TO JUŻ 7 RAZ CZŁONKOWIE UCZNIOWSKIEGO KLUBU SPORTOWEGO „KOSYNIER” NA ZAJĘCIACH SPORTOWYCH W PARKU TRAMPOLIN GOJUMP WE WROCŁAWIU
Członkowie Uczniowskiego Klubu Sportowego „Kosynier” działającego przy Szkole Podstawowej Nr 3 im. H. Brodatego w Złotoryi w ramach realizacji Projektu „Wybierz zdrowie zamiast komputera” brali udział już siódmy raz w dniu 30 października 2018 roku w ogólnorozwojowych zajęciach sportowych w Parku Trampolin GOjump we Wrocławiu.
Projekt „ Wybierz zdrowie zamiast komputera” został napisany przez Prezesa UKS „ Kosynier” Panią Bożenę Bączek oraz przez Sekretarza Klubu Panią Irenę Przybyłko.
Fundusze na pokrycie realizacji projektu zostały pozyskane przez Prezesa UKS„Kosynier” Panią Bożenę Bączek oraz przez Sekretarza Klubu Panią Irenę Przybyłko od prywatnych darczyńców oraz od Urzędu Miasta Złotoryja w ramach realizacji zadania publicznego w 2018 roku Gminy Miejskiej Złotoryja, którego adresatami są organizacje pozarządowe i podmioty zgodnie z art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 23 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r. poz. 1817 z późn. zm.).
„Zainspirowani jesienią” – wystawa prac plastycznych grupy V świetlicy
Jesień trwa, a zainspirowana nią nasza V grupa świetlicy stworzyła pod okiem pani Anny Kwiatkowskiej szereg bardzo jesiennych i bardzo kreatywnych prac.
Uznaliśmy, że są one naprawdę piękne, wobec czego szkoda ukrywać je tylko w naszej świetlicowej sali i tak zrodził się pomysł autorskiej galerii, w której zaprezentowaliśmy wystawę prac z cyklu „Zainspirowani jesienią”.
W ramach tejże wystawy pochwaliliśmy się tylko częścią naszych prac, ponieważ nie sposób umieścić ich tam wszystkich.
Wystawa mieści się w ostatniej „wnęce” na końcu korytarza pierwszego piętra budynku B, tzn. dawnego gimnazjum.
Serdecznie zapraszamy do jej obejrzenia i obiecujemy, że za jakiś czas w naszej galerii pojawią się kolejne nasze prace, ponieważ pomysłów oraz chęci do ich realizacji nam nie brakuje.
Biblioteka w pigułce- październik 2018r.
- Finał Powiatowego Konkursu Czytelniczego w MBP- „Przygody przy wsparciu przyrody”- I miejsce Konrad Gągorowski kl.8c.
- Szkolenie w ramach Sieci Współpracy i Samokształcenia Nauczycieli Bibliotekarzy Powiatu Złotoryjskiego- 17.10.2018r. „Padlet - wirtualna tablica w pracy z uczniami”.
- Ciąg dalszy przyjmowania, opracowywania i wypożyczania podręczników oraz materiałów edukacyjnych uczniom i nauczycielom szkoły podstawowej i gimnazjum.
- Opracowanie i wprowadzenie książek do MOL - Optivum z przyznanych szkole funduszy -Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa (NPRCZ).
- Przygotowanie ekspozycji z nowo zakupionych książek z NPRCZ.
- Przygotowanie sprawozdania do UM z realizacji NPRCZ.
- Zajęcia w bibliotece - klasa 5d - 09.10.2018r.
- Udostępnienie biblioteki do uroczystego wręczenia nagród za konkurs plastyczny.
- Obchody Miesiąca Bibliotek Szkolnych: konkursy, wystawy, gazetki, sentencje.
- Konkurs czytelniczy „Cukierek za odpowiedź” dla wszystkich uczniów.
- Przygotowanie wystawy „Wdzięczni Ci jesteśmy Ojczyzno”.
- Kserowanie materiałów dydaktycznych dla uczniów, nauczycieli.
- Pisanie notatek i ogłoszeń na stronę internetową szkoły
i biblioteki. - Zajęcia w bibliotece-klasa 8a - 16.10.2018r.
- Selekcja księgozbioru w czytelni.
- Zakupienie dekoracji do biblioteki i czytelni z funduszy pozyskanych na kiermaszu książek.
- Zajęcia w bibliotece kl.6a, 6c, 8c - 25.10.2018r.
- Wypożyczanie strojów dawnych i ich ewidencja.
- Na bieżąco prace biblioteczno - techniczne oraz związane
z ewidencją finansową biblioteki. - Gazetki na korytarzu: ”Lekcje z lekturą”, "Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych", ”Nie zwlekaj, byś nie żałował dnia”.
- Pomoc nauczycielom w przygotowaniu informacji na stronę internetową szkoły, oprawy graficznej konkursów i materiałów do zajęć.
- Zajęcia w bibliotece kl.4d - 30.10.2018r.
- Przygotowanie czytelni do malowania - przeniesienie księgozbioru
i materiałów edukacyjnych do wypożyczalni.
Słodki konkurs w bibliotece
W dniach 24 i 25 października 2018 r. biblioteka szkolna była oblegana przez czytelników.
Wszyscy uczniowie bardzo chętnie brali udział w konkursie „Cukierek za odpowiedź”. Celem konkursu było sprawdzenie wiedzy czytelniczej, zachęcenie uczniów do zapoznania się z wystawą związaną z Rocznicą Niepodległości oraz nowościami zakupionymi z Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.
Każdy uczestnik losował pytania w swojej kategorii wiekowej. Nagrodą za prawidłową odpowiedź był cukierek i uśmiech.
Ta forma konkursu okazała się trafiona.
Zapraszamy do biblioteki szkolnej!
„Learning democracy by school” – sprawozdanie z wyjazdu integracyjnego
14 października 2018 r. uczniowie naszej szkoły biorący udział w projekcie „Learning democracy by school” – „Nauka demokracji w szkole” w ramach międzynarodowego programu „ERASMUS+” pod opieką pani Wiolety Michalczyk i pana Artura Ćwieka wyjechali do naszych zachodnich sąsiadów na wymianę uczniowską.
Każdy z nas miał obawy, czy uda się nam porozumieć. Zaopatrzeni w wiedzę zdobytą na lekcjach języka niemieckiego i angielskiego oraz w słowniki rozpoczęliśmy naszą przygodę. Po czterogodzinnej podróży dotarliśmy do uroczego, niemieckiego miasteczka Treuenbrietzen. Mieliśmy zapewniony nocleg w niemieckich rodzinach, które zgłosiły się po nas ok. godz. 19. Program naszego pobytu był bardzo napięty, ale przede wszystkim ciekawy. Każdy dzień rozpoczynał się śniadaniem u naszych opiekunów. Następnie byliśmy dowożeni do Gesamtschule "Am Burgwall".
W poniedziałek pierwszy dzień naszego oficjalnego pobytu, zostaliśmy powitani przez Burmistrza, Dyrektoraszkoły i uczniów. W wymianie brali też udział włoscy uczniowie, z którymi mieliśmy bardzo dobry kontakt. Oprowadzono nas po szkole, mogliśmyzobaczyć, w jakich warunkach uczą się nasi niemieccy przyjaciele, i jakie mają zajęcia szkolne. Gospodarze w trakcie naszej wizyty mieli „Tydzień projektów”, w ramach którego mieli do wykonania różne zadania. Były to np. drewniane ule, siedziska z palet czy maski karnawałowe, które były potempokazane na prezentacji projektów. Podzieleni na grupy, w której byli uczniowie z trzech państw, zwiedziliśmy miasteczko za pomocą gry miejskiej. Na koniec dnia odbyło się wspólne ognisko z pysznym jedzeniem.
Kolejny dzień wizyty rozpoczął się zajęciami jogi. Następnie znowu zostaliśmy podzieleni na dwie grupy. Przeprowadziliśmy dyskusję, której tematem była demokracja w naszej szkole, jak jest dla nas ważna. Po smacznym lunchu przygotowanym przez uczniów szkoły, wzięliśmy udział w zawodach sportowych. Graliśmy wspólnie z naszymi kolegami w siatkówkę i piłkę nożną. Dało się zauważyć, że integracja przez wspólną zabawę to strzał w dziesiątkę.
W środę z samego rana wyruszyliśmy pociągiem do Berlina. W planach mieliśmy zwiedzanie najważniejszych zabytków stolicy Niemiec: Katedrę Berlińską, Bramę Brandenburską, Reichstag, fragmenty Muru Berlińskiego. Otrzymaliśmy też zadanie. Polegało ono na zrobieniu serii zdjęć: ze zwierzęciem, w trakcie posiłku, na tle zabytku oraz z wyróżniającą się w tłumie osobą. W siedzibie Bundestagu byliśmy na wystawie o historii demokracji w Niemczech. Stolica Niemiec zrobiła na nas bardzo pozytywne wrażenie, w oczy rzucały się tłumy turystów.
Czwartek rozpoczął się podsumowaniem zajęć i dyskusji o demokracji. Wspólnie z naszymi zagranicznymi kolegami opisywaliśmy swoją wymarzoną szkołę. Po obiedzie wybraliśmy się doPoczdamu, w którym zwiedziliśmy Pałac Sanssouci i historyczną, holenderską dzielnicę w centrum miasta.
W ostatni dzień przed wyjazdem nasi gospodarze zaprezentowali nam wystawę swojego rękodzieła. Całą uroczystość pożegnalną uświetniłoprzedstawienie teatralne oraz występ szkolnego zespołu muzycznego. W międzyczasie, opisywaliśmy na balonach, w jaki sposób możemy chronić demokrację w naszym kraju. W drugiej połowie dnia wzięliśmy udział w warsztatach lepienia z gliny i projektowaniu toreb z hasłem „Demokracja w szkole”.
Podsumowaniem dnia oraz całego pobytu była wspólna kolacja i dyskoteka, na której grał szkolny zespół, a jego wokalistką była włoska uczennica o niesamowitym głosie.Wspólnie z moja koleżanką Oliwią wykonałyśmy utwór „Niezapominajka”. Brawa były długie. Na dyskotece rozbrzmiewała muzyka niemiecka, włoska i oczywiście polska. Pożegnanie z naszymi zagranicznymi przyjaciółmi było dla wszystkich uczestnikówbardzo wzruszające. W dniu wyjazdu zakupiliśmy drobne upominki dla naszych bliskich. Podziękowaliśmy opiekunom za serdeczne przyjęcie.
Cały nasz pobyt przebiegł we wspaniałej atmosferze. Mimo początkowych obaw udało się nam, z większym lub mniejszym sukcesem, pokonać barierę językową. Poznane tradycje i kultura naszych sąsiadów zapadną nam na długo w pamięć. Przekonaliśmy się jak ważna jest integracja z innymi krajami i oczywiście nauka języków obcych. Musimy pamiętać, że jesteśmy nie tylko Polakami, ale też Europejczykami. My młodzi powinniśmy uczyć się, co to jest demokracja i tolerancja. Nie możemy się już doczekać, kiedy wiosną odwiedzą nas nasi przyjaciele zNiemiec i Włoch w ramach programu ERASMUS+, który daje młodzieży możliwość poznawania tego, coeuropejskie. Na 100% przyjmiemy ich z wielką serdecznością i gościnnością.
Iga Radkiewicz