Nauka demokracji we Wrocławiu
W czwartek, 10 maja 2018 r. uczestnicy projektu "Nauka demokracji w szkole" oraz uczniowie klasy II A i III A pod opieką pana wicedyrektora Artura Ćwieka, pani Aleksandry Rogulskiej oraz pana Damiana Komady, wzięli udział w wycieczce edukacyjnej do Wrocławia. W programie znalazły się dwie atrakcje: zwiedzanie „Dzielnicy Czterech Wyznań” oraz udział w „Lekcji wiedzy o administracji rządowej i samorządowej w województwie”.
Podczas zwiedzania „Dzielnicy Czterech Wyznań” (nazywanej także „Dzielnicą Wzajemnego Szacunku”) młodzież mogła zobaczyć unikalne na skalę Polski i Europy miejsce, gdzie w odległości zaledwie 300 m obok siebie znajdują się kościoły: prawosławny, ewangelicki, katolicki oraz synagoga. Zabytkowa architektura, bogactwo historii i kulturowych doświadczeń tej dzielnicy stały się podstawą do przeprowadzenia warsztatów. Po krótkim wprowadzeniu rozpoczęły się zajęcia grupowe z kartą pracy: „Tam gdzie cztery wyznania łączy siła pojednania”. Podczas warsztatów młodzi ludzie wykazali się wiedzą na temat religii działających w Polsce, historii polskiej tolerancji religijne oraz dokonali charakterystyk religii występujących w „Dzielnicy Czterech Wyznań” (czas powstania religii, symbole religijne, zasady wiary oraz wybitne postacie). Zespoły poradziły sobie z zadaniem znakomicie – ich praca została nagrodzona ocenami z historii.
„Lekcja wiedzy o administracji rządowej i samorządowej w województwie” odbyła się w Sali posiedzeń Sejmiku Województwa Dolnośląskiego, w gmachu Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego. Tak wiec, nasi uczniowie mogli zasiąść na miejscach, które normalnie zajmują radni Sejmiku Dolnośląskiego oraz najwyżsi urzędnicy na czele z Wojewodą. Podczas lekcji młodzież otrzymała solidną porcje informacji na temat historii kształtowania się Samorządu Województwa, struktury administracji samorządowej w Polsce, trójpodziału władzy, sposobów wyboru władz i zakresu ich kompetencji oraz symboli władzy. Zajęcia te dostarczyły cennych informacji na temat samorządności terytorialnej oraz przyczyniły się do lepszego zrozumienia skomplikowanych zasad jej funkcjonowania w regionie. Na zakończenie lekcji przeprowadzony został krótki quiz wiedzy o regionie i samorządzie.
Tego typu zajęcia znakomicie wpisały się w cele realizowanego przez nas projektu "Nauka demokracji w szkole". Stały się kolejną szansą na naukę tolerancji i otwarcia młodych ludzi na świat, kształtowania świadomości społecznej, zrozumienia praw i obowiązków wynikających z przynależności do regionalnej wspólnoty oraz wzmocniły poczucie identyfikacji młodych ludzi z Dolnym Śląskiem.
Wycieczka do Michałowic
W poniedziałek 7 maja klasa 4e wraz z wychowawczynią Panią Aleksandrą Kroczak i Panem Januszem Boberem wybrała się na wycieczkę do Michałowic. W ośrodku „Uroczysko” uczniowie spędzili dwa dni w miłej i przyjaznej atmosferze.
W pierwszy dzień odbyła się wycieczka z przewodnikiem karkonoskim na Wodospad Szklarki, uczniowie mogli również zobaczyć Chybotek i samodzielnie doświadczyć dlaczego te kamienie noszą taką nazwę. Wystarczyło 4 dzieci i przewodnik, aby poruszyć górną część skały i ją „rozbujać”. Kolejnym punktem wycieczki był Złoty Widok, gdzie uczniowie podziwiali piękne Karkonosze. Wieczorem było wspólne ognisko, pieczenie kiełbasek, a na koniec dyskoteka.
Drugi dzień to gry i zabawy integracyjne z zakresu Team Building (Tor dla dzieci w każdym wieku przygotowany został na podstawie klasycznych zajęć z zakresu Team Building - budowania zespołu. Uczy współpracy, integracji w grupie oraz dostarcza mnóstwo zabawy. Wszystkie zabawy: bawiły, uczyły zasad współzawodnictwa i gry zespołowej, pomagały pozbyć się lęków oraz kładły nacisk na aktywność ruchową).
Odbyły się takie zajęcia jak: -
- Narty: Wyścig na specjalnie przygotowanych pięcioosobowych nartach. Uczy współpracy, komunikacji, koordynacji ruchowej uczestników zabawy, a przy tym sprawia dużo radości i śmiechu.
- Mega Yenga: uczniowie mieli za zadanie zbudowanie wieży z drewnianych klocków, a następnie przeniesienie jej przez specjalnie przygotowany do tego tor.
- Rurociąg: dwie grupy miały za zadanie pokonać rurociąg z liny w jak najkrótszym czasie.
- tor przeszkód: dzieci podzielone na dwie drużyny miały za zadanie przejść całą grupą z jednego miejsca na drugie, nie dotykając ziemi i mając do dyspozycji liny i opony zawieszone na drzewach i deskę, którą mogły przenosić.
Klasa 4e zmęczona, ale zadowolona wróciła do obowiązków szkolnych, w czerwcu z okazji Dnia Dziecka zaplanowane mamy również ognisko klasowe.
UCZCILIŚMY MAJOWE ŚWIĘTA
W dniu zakończenia II wojny światowej 8 maja nasza szkoła "żywą flagą" uczciła nie tylko tę rocznicę, ale również Dzień Flagi oraz 227 rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 Maja. Była to również okazja do złożenia życzeń Polsce w 100 - lecie odzyskania niepodległości. Nad ułożeniem napisu "100 lat" oraz przygotowaniem uczniów czuwali nauczyciele historii p. Maria Bielak i p. D. Komada.
Wyniki eliminacji szkolnych Powiatowego Konkursu Wiedzy Omnibus 2018
Już wkrótce, bo 11 maja w naszej szkole odbędzie się Powiatowy Konkurs Wiedzy Omnibus 2018. Trójkową społeczność reprezentować będzie drużyna w składzie:
Zofia Tłuczek- klasy czwarte
Ada Zjawin - klasy piąte
Mateusz Grzywa- klasy szóste
Małgorzata Sałamaj- klasy siódme
Uczniowie zostali wyłonieni w wyniku eliminacji szkolnych, które odbyły się 8 maja. Uzyskali najwyższe wyniki z testu obejmującego wiedzę z zakresu języka polskiego, matematyki, historii i przyrody.
Gratulujemy i trzymamy kciuki!
HARMONOGRAM PRAC ZWIĄZANYCH Z ZAKOŃCZENIEM ROKU SZKOLNEGO
Dyrektor szkoły informuje, że zgodnie ze Statutem Szkoły przygotowany został harmonogram działań związanych z klasyfikacją roczną i końcową. Uprasza się rodziców o zapoznanie z dokumentem, który znajduje się w załączniku.
MISTRZOSTWA SZKÓŁ PODSTAWOWYCH W PŁUKANIU ZŁOTA
Młodzi naukowcy na start…
30 kwietnia 2018 r. odbył się w naszej szkole konkurs fizyczny „Młody Einstein”. Wzięli w nim udział uczniowie z klas siódmych oraz z klasy drugiej gimnazjum. Konkurs składał się dwóch etapów. W pierwszym uczniowie rozwiązywali zadania zamknięte i otwarte, natomiast w drugim prezentowali przygotowane przez siebie doświadczenia. Efekty jednych były widoczne od razu, na niektóre należało trochę poczekać. Maksymalnie można było uzyskać 30 punktów.
Najlepsze wyniki uzyskali:
I miejsce- Igor Janiak z klasy 7c z wynikiem 27,5 pkt.
II miejsce- Mikołaj Jagucak z klasy 7a z wynikiem 27,3pkt.
III miejsce- Grzegorz Rak z klasy 7a z wynikiem 24,3 pkt.
IV miejsce- Krystyna Wynar z klasy 2a gimnazjum z wynikiem 22 pkt.
Gratulacje dla najlepszych!!! Dorota Jarczak
Zobacz zdjęcia.