Nauka podstaw programowania
Oczywistym jest, że komputery wkraczają niemal do każdej dziedziny naszego życia. W wielu przypadkach dzięki nim, maszyny zastępują w pracy człowieka. Postęp techniczny idzie tak szybko, że ani się obejrzymy, a wszędzie, tam gdzie będzie to możliwe,ludzi zastąpią maszyny.
79 metrów pomocy mierzonej złotówkami
Dnia 12 i 13 października 2016 roku uczniowie naszej szkoły brali udział w akcji pomocy Pogorzelcom z Nowej Ziemi. Celem akcji było zebranie jak największej ilości złotówek. Uczniowie układali na taśmie klejącej monety o nominale 1 zł, które zostały przeliczone i będą przekazane na rzecz poszkodowanych w pożarze.
W ramach wolontariatu zebrano
3407 złotówek / 79 metrów
pomocy mierzonej złotówkami.
REAGUJ NA PRZEMOC !
W miesiącu październiku MOPS w Złotoryi zorganizował spotkanie terapeutyczne „Reaguj na przemoc” połączone z piknikiem integracyjnym. W trakcie spotkania można było obejrzeć wystawę prac o tematyce przeciwdziałania przemocy, których autorami byli uczniowie Zespołu Szkół Miejskich w Złotoryi – gimnazjum i szkoły podstawowej. Uczestnicy spotkania wybrali najciekawsze prace, a spośród uczniów szkoły podstawowej nagrodzeni zostali:
I miejsce: Patrycja Sowa i Kaja Sikora uczniowie klasy III b – opiekun pani
Bożena Ostropolska.
II miejsce: Praca grupowa uczniów klasy III f – opiekun pani Małgorzata Cetera.
III miejsce: Julia Kubiak, Natalia Gagatek i Wiktor Wodniak uczniowie klasy III b
opiekun pani Bożena Ostropolska.
Zebrane ziarna wiedzy powoli kiełkują…
Uczniowie klasy 6c pod opieką p. Beaty Krzywickiej oprócz opanowania wymaganych od nich umiejętności, czytania danych z wykresów kołowych i słupkowych (j.polski), zachęceni propozycją nauczycielki „poszli o krok dalej” i zabawili się w prawdziwych badaczy posługujących się socjometrią. Mianowicie podczas zajęć opracowali pytania ankiet dot. czytelnictwa, kina, teatru, korzystania z Internetu. Poza tym samodzielnie w czasie dekady przeprowadzili ankiety wśród swoich rówieśników z klasy. W efekcie końcowym uzyskane wyniki przedstawili w formie wykresów słupkowych, kołowych, tabel. Poniżej prezentujemy niektóre z nich. Do obejrzenia pozostałych efektów rzeczowych tak pieczołowitej i trudnej pracy zapraszamy na 3. piętro (tablica informacyjna Pokaż, na co cię stać, ale nie jeden raz…).
Oczywiście wszyscy uczniowie, którzy podjęli się realizacji zadania otrzymali oceny celujące. Brawo szóstoklasiści!
autor - Igor Janiak 6c
Ciekawa lekcja przyrody- klasa III e i III f
5 października 2016r. uczniowie klas III e i III f odwiedzili rezerwat przyrody Wąwóz Myśliborski. W Centrum Edukacji Ekologicznej i Krajoznawstwa „Salamandra” uczestniczyli w zajęciach seminaryjnych: „Ślady i tropy zwierząt”. Podczas oglądania prezentacji poznali pojęcia: ślady i tropy. Odbijali w piasku gipsowe odlewy łap zwierząt leśnych, dokonywali pomiarów, szkicowali, a następnie w przewodnikach przyrodniczych odszukiwali nazwy zwierząt i podpisywali ich tropy. Odbijali również za pomocą stempli tropy i obrazki zwierząt. W centrum edukacyjnym odwiedzili także ptaszarnię, w której przebywają chore i poranione ptaki. Dzieci poznały wiele ciekawostek dotyczących życia ptaków. To była ciekawa lekcja przyrody!