SUKCES KATARZYNY! GRATULACJE!
W listopadzie i grudniu 2020 roku KASIA GAWROŃSKA (uczennica klasy 8c) brała udział w dwóch konkursach zorganizowanych przez Wyższą Szkołę Bankową we Wrocławiu - „Uniwersytet Młodego Odkrywcy” (UMO). Pierwszy z nich to „SQL”, a drugi to „Krytyczne Myślenie”.
Obydwa konkursy obejmowały VIII edycję Ligi UMO. 10 grudnia zakończyły się konkursy i ogłoszono wyniki. Kasia zajęła I miejsce w „SQL” i II miejsce w VIII edycji „Uniwersytetu Młodego Odkrywcy”. Otrzymała nagrody, m.in. puchar za zajęcie II miejsca w VIII Lidze UMO oraz dyplom, a także dyplom za zajęcie I miejsca w „SQL”.
Poniżej Kasia relacjonuje udział w konkursie.
Na koniec października nauczyciel informatyki – Pan Wiesław Grzywa poinformował o projekcie finansowanym ze środków Funduszy Unii Europejskiej. Był on zorganizowany przez Wyższą Szkołę Bankową we Wrocławiu, jako VIII edycja „Uniwersytetu Młodego Odkrywcy” dla młodzieży w wieku 13-16 lat. W ramach tego projektu można było uczestniczyć w dwóch kursach: „SQL” oraz „Krytyczne Myślenie”, w których za wykonywane zadania można było zdobywać punkty. Kto ukończył kurs z największą liczbą punktów w jak najkrótszym czasie, wygrywał go.
Aby wygrać całą Ligę, należało wziąć udział w dwóch kursach. Wtedy punkty z dwóch kursów się sumowały i wygrywała osoba z największą liczbą punktów. Postanowiłam wziąć w tym udział, aby nauczyć się czegoś nowego i sprawdzić swoje umiejętności.
Konkurs dotyczący tematyki „SQL” (Structured Query Language – Strukturalny język zapytań) zajmuje się tworzeniem bazy danych. Natomiast „Krytyczne Myślenie” uczy logicznego myślenia i krytycznego spojrzenia na świat. Konkursy odbywały się zdalnie na aplikacji e-learningowej, na której każdy uczestnik miał swoje konto. Kursy te robiłam w wolnych chwilach, po zakończonych lekcjach i w weekendy. Po każdym zakończonym temacie kursu były do wykonania zadania na punkty, a po kilku tematach - testy. Na zakończenie kursu SQL należało samemu wykonać identyczną bazę danych, jaka była przedstawiona w kursie. Nie wszystkim uczestnikom udało się wykonać ostateczne zadanie. W razie problemów zawsze można było liczyć na pomoc mentora. Nigdy nie dawał jasnych wskazówek, ale starał się sygnalizować, gdzie tkwi problem. Ja nie miałam większych problemów, ale dobrze było wiedzieć, że można było liczyć na kogoś, kto nas odpowiednio pokieruje. W tym kursie udało mi się zdobyć pierwsze miejsce. Wykonałam wszystkie zadania - łącznie z odwzorowaniem bazy danych.
Konkurs „Krytyczne Myślenie” polegał na wykonywaniu zadań opisowych. Były przedstawiane różne problematyczne scenki, na które trzeba było znaleźć pomysłowe rozwiązanie. W tym konkursie liczyła się pomysłowość i kreatywność. Łącznie z dwóch kursów udało mi się zebrać 168 punktów, niestety zabrakło mi dwóch do pierwszego miejsca i zajęłam drugie.
10 grudnia oficjalnie ogłoszono wyniki i dostałam informację o zajęciu II miejsca w VIII Lidze UMO oraz I miejsca w kursie „SQL”. Udało mi się zdobyć puchar, a także dwa dyplomy i dodatkowo dostałam koszulkę oraz bon na zakupy do galerii „Magnolia” o wartości 400 zł
Katarzyna Gawrońska, klasa 8c
Teatr inaczej
Czytanie performatywne to forma pośrednia między zwykłym czytaniem a spektaklem teatralnym. Pozwala na improwizację i spontaniczność, a przede wszystkim umożliwia szybkie odczytanie emocji.
Takie rozwiązanie sprawdza się zwłaszcza teraz, gdy zamknięci w swoich domach nie możemy przygotowywać przedstawień teatralnych w klasycznej formie.
Klasa 7A wzięła udział w czytaniu performatywnym utworów Jana Kochanowskiego, które mimo upływu niemal pięciu wieków nie straciły swojej aktualności. Warto posłuchać!
PROCEDURY BEZPIECZEŃSTWA W SZKOLE - AKTUALIZACJA INFORMACJI
Dyrektor szkoły informuje, że w związku z powrotem uczniów klas 1-3 do szkoły zaktualizowane zostały "Procedury bezpieczeństwa w szkole w czasie pandemii COVID-19" wraz z załącznikami. Uprasza się rodziców do zapoznania się i stosowania do procedur obowiązujących w szkole.
PROCEDURY bezpieczeństwa w szkole w czasie pandemii AKTUALIZACJA
NAUKA STACJONARNA UCZNIÓW Z KLAS I-III (od 18.01.2021)
Dyrektor szkoły informuje, że zgodnie z decyzją MEiN i MZ od 18 stycznia 2021 r. uczniowie klas I - III wracają do szkoły na zajęcia stacjonarne. Lekcje odbywać się będą zgodnie obowiązującym planem. Zgodnie z planem odbywać się będą również wszystkie dodatkowe zajęcia pozalekcyjne. Uczniowie mają zapewnioną opiekę świetlicową.
W szkole uczniowie oraz rodzice zobowiązani są zachować reżim sanitarny zgodnie z wytycznymi GIS. Zobowiązuję wszystkich rodziców oraz uczniów do zapoznania się i stosowania do wytycznych z załącznika.
Wytyczne MEiN, MZ i GIS dla klas I-III szkół podstawowych od 18.01.2021