„Fizyka, ależ to proste!”
W dniach 28.02.2018r. i 1.03.2018r. w Szkole Podstawowej nr 3 im Henryka Brodatego odbyły się zajęcia z fizyki dla klas VI i VII oraz 2 i 3 gimnazjum w formie lekcji pokazowej – „Fizyka, ależ to proste!”. Ogółem w zajęciach uczestniczyło 175 uczniów z 11 oddziałów.
Podczas lekcji przedstawiono zjawiska fizyczne towarzyszące rozwojowi muzyki. Zajęcia prowadzone przez prezesa Muzeum Techniki Jerzego Janickiego były oparte na historii urządzeń, które odtwarzają oraz zapisują fale dźwiękowe. Młodzież miała możliwość kontaktu z wałkami do fonografu Thomasa Alva Edisona, gramofonami czy pierwszymi dostępnymi dyskami optycznymi z lat 70-tych oraz odtwarzaczami.
Prezentacje były prowadzone w sposób aktywny i interesujący dla uczniów, ponieważ pan Jerzy Janicki dzięki wieloletniej pracy z młodzieżą (jako m.in. instruktor harcerski) ma z nią świetny kontakt.
Zajęcia podobały się bardzo nie tylko uczniom, ale także nauczycielom, którzy również w nich uczestniczyli. Była to super lekcja.
Wrażenia uczniów:
Według mnie dzisiejsze zajęcia z fizyki były bardzo ciekawe. Dzięki nim dowiedziałam się wielu rzeczy na temat dźwięku. Tak jak powiedział pan prowadzący: „Każdy z was lubi muzykę”. Miał rację. Myślę, że każdy z uczniów dowiedział się dzisiaj dużo o starych jak i nowoczesnych odtwarzaczach muzyki. Może nie każdy uczeń był miłośnikiem tego przedmiotu, ale jestem pewna, że dzisiaj zmienił zdanie. Może nie pokochał, ale choć trochę polubił. Uważam, że te zajęcia mogłyby trwać dłużej.
Amelia z 3A
Na zajęciach z fizyki było interesująco. Bardzo zaciekawiły nas gramofony i płyty szelakowe. Dowiedzieliśmy się, że gdy przyłożymy tubę do głośnika, to dźwięk staje się głośniejszy. EUREKA! Okazało się, że nasi koledzy, o dziwo posiadają dużą wiedzę na ten temat – co było dla nas zaskoczeniem. Ogólnie zajęcia dotyczyły historii powstawania dźwięku. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy takich jak: jak zapisano pierwszy dźwięk, z czego powstały pierwsze płyty, jak działają gramofony czy jak wyglądało nagrywanie płyt.
Natalia, Wiktoria,Asia i Ola z 3B
Reymontowskie cztery pory roku w naszej szkole
Od września 2017 r. uczniowie klas 4-7 naszej szkoły wykonują zadania innowacji pedagogicznej poświęconej Władysławowi Reymontowi. Działania mają na celu korelację międzyprzedmiotową, rozwijanie zainteresowań humanistycznych i artystycznych oraz pobudzenie wszechstronnej aktywności
i kreatywności uczniów w odniesieniu do 50 rocznicy wzniesienia pomnika Reymonta w Złotoryi.
Szczególna uwaga została poświęcona czterem porom roku – jak w „Chłopach” naszego Noblisty. Uczniowie piszą wiersze, tworzą opisy krajobrazu, powstają gazetki tematyczne i prezentacje multimedialne.
Eksponowane są też prace plastyczne naszych uczniów oraz fragmenty powieści „Chłopi”, które to ukazują piękno każdej pory roku.
Na lekcjach muzyki dzieci uczą się przyśpiewek i poznają tańce ludowe.
To tylko niektóre z zadań…
Prace uczniów i to, czego się nauczyli, obejrzymy w czerwcu - na podsumowaniu wszystkich działań. Będzie to „Jarmark w Lipcach”! A jak jarmark, to nie może zabraknąć straganów, na których każda z klas wyeksponuje produkty własnej twórczości. W tym dniu będą obowiązywać ludowe stroje!
W maju poinformujemy o szczegółowym przebiegu naszego jarmarku, na który już dziś serdecznie zapraszamy. Liczymy na zaangażowanie i pomoc rodziców (szczególnie przy przygotowaniu klasowych straganów).
Koordynatorki: Renata Fuchs i Iwona Pierzchała
Innowacja pedagogiczna „Reymontowskie cztery pory roku w naszej szkole”
WYNIKI KONKURSU WIEDZY POŻARNICZEJ – ETAP SZKOLNY
W dniu 28 lutego 2018 roku w Szkole Podstawowej Nr 3
im. Henryka Brodatego w Złotoryi odbyły się eliminacje szkolne XLI Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Pożarniczej pod tytułem „Młodzież Zapobiega Pożarom”.
W wyniku przeprowadzonych eliminacji szkolnych obejmujących etap teoretyczny, etap ustny oraz etap praktyczny wyłoniono uczniów, którzy będą reprezentować Szkołę Podstawową Nr 3 im. H. Brodatego w Złotoryi w eliminacjach miejsko – gminnych, które odbędą się 9 marca 2018 roku w Naszej Szkole:
I GRUPA WIEKOWA – szkoła podstawowa:
I miejsce – Tusińska Anna,
II miejsce – Urbańska Blanka.
II GRUPA WIEKOWA – szkoła podstawowa klasy VII i gimnazjum :
I miejsce – Peszyński Bogdan,
II miejsce – Małgorzata Sałamaj,
III miejsce – Chmara Karolina.
Zwycięzcom gratulujemy i życzymy sukcesów na dalszych etapach konkursu.
Koordynator do spraw współpracy z Powiatową Komendą Straży Pożarnej w Złotoryi
Bożena Bączek
Szkolny Konkurs Recytatorski
„SPOTKANIE Z POEZJĄ MARII KONOPNICKIEJ”
Dnia 16 lutego 2018 r. odbył się Szkolny Konkurs Recytatorski pt.:„Spotkanie z poezją Marii Konopnickiej”, zorganizowany dla klasach I-III. Repertuar był różnorodny, a wyłonienie zwycięzców bardzo trudne. Komisja Konkursowa w składzie: p. Jadwiga Stępniak, p. Bożena Cal, p. Anna Hupental kierowały się kryteriami doboru repertuaru, stosowania środków ekspresji i ogólnego wrażenia artystycznego.
Laureatami konkursu z każdego poziomu wiekowego zostali: Bartłomiej Korzystko- kl. 1a, Jasmina Ladra- kl. 2b i Olivier Jasionowicz- kl. 3d.
Uczniowie wezmą udział w Powiatowym Konkursie Recytatorskim w Szkole Podstawowej nr 1 w Złotoryi.
Gratulujemy!
Anna Hupental
Pierwsza pomoc
Dzieci w wieku wczesnoszkolnym nie są jeszcze predysponowane do nauki reanimacji, czy resuscytacji, niemniej jednak warto rozpocząć edukację dotyczącą podstaw pierwszej pomocy przedmedycznej, a przede wszystkim umiejętności zachowania się w sytuacji zagrożenia życia. Im wcześniej zaczniemy uczyć dzieci udzielania pierwszej pomocy i im częściej będziemy to potem powtarzać, tym większa szansa, że one kiedyś komuś pomogą. Nigdy nie wiadomo, kiedy zdarzy się wypadek lub inna sytuacja wymagająca natychmiastowej reakcji, dlatego nawet najmłodsze dzieci warto uczyć, jak zachować się w przypadku niebezpieczeństwa. W klasie 1 b zajęcia z udzielania pierwszej pomocy przeprowadził dzisiaj tato Antka- pracownik Straży Pożarnej i ratownik medyczny. Dzieci przypomniały sobie numery alarmowe oraz jak powinny się zachować w trudnych, niebezpiecznych sytuacjach. Najciekawsze były jednak zajęcia praktyczne na fantomach, kiedy to mali ratownicy ćwiczyli wykonywanie prostych czynności ratowniczych.
Bożena Ostropolska
Szkolny konkurs plastczny dla świetlic "Ozdoba wielkanocna"
Zapraszamy uczestników świetlic szkolnych do wzięcia udziału w konkursie plastycznym na najbardziej oryginalną ozdobę wielkanocną.
Zadaniem uczestników konkursu jest wykonanie ozdoby wielkanocnej w dowolnej technice plastycznej.
Może to być pisanka, stroik lub inna ozdoba świąteczna.
Prace konkursowe należy składać do 16 marca 2018 do p. Magdaleny Hanebach sala 35.
Prace laureatów zostaną zaprezentowane na głównym korytarzu szkoły!
Na zwycięzców czekają dyplomy i nagrody!
Życzymy ciekawych prac!
Co to jest Insta.Ling ?
Insta.Ling jest stroną www oraz aplikacją do nauki słówek języków obcych. Nauczyciel przydziela słówka z przerabianego w szkole materiału, a uczniowie razem z Insta.Ling powtarzają je w domu. Nauczyciel i rodzice dostają szczegółowe raporty o systematyczności pracy ucznia i jego postępach w nauce, a Insta.Ling dba, aby powtórki słówek były dostosowane indywidualnie do potrzeb ucznia. Uczestnictwo w programie daje bezpłatny dostęp do systemu dla nauczyciela, uczniów i rodziców. Co tydzień lub co miesiąc Insta.Ling generuje uczniom oceny. Oceniana jest przede wszystkim systematyczność pracy ucznia, która pozytywnie wpływa na proces zapamiętywania słownictwa.
Konsekwentna praca z uczniami w tym systemie przyczyniła się do wyróżnienia naszej szkoły Certyfikatem Jakości Kształcenia Języków w IX Edycji Programu Insta.Ling dla Szkół, przyznanym w uznaniu skutecznego wykorzystania innowacyjnego systemu optymalizacji nauki słownictwa.
GRATULACJE DLA UCZNIÓW I NAUCZYCIELI !