Jasełka
Kiedy śpiewamy kolędy nasze myśli przenoszą się do ubogiej stajenki, gdzie w żłobie leży Dziecina Jezus, ale czy zawsze mamy świadomość, że On urodził się po to, aby zbawić świat?
Właśnie tegoroczne jasełka szkolne zwróciły na to szczególną uwagę. Opowiedziały nam historię pewnej dziewczyny, której dotychczasowe życie rozsypało się przez rozwód rodziców. Jej anioł stróż przenosi ją niby wehikułem czasu do momentu zwiastowania Maryi i pokazuje jej historię zbawienia. Jasełka uświadamiają, że Bóg Cię kocha i ma dla Ciebie wspaniały plan, jeśli zaufasz Mu i powierzysz Mu swoje życie. Prawdę tę przybliżyli nam uczniowie naszej szkoły pod czujnym okiem Pani Bogumiły Bachór, Pani Marzanny Hajdun i Pani Agnieszki Brożyny.
Jasełka będą również powtórzone 13 stycznia o godz. 16:00 w parafii Narodzenia NMP w Złotoryi – serdecznie zapraszamy.
Podsumowanie ogólnopolskiej kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł 2018
W połowie grudnia ubiegłego roku, w Urzędzie Miejskim w Złotoryi, odbyło się spotkanie podsumowujące działania ogólnopolskiej kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł 2018 pod hasłem „Autoportret. Zadziwiam siebie, gdy siebie poznaję! – czyli o budowie poczucia własnej wartości” .
W ramach akcji uczniowie naszej szkoły zostali uhonorowani przez organizatora – Stowarzyszenie Producentów i Dziennikarzy Radiowych w Poznaniu – pamiątkowymi dyplomami oraz nagrodami książkowymi. Wśród osób wyróżnionych znaleźli się: Wiktoria Jędrysiak (kl. VIa), Hanna Rębisz (kl. VIa), Seweryn Konopiński (absolwent gimnazjum), Hanna Brożyńska (ucz. kl. IV przeniesiona do innej szkoły), Aleksandra Wybraniec ( kl. VIc) oraz Małgorzata Sałamaj ( kl. VIIIc). Zadaniem uczestników w tegorocznej kampanii było wykonanie pracy literackiej, bądź plastycznej przedstawiającej siebie.
Ponadto Burmistrz Miasta Złotoryja ufundował nagrody dla uczniów, którzy w szczególny sposób zaangażowali się w wykonywanie prac wysyłanych do biura kampanii. Nagrody otrzymali następujący uczniowie: Jagoda Gajzler kl. IIb, Małgorzata Stryczek kl. IIIb, Marcelina Drabik kl. IVc, Kamila Kwiatkowska kl. Vb oraz Marta Zielińska kl. Vc.
Wyrazy uznania kierujemy w stronę nauczycieli zaangażowanych w przygotowanie uczniów do konkursu: p. Iwony Pierzchały, p. Jolanty Kurasz- Dul, p. Magdaleny Hanebach, p. Bożeny Ostropolskiej, p. Beaty Chudzińskiej, p. Anny Hupental.
Koordynatorzy kampanii – pedagodzy szkolni - p. Małgorzata Regulska oraz p. Irena Przybyłko.
Zdjęcia: Gazeta Złotoryjska
Konkurs na najpiękniej przystrojoną klasę rozstrzygnięty!
W tym przedświątecznym czasie wszystkie sale lekcyjne zostały przepięknie przystrojone z okazji Świąt Bożego Narodzenia. W klasach pojawiły się pachnące choinki, renifery, bałwany, śnieżynki itp. Wybór najpiękniej przystrojonej świątecznie klasy był naprawdę trudny, dlatego przyznaliśmy 2 pierwsze miejsca ex quo: klasie 6c oraz klasie 8b. Zachwyciła nas również choinka klasy 8a, dlatego wręczyliśmy tej klasie nagrodę za najbardziej oryginalne drzewko. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć nagrodzonych klas i życzymy zdrowych i pogodnych Świąt Bożego Narodzenia.
Zarząd Samorządu Uczniowskiego wraz z opiekunkami.
Upamiętnili powstańca wielkopolskiego
20 grudnia 2018r. uczniowie z klasy 8B odwiedzili na złotoryjskim cmentarzu grób Andrzeja Fiksy (1899-1985) – powstańca wielkopolskiego, który mieszkał i pracował w Złotoryi w latach 1946-1985. W ten sposób nasza szkoła włączyła się w upamiętnienie bohatera, który poświęcał swoje życie i przyczynił się do odzyskania przez Polskę niepodległości w 1918r.
Powstanie wielkopolskie wybuchło 27 grudnia 1918r. w Poznaniu i trwało do 16 lutego 1919r. W powstaniu walczyli polscy mieszkańcy Prowincji Poznańskiej przeciwko Rzeszy Niemieckiej. Polacy domagali się powrotu ziem zaboru pruskiego do Rzeczypospolitej. Powstańcom w krótkim czasie udało się opanować prawie całą Prowincję Poznańską i zrealizować wszystkie założone cele. Powstanie wielkopolskie jest jednym z nielicznych polskich powstań zakończonych sukcesem. Zwycięstwo powstania kosztowało jednak życie co najmniej 2289 żołnierzy. Wielu powstańców zostało także zamordowanych podczas II wojny światowej. Wtedy specjalne niemieckie oddziały wyszukiwały uczestników powstania i przeprowadzały ich publiczne egzekucje.
27 grudnia 2018r. o godz. 13.00 (w rocznicę wybuchu powstania wielkopolskiego) odbędzie się spotkanie przy grobie Andrzeja Fiksy. Grób Andrzeja Fiksy i jego żony Heleny znajduje się na złotoryjskim cmentarzu w sektorze E3, rząd 6, nr grobu 2.
Samorządność w szkole
13 grudnia 2018r. odbyły się w naszej szkole warsztaty dla uczniów i nauczycieli na temat samorządności uczniów. Przeprowadzono je w ramach realizowanego przez nas projektu „Nauka demokracji w szkole”- program Erasmus+. Prowadzący zajęcia - pan Michał Tragarz z Centrum Edukacji Obywatelskiej z Warszawy przybliżył nam tematykę partycypacji młodzieży w życiu szkoły.
W trakcie spotkania z uczniami - przedstawicielami samorządów klasowych z klas VI-VIII i III gimnazjalnych omówiono szereg ważnych zagadnień, w tym: wybory do samorządu (kwestie organizacyjne), komunikacja pomiędzy uczniami oraz uczniami i nauczycielami, życie szkoły (pozalekcyjne akcje i wydarzenia), uczenie się i prawa ucznia oraz podejmowanie decyzji. Przedyskutowano celowość istnienia SU. Przypomniano zasady prawidłowych wyborów. Podano pomysły na poprawę komunikacji w szkole: debata szkolna, dyżury członków samorządu, spotkania z dyrekcją szkoły, informacje na portalu społecznościowym. Rozmawiano także o budżecie obywatelskim, co doskonale wpisuje się w ogłoszony w szkole konkurs grantowy na projekt do realizacji. Uświadomiono uczniom, że należy zaczynać od drobnych spraw, które ich dotyczą.
Na spotkaniu z nauczycielami: wychowawcami, opiekunami SU i Wolontariatu poruszano kwestie istotne dla lepszej współpracy pomiędzy uczniami i nauczycielami. Podano pomysły do wykorzystania na godzinach wychowawczych, np. debaty klasowe na ciekawe i ważne dla uczniów tematy, wspólne podejmowanie decyzji i tworzenie zasad współżycia w klasie, klasowe zwyczaje, święta i rytuały, godziny wychowawcze prowadzone przez uczniów. Wiele z nich istnieje już w naszej szkole, a inne warte są wprowadzenia.