Ogólnopolski Tydzień Kariery
Biblioteka w pigułce - wrzesień 2019r.
- Udział uczniów i nauczycieli w Narodowym Czytaniu w Miejskiej Bibliotece Publicznej - czytano nowele polskie. Uczniowie i nauczyciele naszej szkoły czytali „Katarynkę” B.Prusa - 07.09.2019r.
- Przyjmowanie, opracowanie i wypożyczanie tysięcy podręczników, ćwiczeń oraz materiałów edukacyjnych uczniom i nauczycielom szkoły.
- Opieka nad uczniami pozostającymi w bibliotece – religia, dojeżdżający, czekający na rodziców i zajęcia dodatkowe itp.
- Przenoszenie księgozbioru do wypożyczalni - po remoncie.
- Selekcja księgozbioru.
- Zajęcia w bibliotece klasa 5c -13.09.2019r., 7b -17.09.2019r., kl.2b-23.09.2019r.
- Przypomnienie klasom zasad korzystania ze Strefy Czytania i Zabawy. Uzupełnienie Strefy w czasopisma, plakaty i malowanki.
- Zakupy niezbędnych materiałów papierniczych.
- Na bieżąco prace biblioteczno - techniczne oraz związane z ewidencją finansową biblioteki.
- Gazetki: „Czytam ,więc jestem”, ”Niech połączy nas czytanie”.
- Pisanie notatek i ogłoszeń na stronę internetową szkoły i biblioteki.
- Kserowanie materiałów dydaktycznych dla uczniów, nauczycieli.
- Szkolenie ramach Sieci Współpracy i Samokształcenia Nauczycieli Bibliotekarzy Powiatu Złotoryjskiego - „Biblioterapia w szkole”- 25.09.2019r.
- Propagowanie uczestnictwa w Dniach Otwartych Biblioteki Pedagogicznej oraz spotkania z J. Lamparską w Miejskiej Bibliotece Publicznej.
- 27.09.2019r. - Obchody Ogólnopolskiego Dnia Głośnego Czytania w naszej szkole pod hasłem „Bądź dalEKOwzroczny” – przygotowanie tekstów, plakatów, głośne czytanie w bibliotece i na lekcjach.
- Udział w Seminarium - „Biblioteka-wokół książki” w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu - 27.09.2019r.
- Dzień Chłopaka w bibliotece szkolnej - słodkie wypożyczenia książek - 30.09.2019r.
Wszystkich uczniów, nauczycieli i rodziców serdecznie zapraszamy do odnowionej biblioteki, a Wszystkim zaangażowanym w to przedsięwzięcie serdecznie dziękujemy!
Jesteśmy Szkołą z Prawami Dziecka
W roku szkolnym 2018/2019 nasza szkoła przystąpiła do czwartej edycji projektu edukacyjnego "Szkoła z Prawami Dziecka" organizowanego przez UNICEF.
Miał on za na celu:
-zapoznać dzieci i młodzież z zagadnieniami z zakresu praw dziecka,
-uświadomić uczniom znaczenie praw dziecka i ich konsekwencje w codziennym życiu,
-kształtować wśród młodych ludzi postawy zaangażowania społecznego,
-promować partycypację dzieci i młodzieży w życiu placówki,
-zaangażować przedstawicieli środowiska lokalnego w promowanie praw dziecka,
-wyróżnić najaktywniejszych działaczy dbających o prawa dziecka wśród lokalnej społeczności.
Udało nam się zrealizować wszystkie cele, na zakończenie projektu członkowie Samorządu Szkolnego wręczyli "Gwiazdy Szeryfa Praw Dziecka" przedstawicielom społeczności lokalnej. Młodzi ludzie postanowili przyznać te wyjątkowe odznaki pani Danucie Boroch, pani Barbarze Zwierzyńskiej - Doskocz, pani Irenie Przybyłko, pani Paulinie Chaim i panu Damianowi Komadzie. Odznaczenia zostały wręczone podczas apelu z okazji zakończenia roku szkolnego.
Koordynator projektu Marta Preyzner
Znamy wyniki wyborów do Rady Samorządu Uczniowskiego
Miło nam poinformować, że przewodniczącym Rady Samorządu Uczniowskiego w roku szkolnym 2019/2020 został Franciszek Doskocz, uczeń klasy 6b,
jego zastępcą zaś Filip Ziarno z klasy 7b.
Pozostali członkowie Rady to:
Marcel Szymczyk z kl. 5b,
Anna Hanysz – 5c,
Małgorzata Skoczypiec – 6d,
Aleksandra Wróblewska – 8b,
Adrianna Łukasiewicz – 4a,
Krystian Konwa – 5a,
Zuzanna Golanowska – 5d .
Serdecznie gratulujemy zwycięzcom i życzymy wspaniałych pomysłów i owocnej pracy w Radzie Samorządu Uczniowskiego.
Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego
KUPUJ ŚWIADOMIE - ZMIENIAMY NAWYKI NA DOBRE
W ubiegłym roku szkolnym, uczniowie klas czwartych i szóstych brali udział w realizacji innowacji pedagogicznej „Kupuj świadomie – zmieniamy nawyki na dobre”.
W czasie zajęć z przyrody odpowiadali m. in. na pytania: Co decyduje o zakupie produktu?
W jaki sposób reklamy wpływają na wybory konsumenckie?
Opracowali zasady dobrych zakupów, czytali symbole, rysunki i kody umieszczane na produktach spożywczych.
Na lekcjach matematyki dokonywali obliczeń, zbierali, porządkowali i przedstawiali dane.
W czasie zajęć wyszukiwali niezbędne informacje w celu odpowiedzi na zadane pytania
i realizację postawionych zadań.
Uczniowie doszli do wniosku, że w sklepach mają pełne półki różnych produktów.
Mogą dowolnie wybierać spośród szerokiej oferty żywności, ubrań, zabawek – towarów drogich i tanich, polskich i zagranicznych, zdrowych i niezdrowych.
Często na ich wybory konsumenckie mają wpływ reklamy lub jedynie chęć posiadania czegoś nowego lub innego.
Realizując projekt „Kupuj świadomie – zmieniamy nawyki na dobre” na lekcjach matematyki w klasie IV postawili na aspekt ekonomiczny. Dokonywali obliczeń, szukali odpowiedzi na pytania: co nam się bardziej opłaca, ile zaoszczędzimy oraz o ile mniej śmieci wyrzuci statystyczna rodzina kupując żywność, napoje w opakowaniach tzw. rodzinnych?
W klasie VI postawili na „świadomość konsumencką”, rozwiązując zadania szukali odpowiedzi na pytania jakie produkty wybierać, aby utrzymać organizm kilkunastolatka
w dobrej kondycji.
Dowiedzieli się m.in. jaki procent dziennego zapotrzebowania na białko dostarcza jeden jogurt, jaki owoc i w jakiej ilości zakupić (i oczywiście zjeść), aby pokryć dzienne zapotrzebowanie organizmu na witaminę C?
Ich świadomość konsumencka poszła nieco dalej, dowiedzieli się również, ile wody trzeba zużyć, aby wyprodukować po jednej parze jeansów dla uczniów jednej klasy oraz kto procentowo zarabia najwięcej, a kto najmniej na t-shirtach, które tak chętnie noszą.
Uczniowie klas czwartych i szóstych wykazali się dużą aktywnością. Prowadzili dyskusje, wybierali dla siebie zadania, stwierdzili, że warto dostarczyć wiedzy rówieśnikom na temat: Jak można zmienić złe nawyki na dobre?
Efektem realizacji tego projektu były zakładki, plakaty, prezentacje, scenki dramatyczne, hasła motywujące do zmiany złych nawyków na dobre.
Poszerzyła się wiedza uczniów, powstała możliwość wykorzystania dostarczonej wiedzy do bardziej świadomego zakupu produktów spożywczych i innych oraz kontrolowania wydatków na nie.
Uczniowie dowiedzieli się jak wpływać na kształtowanie swoich nawyków oraz uzyskali wiedzę na temat konsekwencji złych wyborów konsumenckich na stan ich zdrowia i stan środowiska naturalnego.
W czasie realizacji zadań uczniowie rozwinęli umiejętność samokształcenia, samooceny oraz współdziałania w grupie, wzbogacili wiedzę o ekonomii dokonywania zakupów oraz rozwinęli umiejętność wyszukiwania, selekcjonowania i wykorzystania informacji.
Uczniowie kupując świadomie podjęli decyzję o zmianie złych nawyków na dobre.
Międzynarodowy Dzień Kropki
Grupa VII świetlicy obchodziła w tym roku to święto po raz pierwszy. Nazwa święta jest może nico banalna, jednakże jego przekaz bardzo ważny. Obchodzone było w tym roku 15 września na całym świecie już po raz piąty, a uznawane jest jako dzień talentu, odwagi i kreatywności.
Międzynarodowy Dzień Kropki wziął swój początek od małej książeczki Petera Reynoldsa pt. „The Dot” („Kropka”), której bohaterką jest nieśmiała dziewczynka Vashti. Vashti nie wierzyła w swoje możliwości plastyczne, ale dzięki mądrej nauczycielce nie tylko zyskała pewność siebie, ale nawet z czasem zorganizowała wystawę swoich prac i zaszczepiła odwagę do rysowania w swoim młodszym i równie nieśmiałym koledze.
My także postanowiliśmy 16 września uczcić ten dzień w naszej świetlicowej sali. Malowaliśmy piegi na noskach, zapoznaliśmy się z historią małej Vashti, uczyliśmy się refrenu piosenki o kropce, słuchaliśmy wiersza Anny Niewiarowskiej pt. „Kropka”, mieliśmy zagadki o zwierzętach w kropki i łatki oraz konkurs ortograficzny z wyrazami na „i”, „j”, „ż” i „dż”. Wyczarowaliśmy bajecznie kolorowe kwiaty z kółek i kropek oraz puściliśmy wodze fantazji, tworząc rysunki zainspirowane jedną czarną kropką. Na koniec rysowaliśmy jesienne warzywa na pracy typu „połącz kroki”, by je pokolorować, wyciąć i utworzyć z nich koszyczki ozdobione oczywiście w kropkami.
Tego dnia z pewnością każdy z nas mógł przekonać się, że posiada mnóstwo talentu, kreatywności oraz odwagi, by je zaprezentować.