. Dzieci poznają komendy, dzięki którym mogą osiągnąć określony cel, uczą się także, w jaki sposób rozłożyć, duży, złożony problem na szereg małych, mniej skomplikowanych, a tym samym łatwiejszych do rozwiązania.
Oczywiście nie każde dziecko, które uczy się programowania, musi zostać zawodowym programistą. Dla wielu maluchów będzie to po prostu dobra zabawa i zajęcia skutecznie wspierające ich rozwój. Na pewno jednak część z tych dzieci odkryje w sobie pasję i zechce związać z tym zajęciem swoją karierę zawodową.
Warto podkreślić, że właściwie wszystkie wysoko rozwinięte kraje cierpią na niedobór programistów. Nie inaczej jest w Polsce. Eurostat szacuje, że na naszym rynku brakuje ponad 50 tys. koderów. Uczenie dzieci programowania to inwestowanie zarówno w ich zawodową przyszłość, jak i szansa na pozyskanie nowych talentów dla branży IT.
Coraz częściej programowanie jest określane „językiem przyszłości”, a umiejętność kodowania już wkrótce może okazać się jedną z najbardziej poszukiwanych przez pracodawców. Na szczęście również w Polsce zauważono potencjał kodowania i jego pozytywny wpływ na rozwój dzieci. Być może już wkrótce każde polski maluch będzie poznawał tajniki programowania tak, jak uczy się języka obcego czy matematyki.
Poniżej na zdjęciach kilka zdjęć z początkowych zajęć w klasie 1C , która w tym roku szkolnym realizuje innowację pedagogiczną „Kombinuję, koduję, eksperymentuję”.
Wokalne sukcesy na festiwalu kolęd i pastorałek w Legnicy
We wtorek, 15 stycznia uczennice klasy 2a tworzące zespół wokalny ,,Iskierki” (Katarzyna Browolejt, Paulina Głąb, Julia Galar, Zuzanna Kapral, Maja Mazurkiewicz, Lena Stefanko, Martyna Zbęk) prowadzony przez panią Annę Matogę oraz uczennica klasy 1b Hania Matuszkiewicz, przygotowana przez panią Jolantę Kurasz-Dul, wzięły udział w XVIII Dziecięcym Festiwalu Kolęd i Pastorałek zorganizowanym przez Dom Kultury "Atrium". Wokalne umiejętności zostały dostrzeżone przez jury festiwalu. Dwie solistki Hania Matuszkiewicz i Zuzanna Kapral dostały nagrodę specjalną. Zespół wokalny zajął II miejsce w kategorii zespołów, natomiast Hania Matuszak zdobyła III miejsce w kategorii solistów do lat 10.