Powiatowy Konkurs Matematyczny Uczniów Klas Trzecich
Dnia 21.05.2015r. o godz. 9.00. odbył się Powiatowy Konkurs Matematyczny Uczniów Klas Trzecich. Organizatorem była Szkoła Podstawowa nr 3 im. Henryka Brodatego w Złotoryi pod patronatem PODN i PPP w Złotoryi. W konkursie wzięło udział 14 uczniów klas III ze zgłoszonych do konkursu szkół z powiatu złotoryjskiego – SP Proboszczów, SP Brochocin, SP Wojcieszów, SP Świerzawa, SP Rokitnica, SP nr 1 Złotoryja, SP nr 3 Złotoryja. Dzieci zmagały się z 10 zadaniami otwartymi, za które mogły uzyskać maksymalną liczbę punktów - 40 ( 3 zadania za 5 pkt. 4 zadania za 4pkt. i 3 zadania za 3pkt). Konkurs przygotowały i przeprowadziły p. Bożena Ostropolska, p. Małgorzata Cetera i p. Kamila Kramek.
Wyniki konkursu:
I miejsce - Mateusz Grzywa - SP nr 3 w Złotoryi - 38 pkt.
II miejsce - Szymon Kramek - SP nr 3 w Złotoryi - 34,5 pkt.
III miejsce - Alicja Kwiecińska - SP Świerzawa - 25,5 pkt.
Uczniowie za trzy pierwsze miejsca otrzymali dyplomy i nagrody książkowe, a pozostali dyplomy za udział.
Tydzień Patrona w naszej szkole
W dniu 18 maja 2015r. rozpoczęliśmy Tydzień Patrona w naszej szkole. W obecności Dyrektora Szkoły pana Leszka Łukaszewskiego i przedstawicieli klas 4-6 nastąpiło oficjalne rozpoczęcie Tygodnia Patrona złożeniem kwiatów pod tablicą pamiątkową w holu szkoły. W tym dniu można było obejrzeć pokonkursową wystawę prac plastycznych pt. „Złotoryja i Henryk Brodaty - patron naszej szkoły”. Na godzinach wychowawczych wychowawcy klas 4-6 wraz z uczniami zrealizowali temat o Henryku Brodatym i jego związku z ze Złotoryją. W dniu 19 maja 2015r. Samorząd Uczniowski przygotował dla uczniów klas 4-6 prezentację multimedialną o Henryku Brodatym. Po prezentacji na uczniów, którzy prawidłowo odpowiedzieli na zadane pytania, czekała niespodzianka w postaci drobnych upominków. Dla wszystkich, którzy nie mieli okazji uczestniczyć w prezentacji lub są zainteresowani, zapraszamy do jej obejrzenia:
DZIEŃ ZIEMI - 22 KWIETNIA 2015 r.
22 kwietna 2015 roku obchodziliśmy w szkole ,,Dzień Ziemi”. Uczniowie klas czwartych, piątych i szóstych przygotowali plakaty informacyjne, uświadamiające uczniom jak ważne dla nas wszystkich jest dbanie o planetę Ziemię.
Plakaty wyróżniały się pomysłowością, estetyką i wartością merytoryczną.
Społeczność szkolna mogła je podziwiać i czerpać pomysły do działań na co dzień.
Uczniowie w czasie spotkań okolicznościowych wysłuchali wierszy napisanych przez uczniów naszej szkoły, sławiących piękno naszej planety. Obejrzeli prezentację fotografii przysłanych na szkolny konkurs fotograficzny pt. „Przyroda wokół nas”.
Pierwsze miejsce w konkursie zdobył Maks Kortus (5b) za zdjęcie ,,Wodny Świat”, drugie zajęła Zuzanna Lipińska (5b) za zdjęcie ,,Skąd się wzięły kury w lesie?”.
Uczniowie mieli okazję podziwiać unikalność naszej planety, oglądając film i prezentację, wysłuchali piosenki w wykonaniu Melissy Fortwengel, wspólnie wykonali prace pt. „Drzewo obietnic ekologicznych”, gdzie wpisali, co pozytywnego robią dla naszej planety Ziemi.
Podsumowano również działania realizowane w projekcie edukacyjnym pt. „Ile jest matematyki w tym. co jesz? - promujemy zdrowe zachowania żywieniowe”. Podstawowym celem projektu była promocja zdrowego stylu życia, w tym zapobieganie nadwadze i otyłości, poprzez edukację uczniów w zakresie żywienia i aktywności fizycznej. Zadania projektu obejmowały uczniów klas 4-6 naszej szkoły. Uczniowie brali udział w zajęciach tematycznych, realizowanych na lekcjach matematyki, przyrody, informatyki i zajęć technicznych. Dzieci poznały m.in. najczęstsze wady w żywieniu dzieci i młodzieży, o czym mówią normy żywienia i etykiety produktów spożywczych, jaką rolę ma aktywność fizyczna i jaki jest jej wpływ na prawidłowy rozwój fizyczny i stan zdrowia dzieci. Uczniowie upowszechnili wiedzę o składzie i wartości odżywczej żywności, znakowaniu żywności, kształtowaniu racjonalnych wyborów produktów spożywczych oraz o roli aktywności fizycznej dla zachowania zdrowia wykonując w tym celu plakaty i prezentacje. Wystawa prac trwa.
,,Śladami Henryka Brodatego’’ - Szkolny Konkurs Plastyczny
,,Śladami Henryka Brodatego’’ Szkolny Konkurs Plastyczny dla klas 1-6
W związku z obchodami Tygodnia Patrona odbył się w naszej szkole konkurs
Plastyczny, który przypomniał postać Patrona naszej szkoły Henryka Brodatego.
Laureaci Konkursu zostali wyłonieni poprzez głosowanie wszystkich uczniów i nauczycieli.
Laureaci klas 1-3
I miejsce - Paulina Jakubowska 3b - 56 głosów
II miejsce - Marlena Kulig 1f - 44 głosy
III miejsce - Kinga Lipiarz 3a - 39 głosów
Wyróżnienia:
Hanna Kulas 1b - 20 głosów
Katarzyna Serafin 1d - 20 głosów
Laureaci klas 4-6
I miejsce - Weronika Matuszczyk 6a - 81 głosów
II miejsce - Alicja Sala 6a - 29 głosów
III miejsce - Julia Michalak 5b - 23 głosy
Wyróżnienia:
Zuzanna Lipińska 5b - 20 głosów
Aleksandra Gumiela 4b - 20 głosów
Nagrody i dyplomy wręczył laureatom Dyrektor szkoły pan Leszek Łukaszewski.
Gratulujemy wszystkim uczestnikom konkursu, których prace dekorowały piętra szkoły!
Legenda o SMOKU WAWELSKIM w wykonaniu IC
Jak wiadomo teatr jest jedną z wielu form aktywności, które przyczyniają się do rozwoju osobowości dziecka, do rozbudzania kreatywności i twórczego myślenia oraz rozszerzania umiejętności funkcjonowania w społeczeństwie. Aktywność twórcza uważana jest za potrzebę biologiczną, przejawiającą się już od najmłodszych lat życia. Wiąże się ściśle z ekspresją i spontaniczną działalnością dziecka.
Zdaniem Ireny Wojnar, znanej pedagog, ale także nauczyciela akademickiego, profesora Uniwersytetu Warszawskiego i Kierownika Pracowni Teorii Wychowania Estetycznego: „Wychowanie przez sztukę ma miejsce w czasie, gdy odbiorca ogląda, czyta lub słucha, ale także w czasie, gdy maluje, śpiewa lub po prostu tworzy. Spektrum oddziaływań sztuki jest więc wszechogarniające i każda z jego form ma diametralne znaczenie”.
Jak mówi Justyna Krawczyk „Wychowanie przez sztukę jest więc integralną częścią procesu edukacyjnego, który nie „zatrzymuje się" jedynie na przekazywaniu wiedzy i umiejętności praktycznych, ale także skupia się na rozwoju osobowości, wpajaniu wartości, wrażliwości na estetykę i piękno oraz moralności, które wyróżniają człowieka o „otwartym" i twórczym umyśle”.
„Zabawa w teatr ” ma bardzo wiele zalet, których nie sposób wymienić i przecenić. Pewne jest natomiast, że świetnie się sprawdza, kiedy naszym celem jest nauczenie dzieci odpowiedzialności i współpracy w grupie, która choć często okupiona sporami, uczy dzieci pójścia na kompromis lub walki o swoje prawa, uczy podstawowych zasad etyki i, co najważniejsze, pozwala oswoić się z wieloma emocjami.
Na zajęciach technicznych uczniowie klasy IC ze Szkoły Podstawowej im. H. Brodatego w Złotoryi samodzielnie wykonali kukiełki niezbędne do inscenizacji legendy o WAWELSKIM SMOKU.
Na podstawie tekstu opracowali w grupkach scenariusz i zaprezentowali legendę, wykorzystując do tego teatrzyk pożyczony ze szkolnej świetlicy. Wszyscy świetnie się bawili, a kolejni występujący nagradzani byli gromkimi brawami.
Konkurs Matematyczny Klas Trzecich
12 maja 2015 w sali 17 przeprowadzono etap szkolny Konkursu Matematycznego Klas Trzecich. Komisja w składzie: Anna Matoga, Beata Siudak i Beata Romaniak po sprawdzeniu prac wyłoniła laureatów:
I miejsce - Mateusz Grzywa - 3b
II miejsce - Szymon Kramek - 3a
III miejsce - Jakub Gontarek - 3b
Gratulujemy wszystkim, nie tylko zwycięzcom, bo zadania nie były łatwe i wymagały naprawdę sporych umiejętności matematycznych. Tym , którym nie udało się znaleźć w pierwszej trójce, polecamy do przemyślenia słowa Edwarda Johna Phelpsa
„Człowiek, który nie robi błędów, zwykle nie robi niczego”.
Poniżej kilka zdjęć ze zmagań trzecioklasistów.
Badanie Kompetencji Pięcioklasistów - IBE
19.05.2015 r.
1 lekcja – wg planu
2-3 lekcja – część I sprawdzianu, test z j.polskiego i matematyki, czas pisania 80 min.
8.55 – wpuszczenie uczniów do sal wg poniższego planu:
s. 54 (kl. 5a) – 2 lekcja K. Kukla, 3 lekcja I. Pierzchała - czas pisania 80 min.
s. 56 (kl. 5b)– 2 lekcja T. Antonowicz , 3 lekcja L. Antonowicz – czas pisania 80 min.
Rozpoczęcie sprawdzianu godz. 9.00
Przewidywana godz. zakończenia pisania I części ok. 10.20
Od godz. 10.20 do godz. 10.35 uczniowie pozostają pod opieką nauczyciela nadzorującego.
10.35-10.55 – przerwa
4 lekcja – wg planu
5 lekcja – część II sprawdzianu, test językowy, czas pisania 45 min.
11.45 – rozpoczęcie testu
s. 54 (kl. 5a) – W. Kuczyński (Proszę sprawdzić odtwarzanie audionagrania.)
s. 56 (kl. 5b) – K. Kukla (Proszę sprawdzić odtwarzanie audionagrania .)
Przewidywana godz. zakończenia pisania II części ok. 12.30
6 lekcja – wg planu
Po zakończeniu poszczególnych części sprawdzianu nauczyciel - opiekun przekazuje dokumentację dyrektorowi.