Kijki zamiast telefonu

Po raz kolejny nasza szkoła wzięła udział w projekcie realizowanym przez Polskie Stowarzyszenie Nordic Walking w osobie Pani Pauliny Ruty. Projekt ma na celu poprawę kondycji fizycznej młodych dzieci. Wskazanie alternatywnych sposobów spędzania czasu wolnego bez telefonu. W ramach lekcji wychowania fizycznego uczniowie ćwiczyli z kijkami do Nordic Walking. Wychodzili również w teren podziwiać walory przyrodnicze najbliższej okolicy szkoły. Każdy uczestnik na koniec otrzyma pamiątkowe medale i dyplomy.

ZBIÓRKA ELEKTROŚMIECI

elektrosmieci jesien 2023

SZKOLNY KONKURS „WOKÓŁ KOMISJI EDUKACJI NARODOWEJ”

250 lat temu - 14 października 1773 r., Sejm Rzeczypospolitej powołał „Komisję nad Edukacją Młodzi Narodowej Szlacheckiej Dozór Mającą”, czyli Komisję Edukacji Narodowej. Była to pierwsza w Polsce oraz w Europie instytucja oświatowa w randze ministerstwa. Celem KEN było odbudowanie systemu oświaty w Rzeczypospolitej. Z okazji rocznicy powołania KEN zostanie zorganizowany w naszej szkole konkurs historyczny pt. „Wokół Komisji Edukacji Narodowej – w 250. rocznicę powstania (1773-2023)”. Działalność KEN jest uznawana za jedno z największych osiągnięć kulturowych Polski czasów oświecenia. Ludzie przyjęli wtedy postawę – „zmienić świat przez oświecenie umysłów”.

Termin konkursu: 16 października (poniedziałek), godz. 14:35-15:20

Miejsce: SP3, sala 36

Forma: test online

Cele konkursu: upamiętnienie powołania KEN, popularyzacja wiedzy historycznej, uczenie szacunku dla polskiego dziedzictwa narodowego, kształtowanie i pogłębianie postaw patriotycznych.

Materiały porządkujące wiedzę o Komisji Edukacji Narodowej [PDF do pobrania]

Na najlepszych czekają dyplom, nagrody i oceny z historii!

pdfMATERIAŁY NA SZKOLNY KONKURS „WOKÓŁ KOMISJI EDUKACJI NARODOWEJ – W 250. ROCZNICĘ POWSTANIA (1773-2023)”

Finał wojewódzki sztafetowych biegów przełajowych

10 października na stadionie miejskim w Olszynie Lubańskiej odbyły się zawody w sztafetowych biegach przełajowych. W kategorii chłopców 4-6 wysokie 15. miejsce w województwie uzyskali Nasi zawodnicy w składzie: Michał Bałut, Filip Świrski, Miłosz Bejster, Jakub Horbacz, Hubert Borycki i Mateusz Gagatek.

Gratulujemy!

Konkursy biblioteczne

konkurs biblioteczny 1

 

konkurs biblioteczny 2

Podsumowanie projektu Erasmus+ “Little Prince embracing his European friends on the challenged Earth”

Projekt pt. „Mały Książe i jego europejscy przyjaciele stawiają czoła problemom współczesnego świata” został zainspirowany uniwersalną powieścią Antoine'a de Saint-Exupéry'ego. W projekcie wzięło udział sześć krajów UE: Hiszpania (główny koordynator), Chorwacja, Grecja, Irlandia, Włochy i Polska. Grupą docelową projektu byli uczniowie w wieku 11-13 lat. Głównym zadaniem uczestników projektu było zgłębienie najważniejszych kwestii społeczno-cywilizacyjnych współczesnego świata, takich jak zmiany klimatyczne, zrównoważony rozwój, wojny i problemy uchodźców, zdrowy tryb życia, uzależnienie od technologii, czy równouprawnienie. W ciągu trzech lat trwania projektu łącznie dziewiętnastu uczniów naszej szkoły udało się w tę fascynującą międzykulturową podróż i miało okazję gościć w domach swoich europejskich rówieśników.

pods erasmusa

Co dał nam udział w programie Erasmus+?

  • Nawiązywanie nowych znajomości z rówieśnikami z innych krajów - na wymianach uczniowie przebywają w mniejszych lub większych grupach i dzielą się doświadczeniami z młodzieżą z innych krajów, przekłada się to również na kontakty w mediach społecznościowych i niesie szansę na zawarcie długotrwałych przyjaźni. 
  • Doskonalenie umiejętności językowych – projekt realizowany jest w języku angielskim, tak więc uczniowie posługują się nim wykonując wszystkie zadania np. video, plakaty, ankiety.  Nie chodzi jednak tylko o sytuacje szkolne - nie ma lepszej okazji do sprawdzenia swojej znajomości języka angielskiego niż “przymus” użycia go w codziennej komunikacji z zagranicznymi rówieśnikami i ich rodzinami w trakcie wymiany. 
  • Rozwój kompetencji miękkich – kreatywność, współpraca w grupie, motywacja do działania, umiejętność zarządzania czasem – to tylko niektóre elementy, które rozwijamy biorąc udział w projekcie.
  • Rozwój osobisty –  dzięki wyjazdom i przyjmowaniu u siebie gości uczniowie stają się bardziej otwarci, wychodzą ze strefy komfortu i przełamują indywidualne bariery, np. stres związany z prezentowaniem własnej pracy, z występami publicznymi (sic!) w języku angielskim! Uczniowie odkrywają swoje mocne strony i podnoszą poziom samoświadomości - projekt jest okazją do połączenia wiedzy z różnych dziedzin i  zastosowania jej w praktyce.
  • Wymiana kulturowa – z pewnością największa wartość dodana projektu. Przez tydzień uczniowie stają się członkami innej rodziny, poznają odmienną kulturę, kuchnię, zwiedzają osobliwe miejsca, często pomijane przez turystów. Wymiana uczy samodzielności i wytrwałości, bo choć na pierwszy rzut oka jest to spełnienie marzeń, to jednak po kilku dniach pojawiają się obawy, tęsknota i emocje, z którymi trzeba umieć sobie radzić. Często zdarza się jednak, że rodziny gości i goszczących (guest – host families) kontaktują się ze sobą nawet po zakończonej wymianie, a czasem nawet odwiedzają się poza projektem!
  • Poznanie nowych narzędzi i programów technologicznych – pracując przy projekcie nasi uczniowie z pomocą nauczyciela tworzyli ankiety online, prezentacje multimedialne videoblogi, klipy muzyczne i ulotki.

Dziękujemy wszystkim uczestnikom projektu za trzy lata wytężonej pracy, za Waszą kreatywność i wspaniałe pomysły, a Waszym rodzinom - za otwartość i zaufanie!

Angielski jest fun-tastyczny

Nasza szkoła bierze udział w II edycji Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego "Angielski jest fun-tastyczny". Będzie on realizowany przez cały rok szkolny. Celem projektu jest pokazanie uczniom jak ważna w dzisiejszych czasach jest znajomość języka angielskiego, rozbudzanie zainteresowania krajami anglojęzycznymi, oraz zapoznanie dzieci z ideą nauczania dwujęzycznego. Oprócz tego projekt ma zwiększyć motywację do nauki języka angielskiego, a także rozwinąć w dzieciach wiarę we własne możliwości językowe. W ramach projektu, dzięci będą zmagać się z wykonaniem specjalnych zadań związanych z językiem i kulturą Wielkiej Brytanii oraz innych krajów anglojęzycznych.

Uczniowie klas zerowych już zrealizowali pierwsze zadanie "Book About Me", natomiast uczniowie klas drugich zadanie "Flaga Maga".

 

ajf t

 

ZBIÓRKA DLA SCHRONISKA, PRZEDSZKOLAKI POMAGAJĄ ZWIERZAKOM

Zapraszamy dzieci z oddziałów przedszkolnych wraz z rodzicami do włączenia się w akcję charytatywną "ZBIÓRKA DLA SCHRONISKA, PRZEDSZKOLAKI POMAGAJĄ ZWIERZAKOM". Do 20 października, w holu oddziału przedszkolnego SP3 w Złotoryi zbieramy potrzebne rzeczy (karmę, ryż, makaron, smycze, koce) dla Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt w Legnicy. Zebrane dary przekażemy podczas rozstrzygnięcia konkursu plastycznego "Psiaki, kociaki i inne zwierzaki" w MCK w Legnicy.

Koordynatorem akcji jest Katarzyna Sieradzka

POMAGAMY

1 procent 2022 

bip

Logowanie

Tłumacz

Licznik odwiedzin

Dzisiaj83
Wczoraj455
Wizyt w tygodniu1967
Wizyt w miesiącu8955
Łącznie wizyt740939

telefon zaufania

edoo

szpd

animus

fundacja kghm

uodo tdts logo color rgb

uodo

reaguj masz prawo

Fundacja Rosa
Stop zwolnieniom z WF-u
Teatr TVP

 Fundacja kultury 03

Szanowni Państwo! Serdecznie witamy na oficjalnej stronie internetowej Szkoły Podstawowej nr 3 im. Henryka Brodatego w Złotoryi. Mamy nadzieję, że strona pozwoli uzyskać Państwu jak najwięcej informacji oraz zachęci do odwiedzenia naszej szkoły ..
Szkoła Podstawowa nr 3
im. Henryka Brodatego w Złotoryi

tel. /76/ 878 35 74 fax. /76/ 743 70 75

Copyright © 2014. Wszelkie prawa zastrzeżone.