Konkurs plastyczny "Złotoryja - gród Henryka Brodatego"

henryk brodaty

Z okazji XI Koncertu dla Patrona oraz kolejnej rocznicy nadania Praw Miejskich Złotoryi zapraszamy Uczniów naszej szkoły do wzięcia udziału w konkursie plastycznym pt. "Złotoryja - gród Henryka Brodatego".

Celem konkursu jest przedstawienie naszego miasta i okolic z czasów księcia Henryka Brodatego i jego żony Jadwigi. Liczymy na Waszą inwencję twórczą i oryginalny sposób przedstawienia tematu w formie płaskiej lub przestrzennej.

Prace konkursowe będą oceniane w dwóch kategoriach wiekowych:
- Klasy 4-6
- Klasy 7 SP oraz 2,3 Gimnazjum

Prosimy o składanie prac do 30 kwietnia 2018r. do sal plastycznych: Szkoły Podstawowej i Gimnazjum. Prace laureatów dekorować będą szkołę oraz hol ZOKiR podczas gali Koncertu dla Patrona.

Życzymy ciekawych pomysłów!

Organizatorki: Magdalena Hanebach, Paulina Chaim

Zostań detektywem i rozwiąż zagadkę kryminalną

Zapraszamy wszystkich chętnych uczniów (zwłaszcza klas III - V) do udziału w rozwiązaniu zagadki kryminalnej - kto uśmiercił książkę i jaką? Aby rozwiązać tajemniczą zagadkę, musicie wykazać się logicznym myśleniem, umiejętnością wyszukiwania informacji z różnych źródeł oraz cierpliwością. Zapraszamy do udziału w grze bibliotecznej, życzymydetektyw miłej zabawy, a najlepsi detektywi otrzymają nagrody.

Spotkanie projektowe we Włoszech

W ramach projektu „Nauka demokracji w szkole” po raz drugi spotkaliśmy się z naszymi partnerami z Niemiec i Włoch, tym razem w Chiaravalle we Włoszech. Wizyta obfitowała w ciekawe wykłady, żywe dyskusje oraz bardzo ciekawe wycieczki, podczas których poznaliśmy tradycje i kulturę włoską. W wyjeździe brały udział panie: Wioleta Michalczyk, Aleksandra Kroczak i Barbara Zwierzyńska - Doskocz („Nasze Rio”) oraz uczennice klasy drugiej gimnazjum: Natalia Czapińska i Monika Wankiewicz.

Pierwszego dnia przywitali nas Burmistrz Chiaravalle oraz Dyrektor Podesti Institute. Następnie wysłuchaliśmy wykładu profesor prawa z Uniwersytetu Macerata Laury Vagni na temat demokracji. Był to wstęp do tego, aby przeanalizować nasze dotychczasowe działania oraz przedstawić plany na przyszłość. Każdy kraj prezentował je w oparciu o nasz wspólny blog, prowadzony w języku angielskim, na którym umieszczamy szczegółowe informacje. Tego dnia mieliśmy również okazję zwiedzić miasto Chiaravalle (ratusz, bibliotekę oraz dom - muzeum Marii Montessori), a na zakończenie podyskutować z naszymi partnerami podczas wspólnej kolacji.

Kolejny dzień zaczął się bardzo aktywnie od rozgrzewki poprowadzonej przez włoskiego nauczyciela muzyki. Mogliśmy się zrelaksować i przygotować do dalszej pracy. Nasze uczennice i ich niemieccy koledzy brali udział razem z Włochami w zajęciach w szkole, poznawali metody i techniki pracy na lekcjach historii i matematyki, natomiast nauczyciele dyskutowali na temat demokracji i dydaktyki. Następnie przedstawione zostało nam narzędzie badawcze w postaci ankiety dotyczącej demokracji, która będzie kolejnym wspólnym działaniem. Ankieta zostanie przeprowadzona wśród uczniów, nauczycieli, a także urzędników miejskich w celu sprawdzenia znajomości pojęcia demokracji. Po południu udaliśmy się do malowniczej nadmorskiej miejscowości Senigallia, gdzie podziwialiśmy piękne widoki wybrzeża Adriatyku, a także poznawaliśmy tradycje Włochów.

Ostatni dzień wizyty, również rozpoczęty ćwiczeniami, okazał się pełen wrażeń. Uczniowie próbowali samodzielnie upiec pizzę, a nauczyciele udali się w tym czasie do szkoły, w której uczniowie w wieku 4-6 lat pracują zgodnie z metodą Montessori. Było to zaskakujące, ale zarazem bardzo ciekawe doświadczenie. Popołudniu pojechaliśmy na wycieczkę do miasta Loreto, gdzie znajduje się piękna bazylika Santa Casa (Madonna di Loreto Sanctuary), a następnie mieliśmy okazję odwiedzić jedną ze słynnych włoskich winnic. Na zakończenie pobytu we Włoszech, odbyła się uroczysta kolacja, w której uczestniczyli Burmistrz i przedstawiciele Urzędu Miasta oraz szkoły włoskiej, zakończona życzeniami owocnej współpracy w przyszłości. Wieczór upłynął miło, wszyscy świetnie bawili się przy polskich, niemieckich i włoskich rytmach.

Cały pobyt we Włoszech był bardzo ciekawym doświadczeniem. Zarówno zajęcia związane z tematem projektu, czyli demokracją, jak i możliwość poznania życia i zwyczajów włoskich były niezapomnianym przeżyciem. Kolejne spotkanie zaplanowane jest na październik, tym razem w Niemczech.

Aleksandra Kroczak

Sukces muzyczny

Melissa Fortwengel, uczennica kl. IIIA gimnazjum, zajęła I miejsce na festiwalu Poezji i Piosenki Obcojęzycznej w Legnicy, który odbył się w VI Liceum Ogólnokształcącym. Uczniowie recytowali poezję w języku angielskim, niemieckim i włoskim. Druga grupa uczestników wykonywała utwory muzyczne w dwóch językach: angielskim, który dominował i niemieckim.

Melissie należą się wielkie gratulacje, ponieważ wygrała z wokalistką, która brała udział w programie "The Voice Kids" . Uczennice przygotowała p. Bogumiła Bachór.

Drodzy Rodzice i Opiekunowie

Narodowy program wspierania czytelnictwaSzanowni Państwo!

Miło nam poinformować, że w ramach rządowego programu „Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa”  pozyskaliśmy 15 tys. zł. na zakup książek i nowości wydawniczych do biblioteki szkolnej.

Czytanie jest bardzo ważną umiejętnością we współczesnym świecie, pierwszym etapem, bez którego nie można rozpocząć następnych, a kultura czytelnicza nie jest cechą wrodzoną więc musi być ciągle budowana i wzmacniana.

Pani Irena Koźmińska, Prezes Fundacji ABCXXI „Cała Polska czyta dzieciom”, napisała list otwarty, w którym zwraca uwagę na ogromną rolę rodziców w edukacji czytelniczej. Pozwólcie Państwo, że przytoczę jego obszerne fragmenty.

„Drodzy Rodzice!

Każdy z nas pragnie dla swego dziecka dobrego dzieciństwa i szczęśliwej przyszłości.
Ale czy wiemy, jak to osiągnąć? Jak sprawić, by dziecko wyrosło na człowieka zdrowego emocjonalnie, samodzielnego i mądrego, otwartego na ludzi, dobrze radzącego sobie we współczesnym świecie, umiejącego wykorzystywać swoje predyspozycje i uzdolnienia?

Rodzice, którym zależy na dobrym wychowaniu dziecka, wiedzą, że nie da się tego zrobić, nie poświęcając mu osobiście czasu, nie tłumacząc, nie czytając. Dzieciństwo nie polega na kolekcjonowaniu gadżetów, lecz dobrych chwil z rodziną, dobrych wzorców i wartości, takich jak miłość, szacunek, poczucie bezpieczeństwa, radość.

Można wiele zrobić, codziennie czytając dziecku. Od urodzenia, gdyż zanim zacznie ono mówić i czytać, powinno się dobrze osłuchać z językiem i zbudować jak największy zasób słów, które rozumie. Ważne jest czytanie chłopcom, gdyż ich umiejętności językowe rozwijają się wolniej. Dzięki głośnemu czytaniu nauka w szkole będzie dla niego łatwiejsza i przyjemniejsza. Nie porzucajmy czytania, gdy dziecko potrafi już czytać samo. Codzienne czytanie to wspólnie spędzony czas, stałe wzmacnianie więzi i wzajemnego zaufania, a także doskonalenie najważniej­szej społecznej kompetencji - sprawnego posługiwania się językiem. Język to klucz do dobrej komunikacji z ludźmi i do samodzielnego zdobywania wiedzy. Czytanie jest jak witamina i szczepionka. Dzieci, którym czytamy, są mądrzejsze, znacznie bardziej odporne na toksyny współczesnej kultury i znacznie lepiej poradzą sobie w życiu.”

Tymczasem Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich bije na alarm – badania wskazują, że Polacy czytają coraz mniej. Najchętniej czytają najmłodsi uczniowie, czytelnictwo załamuje się w starszych klasach szkoły podstawowej i niemal zanika wśród najstarszych uczniów. Dorośli Polacy czytają najmniej w Europie.

Szanowni Państwo,

Wasze dzieci, będąc czytelnikami biblioteki szkolnej, mają wolny dostęp do półek. Oznacza to, że każdy może samodzielnie poruszać się wśród regałów i wybierać odpowiednie książki. Ważne jest, aby były one dla uczniów atrakcyjne. Z „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa” chcemy zakupić pozycje odpowiadające upodobaniom, wrażliwościi potrzebom uczniów - książki nadążające za zmianami we współczesnym świecie.
W celu poznania i dostosowania księgozbioru do faktycznych zainteresowań czytelniczych, biblioteka szkolna w kwietniu zorganizuje Szkolne Wybory Książek, w których każdy uczeń od kl. II szkoły podstawowej do kl. II szkoły gimnazjalnej wskaże dwie książki, które z pełnym przekonaniem poleciłby swoim rówieśnikom. Mamy nadzieję, że uatrakcyjnienie oferty jeszcze mocniej wpłynie na rozwój zainteresowań uczniów i chęć częstego korzystania z naszych zbiorów.

Warto czytać bo: czytelnictwo kształtuje charakter, poszerza zasób słownictwa, poprawia pamięć, redukuje stres, pomaga myśleć w sposób analityczny, zwiększa zdolność empatii. Czytelnicy są bardziej skłonni do wypowiadania się i uczestnictwa w życiu społecznym, szybciej zapamiętują i uczą się nowych rzeczy.

Z poważaniem
nauczyciele - bibliotekarze
Szkoły Podstawowej nr 3
im. Henryka Brodatego w Złotoryi

SZKOLNE WYBORY KSIĄŻEK

Harmonogram przychodzenia poszczególnych klas do biblioteki

18 IV 2018 r. (środa)

Nr lekcji Klasa - godzina wyborów
3 lekcja 10.00 – 10. 10 10.10 – 10.20 10.20 – 10.30 10.30 – 10.40
II a II b III a IV d
4 lekcja 10.55 – 11.05 11.05 – 11.15 11.15 – 11.25 11.25 – 11.35
III b III c III d IV a
5 lekcja 11.50 – 12.00 12.00 – 12.10 12.10 – 12.20 12.20 – 12.30
IV c V a V b V c

19 IV 2018 r. (czwartek)

Nr lekcji Klasa - godzina wyborów
2 lekcja 9.00 – 9.10 9.10 – 9.20 9.20 – 9.30
V d VI a VII b
3 lekcja 10.00 – 10.10 10. 10 – 10.20 10.20 – 10.30
VI b II a G IV e
4 lekcja 11.00 – 11.10 11.10 – 11.20 11.20 – 11.30
IV f VII c II b G
5 lekcja 11.50 – 12.00 12.00 – 12.10 12.10 – 12.20
II c G IV b VII a

TRZECIA Z WIEDZY POŻARNICZEJ NA ETAPIE POWIATOWYM „LXI OGÓLNOPOLSKIEGO TURNIEJU WIEDZY POŻARNICZEJ „MŁODZIEŻ ZAPOBIEGA POŻAROM””

W dniu 5 kwietnia 2018 roku Szkoła Podstawowa Nr 3 im. Henryka Brodatego w Złotoryi była organizatorem eliminacji powiatowych XLI Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Pożarniczej pod tytułem „Młodzież Zapobiega Pożarom”.
W wyniku przeprowadzonych eliminacji powiatowych uczennica klasy III A gimnazjum Naszej Szkoły Karolina Chmara zajęła III miejsce w drugiej kategorii wiekowej. Uczennicę przygotowała Pani Bożena Bączek.
Profesjonalną obsługę techniczną konkursu zapewnili pod kierunkiem Pani Bożeny Bączek uczennice klasy III A gimnazjum– Aleksandra Fer, Karolina Olszewska, Zuzanna Kowalczyk, Emilia Puzewicz i Patrycja Gawrońska oraz uczennice klasy V D – Anna Kopińska i Julia Śliwińska wraz z koleżanką z klasy IV D – Julią Kubiak. Za pomoc i zaangażowanie wyżej wymienionym uczennicom koordynator do spraw współpracy z Komendą Powiatową Państwowej Straży Pożarnej w Złotoryi Bożena Bączek składa serdeczne podziękowanie.
Koordynator do spraw współpracy z Komendą Powiatową Państwowej Straży Pożarnej w Złotoryi Bożena Bączek szczególne podziękowania kieruje również do rodziców oraz niżej wymienionych uczniów za pomoc w przygotowaniu słodkiego poczęstunku w trakcie organizacji etapu powiatowego konkursu OTWP:
- Emilia Puzewicz, Zuzanna Kowalczyk, Patrycja Gawrońska, Aleksandra Fer, Karolina Olszewska, Ilona Terembuła, Melissa Fortwengel z klasy III A Gimnazjum,
- Natalia Czapińska, Karolina Kamińska, Maciej Hasiuk, Sofia Kołesnykowa, Angelika Łojko, Oliwia Maciejewska, Iga Radkiewicz, Ernest Major, Cyprian Siwak, Krystyna Wynar, Adam Złotnicki, Aleksandra Nowak z klasy II A Gimnazjum
- Michał Majewski z klasy IV F SP.

Pokazy udzielania pierwszej pomocy prowadził przedstawiciel Jednostki Ratownictwa Specjalnego i Obserwacji Lotniczej ze Stanisławowa.

Zwyciężczyni gratulujemy!!! Koordynator do spraw współpracy z Komendą Powiatową Państwowej Straży Pożarnej w Złotoryi Bożena Bączek

Wycieczka do Castoramy

                              4 kwietnia uczniowie klasy 2a wzięli udział w wycieczce do Castoramy w Legnicy. Po zwiedzeniu i zapoznaniu się z działami sklepu, uczestniczyli w praktycznych warsztatach pt."Drewno". Podczas zajęć poświęconych tematyce drewna uczniowie dowiedzieli się jak wygląda proces przetwarzania drewna od momentu posadzenia drzewa aż do sprzedaży drewnianej deski w sklepie. W ramach zajęć praktycznych dzieci miały okazję samodzielnie złożyć drewniany samochód służący do przewozu drewna.

                                Warsztaty bardzo podobały się wszystkim uczestnikom wycieczki, a samodzielnie wykonane prace uczniowie zabrali  do domu. Każde dziecko otrzymało również w prezencie domino oraz kolorowe zakładki.

 

MISTRZOWIE ORTOGRAFII

mistrzowie ortografii

1 5 procent 2025 

bip

Logowanie

Tłumacz

Licznik odwiedzin

Dzisiaj27
Wczoraj252
Wizyt w tygodniu279
Wizyt w miesiącu10554
Łącznie wizyt885218

plakat czujesz niemoc

kampania dziecinstwo bez przemocy

telefon zaufania

edoo

szpd

animus

fundacja kghm

uodo tdts logo color rgb

uodo

reaguj masz prawo

Fundacja Rosa
Stop zwolnieniom z WF-u

logo maly mistrz

 

logo maly mistrz 2
Teatr TVP

  Fundacja kultury 03

Szanowni Państwo! Serdecznie witamy na oficjalnej stronie internetowej Szkoły Podstawowej nr 3 im. Henryka Brodatego w Złotoryi. Mamy nadzieję, że strona pozwoli uzyskać Państwu jak najwięcej informacji oraz zachęci do odwiedzenia naszej szkoły ..
Szkoła Podstawowa nr 3
im. Henryka Brodatego w Złotoryi

tel. /76/ 878 35 74 fax. /76/ 743 70 75

Copyright © 2014. Wszelkie prawa zastrzeżone.