Wars i Sawa
W środę, 16 stycznia w ramach innowacji pedagogicznej „Mały i Duży Patriota”- uczniowie kl. IIA i IIC wraz z p. Bogumiłą Bachór rozpoczęli cykl zajęć pt. "Warszawa stolica Polski".
Zajęcia rozpoczęły się pogadanką wprowadzającą w temat, następnie uczniowie udali się do biblioteki szkolnej gdzie p. Jadwiga Stępniak przygotowała bardzo interesującą prezentację multimedialną o Warszawie wraz z kartami pracy. Uczniowie byli bardzo zainteresowani i zadawali wiele pytań.
W świetlicy uczniowie wraz z wychowawcą wspólnie utworzyli wystawę o Warszawie, jej historii i współczesności. Odbyły się również zajęcia muzyczne, na których uczestnicy słuchali pieśni i piosenek o naszej stolicy, a także uczyli się „Warszawianki”.
Cykl zajęć zakończył się wspólnym czytaniem legend o Warszawie "Wars i Sawa, Legenda o Złotej kaczce”.
Kodowanie- nauka logicznego myślenia!
Kodowanie każdemu kojarzy się przede wszystkim z informatykiem siedzącym przy komputerze. Jest to oczywiście prawda, ale na kodowanie w szkole spojrzeć należy również w innych kontekstach i zastanowić się, jakie korzyści przynosi nauka programowania już od najmłodszych lat. Wtedy dziecko najszybciej przyswaja wiedzę i kształtuje umiejętności, które procentują zarówno w dalszej edukacji, jak i całym życiu.
Jedną z ważniejszych korzyści jest nauka logicznego myślenia. Programowanie to między innymi zdolność analizowania. Kodowanie nie ogranicza się tylko do pisania instrukcji i funkcji, to proces rozważania wielu różnych aspektów, przewidywania skutków użycia określonych rozwiązań. To wszystko towarzyszy dziecku podczas nauki , kształtując umiejętność analizowania różnych wariantów wydarzeń, wysnuwania wniosków i precyzowania przesłanek.
Programowanie to również nauka kreatywności, nabywanie umiejętności poszukiwania rozwiązań. Dzieci uczą się, że do konkretnego problemu czy zadania można podchodzić w różny sposób, poszukują ciekawych dróg, prowadzących do wyznaczonego celu, a przy okazji doskonale się bawią.
Programowanie jest doskonałym sposobem na kształcenie umiejętności rozwiązywania problemów. Dzieci poznają komendy, dzięki którym mogą osiągnąć określony cel, uczą się także, w jaki sposób rozłożyć, duży, złożony problem na szereg małych, mniej skomplikowanych, a tym samym łatwiejszych do rozwiązania.
Oczywiście nie każde dziecko, które uczy się programowania, musi zostać zawodowym programistą. Dla wielu maluchów będzie to po prostu dobra zabawa i zajęcia skutecznie wspierające ich rozwój. Na pewno jednak część z tych dzieci odkryje w sobie pasję i zechce związać z tym zajęciem swoją karierę zawodową.
Warto podkreślić, że właściwie wszystkie wysoko rozwinięte kraje cierpią na niedobór programistów. Nie inaczej jest w Polsce. Eurostat szacuje, że na naszym rynku brakuje ponad 50 tys. koderów. Uczenie dzieci programowania to inwestowanie zarówno w ich zawodową przyszłość, jak i szansa na pozyskanie nowych talentów dla branży IT.
Coraz częściej programowanie jest określane „językiem przyszłości”, a umiejętność kodowania już wkrótce może okazać się jedną z najbardziej poszukiwanych przez pracodawców. Na szczęście również w Polsce zauważono potencjał kodowania i jego pozytywny wpływ na rozwój dzieci. Być może już wkrótce każde polski maluch będzie poznawał tajniki programowania tak, jak uczy się języka obcego czy matematyki.
Poniżej na zdjęciach kilka zdjęć z początkowych zajęć w klasie 1C , która w tym roku szkolnym realizuje innowację pedagogiczną „Kombinuję, koduję, eksperymentuję”.
Wokalne sukcesy na festiwalu kolęd i pastorałek w Legnicy
We wtorek, 15 stycznia uczennice klasy 2a tworzące zespół wokalny ,,Iskierki” (Katarzyna Browolejt, Paulina Głąb, Julia Galar, Zuzanna Kapral, Maja Mazurkiewicz, Lena Stefanko, Martyna Zbęk) prowadzony przez panią Annę Matogę oraz uczennica klasy 1b Hania Matuszkiewicz, przygotowana przez panią Jolantę Kurasz-Dul, wzięły udział w XVIII Dziecięcym Festiwalu Kolęd i Pastorałek zorganizowanym przez Dom Kultury "Atrium". Wokalne umiejętności zostały dostrzeżone przez jury festiwalu. Dwie solistki Hania Matuszkiewicz i Zuzanna Kapral dostały nagrodę specjalną. Zespół wokalny zajął II miejsce w kategorii zespołów, natomiast Hania Matuszak zdobyła III miejsce w kategorii solistów do lat 10.
Nowy plan lekcji
Na szkolnej stronie internetowej umieszczony został nowy plan lekcji obowiązujący w naszej szkole w drugim semestrze od poniedziałku 21 stycznia.
ZMIANY W DOKUMENTACH SZKOŁY
Dyrektor szkoły informuje, że z dniem 17 stycznia 2019 r. obowiązuje nowy tekst jednolity Statutu Szkoły, w związku z uchwalonymi zmianami przez Radę Pedagogiczną SP 3 w § 54 i 56.
Z dniem 17 stycznia 2019 r. wprowadzone zostały również zmiany w Regulaminie przyznawania stypendium za wyniki w nauce i osiągnięcia sportowe.
Uprasza się rodziców o zapoznanie się z ww. dokumentami.
XLII Ogólnopolski Turniej Wiedzy Pożarniczej pod tytułem „Młodzież Zapobiega Pożarom”! ! !
Koordynator do spraw współpracy z Powiatową Komendą Straży Pożarnej w Złotoryi zaprasza chętnych uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. H. Brodatego z oddziałami gimnazjalnymi w Złotoryi do udziału w konkursie XLII Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Pożarniczej pod tytułem „Młodzież Zapobiega Pożarom”.
Etap szkolny odbędzie się w dniu 24 stycznia 2019 roku o godzinie 13 30 - 15 30 w sali 37.
Zgłoszenia przyjmuje Pani Bożena Bączek do 21 stycznia 2019 r.
Regulamin konkursu i baza pytań dostępne u koordynatora
Koordynator do spraw współpracy z
Powiatową Komendą Straży Pożarnej w Złotoryi
Bożena Bączek
Zbliżają się ferie zimowe
Dyrektor szkoły informuje, że w dniach 28 stycznia - 8 lutego trwać będą ferie zimowe.
W załączniku list Głównego Inspektora Sanitarnego i Komendanta Głównego Policji.