VIVAT KSIĄŻĘ, VIVAT SZKOŁA, VIVAT ZŁOTORYJA!
Po dwóch latach pandemii powracają tradycyjne uroczystości w naszej szkole. W dniu 3 czerwca odbył się Koncert dla Patrona – prezentacje uczniowskich talentów w ramach obchodów Święta Patrona – księcia Henryka Brodatego. Były wiersze, piosenki i tańce. Była inscenizacja nadania praw miejskich dla Złotoryi. Wszyscy występujący zaprezentowali się znakomicie!
Koordynatorem imprezy była Pani Marzanna Hajdun, która we współpracy z liczną grupą nauczycieli stworzyła prawdziwy talent show. Na zakończenie Pani dyrektor wręczyła nagrody laureatom konkursu historycznego HENRYK BRODATY I JEGO CZASY.
Po koncercie nastąpiło odsłonięcie popiersia księcia, które zostało ufundowane dla szkoły przez Burmistrza Miasta Złotoryja – Pana Roberta Pawłowskiego.
Poniżej film upamiętniający tę piękną uroczystość. Występy naszych wspaniałych dzieciaków pokazane są we fragmentach, aby film nie był zbyt długi i by ciekawie się go oglądało.
Nagranie i montaż filmu Beata Siudak.
Serdeczne podziękowania dla wszystkich uczniów oraz nauczycieli zaangażowanych w przygotowanie tegorocznego koncertu:
1. Małgorzacie Wokotrub i Beacie Siudak
• taniec polonez wykonany przez uczniów z kl. 1a i 1c
• wiersz J. Brzechwy „Pchła szachrajka” – Iga Bugajska z kl.1c
2. Jolancie Bednarz, Magdzie Poniatowskiej gr.0c:
• piosenka pt. „Henryk Brodaty"
• taniec do utworu "Od morza aż do Tatr"
3. Marii Bielak – inscenizacja „Nadanie praw miejskich Złotoryi” – uczniowie z kl. 7c
4. Karolinie Ziębie – Jokiel, Natalii Pisarskiej, Magdalenie Tupaj
• wiersze – J. Tuwima „Gdyby” oraz J. Brzechwy „Staś Pytalski” – Maciej Pyra –
gr. 0b i Michał Krzysztan – kl.3b
• wiersz – J. Tuwima „Zosia Samosia” – Aleksandra Włodarczyk z kl.3b
5. Annie Hupental – uczniowie z kl.3c
• piosenka pt. „W moim ogródecku"
• wiersz M. Konopnickiej „Stefek Burczymucha” – Kacper Famulski
6. Urszuli Kłos
• piosenka pt. „Like it” – Amelia Karlak z kl.2c
• piosenka pt. „Dance Monkey" – Ewa Biedak, Kaja Wyskup, Hanna Wątroba, Amelia Michalczewska, Emilia Kebłesz, Jasmina Kłos, Milena Kapral z kl.3a
7. Marzannie Hajdun
• piosenka pt. „Czterej sławni Polacy” – Angela Hawryszków i Nadia Matysiak z kl. 4d
• piosenka z rytmizowaniem pt. „Song cups” – uczniowie z kl. 7c
8. Bożenie Ostropolskiej – piosenka pt. „Zielony dom” – Lena Helicka i Lena Rystwej
z kl.2b
9. Bożenie Ostropolskiej, Beacie Romaniak, Annie Jóźwiak – uczniowie z kl. 2b, 2c, 3a „Piosenka o straconym czasie”
10. Alicji Szapował – Cheearleaderki z kl. 3b – Antosia Nowacka, Paulina Szurlej, Bianka Kleryk, Aleksandra Włodarczyk, Natalia Depa, Zuzanna Gmerek
11. Magdalenie Hanebach – dekoracje
12. Januszowi Boberowi – nagłośnienie
„Graj z biblioteką”- Literacka Gra Biblioteczna zakończona!
W dniach 30.05-03.06.2022r. na terenie naszej szkoły odbyły się zmagania literackie, o których informowały kolorowe plakaty. Zadaniem czytelników było szukanie kodów QR -rozwiązywanie zagadek, rebusów, zadań literackich.
Na wstępie uczestnicy zabawy otrzymali starter do gry oraz instrukcję. Zadanie polegało na odnalezieniu na terenie szkoły pięciu różnych kodów QR i zeskanowaniu ich. Każdy kod to oddzielne zadanie literackie. Uczniowie szukali informacji w książkach, bibliotece, Internecie. Często polegali na swoich bogatych wiadomościach.
Po rozwiązaniu zadań, na kartę startową należało wpisać cyfry, które naniesione na ostatni szósty kod QR- po zeskanowaniu ,dał informację o zwycięstwie oraz miejscu odebrania nagrody.
W zabawie wzięło udział wielu czytelników. Działaniom naszych poszukiwaczy towarzyszyły wielkie emocje i rywalizacja. Szczególnie zaangażowali się uczniowie z kasy 8a, 8e, 7d, 5a. Nagrodą była ocena z języka polskiego, zakładka oraz słodycze.
Serdecznie gratulujemy szkolnym literackim graczom!
Liczymy na Was w przyszłości!
Scenariusz gry powstał na szkoleniu uczestników Sieci Współpracy i Samokształcenia Nauczycieli Bibliotekarzy, które tym razem odbyło się 18 maja 2022r. w naszej szkole.
NAWIGACJA W KAŻDĄ POGODĘ
Nasza szkoła brała udział w inicjatywie profilaktycznej organizowanej przez Instytut Profilaktyki Zintegrowanej pod nazwą Nawigacja w Każdą Pogodę. Akcja polegała na realizacji cyklu badań przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli oraz realizacji zajęć wychowawczo – profilaktycznych mających na celu poprawę kondycji psychicznej uczniów.
W inicjatywie wzięli udział uczniowie z klas: 6B, 7A, 7B, 8B, którzy podczas zajęć z wychowawcą, na podstawie 9 wskazówek opracowanych przez Instytut, uczyli się jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych.
Dziękuję za zaangażowanie Uczniom, ich Rodzicom, a przede wszystkim wychowawcom prowadzącym zajęcia: p. Iwonie Stelmach, p. Marcie Włodarczyk, p. Alicji Szapował oraz p. Renacie Musze.
Dzięki wysiłkowi i zaangażowaniu nasza szkoła otrzymała certyfikat.
Małgorzata Regulska – pedagog szkolny
CHEERLEADERKI DAŁY POKAZ
25 maja w sali SP3 uczestniczki Szkolnego Koła Sportowego z klas trzecich "Cheerleaderki" zaprezentowały piękne choreografie swoim bliskim. Wśród licznie zaproszonych gości byli rodzice, dziadkowie i rodzeństwo. Dziewczęta bardzo długo przygotowywały się do tego wydarzenia. Efekt ich ciężkiej pracy mogli podziwiać wszyscy zgromadzeni. Zapraszam do fotorelacji.
Wyjazd do Grecji – grupa Erasmus+
W dniach 22-27 maja odbyła się pierwsza, długo wyczekiwana wymiana uczniowska w ramach realizacji projektu „Little Prince” Erasmus+. Czworo uczniów naszej szkoły odwiedziło szkołę partnerską Neo Rysio Primary School w pobliżu Salonik. Podczas pobytu w Grecji uczestnicy projektu pracowali nad tematem zmian klimatycznych. Po wytężonej pracy znalazł się oczywiście czas na zwiedzanie:)
Następny wyjazd już w październiku – kolejny przystanek to Włochy!
Sherlock Holmes w 7a
Uczniowie klasy 7a zaprezentowali w sali 208 efekty pracy nad projektem z j. angielskiego „Three adventures of Sherlock Holmes”. Po przeczytaniu i omówieniu lektury uczestnicy projektu przygotowali plakaty i mapy myślowe dotyczące fabuły historii detektywistycznej, plansze przedstawiające kluczowe słownictwo, a także prace plastyczne obrazujące głównych bohaterów oraz symbole wątków kryminalnych. Projekt powstał w ramach innowacji pedagogicznej „Reading is your Power”.