Harmonogram dostępności nauczycieli
Niesamowita lekcja ze Skrzydlatą Ferajną
20 września klasy 4a i 5c miały przyjemność brać udział w żywej lekcji przyrody. Odwiedziły nas prawdziwe sowy:)
Dowiedzieliśmy się wiele interesujących i zaskakujących informacji na temat sów. Poznaliśmy sowie zwyczaje i ich anatomię – jak widzi i słyszy sowa, ciekawostki o ich piórach, a także sowie menu. Zapoznaliśmy się z katalogiem gatunków sów występujących w Polsce. Nauczyliśmy się co robić w przypadku znalezienia sowy… no i najważniejsze! Mieliśmy możliwość zobaczyć te niesamowite zwierzątka z bardzo, bardzo bliska, a nawet je pogłaskać! Jesteśmy pod wrażeniem tej niesamowitej pasji hodowli sów oraz innych ptaków, tak niedaleko naszej szkoły – w Radziechowie. Serdecznie dziękujemy Skrzydlatej Ferajnie za niesamowite spotkanie.
Skrzydlatą Ferajnę możemy obserwować na profilu na Facebooku oraz na Instagramie
Spotkanie promujące książkę „Ocalić od zapomnienia"
17 września w ramach Europejskich Dni Dziedzictwa pod hasłem "Połączeni dziedzictwem", odbyło się w naszej szkole spotkanie promujące wydanie książki „OCALIĆ OD ZAPOMNIENIA” (zbiór wspomnień z czasów II wojny światowej i PRL-u). W spotkaniu uczestniczyli zaproszeni goście, bohaterowie wspomnień i ich autorzy, sponsorzy publikacji, a także lokalna społeczność. W ramach promocji książki uczniowie przedstawili wybrane fragmenty wspomnień. Poruszające opowieść ściskały za gardło. Potem autorom wspomnień wręczono autorskie egzemplarze publikacji.
Kolejnym etapem spotkania stały się rozmowy przy ciastku i kawie. Podczas dyskusji często pojawiało się poczucie żalu i winy, że gdy żyli nasi bliscy, to nie chcieliśmy lub nie potrafiliśmy ich słuchać. Powtarzały się też informacje o braku chęci lub odwagi wśród naszych dziadków do dzielenia się wspomnieniami. W PRL-u uczestnicy II wojny światowej byli zastraszeni. Nie opowiadali nawet swoim dzieciom o Katyniu, Wołyniu, zesłaniu na Sybir czy służbie w Armii Andersa.
Dzięki zrealizowanemu projektowi udało się „OCALIĆ OD ZAPOMNIENIA” kilkadziesiąt wspomnień. Opublikowaliśmy 35 nowych relacji opracowanych przez uczniów oraz osoby dorosłe. Zamieściliśmy także 19 przedruków wspomnień mających związki z ziemią złotoryjską. W ten sposób powstał zbiór 54 wspomnień z czasów II wojny światowej i Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej (liczący 234 strony i zawierający 239 ilustracji). Zakres chronologiczny zgromadzonych materiałów objął okres od lat 20. XX w. do lat 80. XX w.
Lokalna społeczność, rodziny udostępniające wspomnienia, wszyscy zainteresowani otrzymali bogato ilustrowaną publikację z licznymi odniesieniami do ziemi złotoryjskiej. Warto zagłębić się w te relacje i odbyć podróż pełną emocjonalnych obrazów. W ten sposób możemy spróbować uczestniczyć w życiu naszych przodków i zobaczyć ówczesny świat ich oczyma.
Organizatorami spotkania była Szkoła Podstawowa nr 3 w Złotoryi oraz Towarzystwo Miłośników Ziemi Złotoryjskiej. Druk publikacji sfinansowały: Fundacja LSSE, Polska Strefa Inwestycji, Legnicka Specjalna Strefa Ekonomiczna.
W sekretariacie szkoły można nabyć książkę oraz odebrać jej autorski egzemplarz.
Zdjęcia wykonał Kajetan Kukla.
Dzień Kropki w klasie I „a”
15 września to wielkie święto kreatywności, pokonywania ograniczeń, umacniania wiary we własne siły. Co roku gromadzi miliony dzieci i nauczycieli wokół historii Vashti, bohaterki "Kropki" Petera Reynoldsa. Jest to historia dziewczynki, która nie wierzy w własne możliwości. Książka odniosła niebywały sukces, stała się również inspiracją do zorganizowania Międzynarodowego Dnia Kropki (International Dot Day).
Tego dnia, uczniowie klasy I „a” ubrani w stroje z elementami kropki, obejrzeli krótki film przedstawiający historię Vashti, rozmawiali o swoich talentach, mocnych stronach, bawili się przy muzyce, a na pamiątkę pierwszej kropki Vashti stworzyli kolorowe kropkowe dzieła sztuki, którymi udekorowali klasę.
To był wspaniały dzień!
ZDROWY TRYB ŻYCIA – WYNIKI ANKIETY
Prezentujemy wyniki ankiety dotyczącej zdrowego trybu życia przeprowadzonej wśród uczniów SP3 w czerwcu 2022. Badanie zostało przygotowane przez uczestników projektu „Little Prince…” w ramach programu Erasmus+. Ankietowani uczniowie odpowiadali na pytania związane ze sposobem odżywiania, aktywnością fizyczną i uzależnieniem cyfrowym.