Gorące i zimne powietrze w balonie
Okazało się, że nauczyć się wykonywać eksperymenty, a zaprezentować je młodszym kolegom, to dwie różne rzeczy. Przekonali się o tym czwartoklasiści, którzy kilka już razy przeżyli sporo emocji podczas pokazu w oddziałach przedszkolnych i przedszkolach. Wykazali się jednak niezwykłym opanowaniem w sytuacjach kryzysowych. Nawet kiedy coś się nie udało, nie poddawali się, tylko wykonywali ćwiczenie od nowa.
Na serii filmików prezentujacych eksperymenty z powietrzem pokazujemy tylko udane próby, żeby docenić ich wysiłek, zaangażowanie w projekt oraz naprawdę spore umiejętności.
Dzisiaj "Gorące i zimne powietrze".
Sukces w konkursie zDolny Ślązak Gimnazjalista z języka niemieckiego
Nasza uczennica Elena Majcher z klasy III B gimnazjum zakwalifikowała się do etapu finałowego z języka niemieckiego w ramach konkursu zDolny Ślązak Gimnazjalista. Elena już w klasie drugiej była laureatką tego konkursu. Ma więc szansę powtórzyć ten sukces również w tym roku. Gratulujemy i trzymamy za nią kciuki. Część pisemna finału odbędzie się 12 stycznia 2018r. w Wyższej Szkole Filologicznej we Wrocławiu.
Mali artyści
Uczniowie klasy Ic wzięli udział w warsztatach scrapbookingu. Zajęcia poprowadziła mama jednego z uczniów tej klasy p. Katarzyna Wróblewska. W trakcie dwugodzinnych zajęć uczniowie wykonali ozdoby choinkowe. Chętnie i z wielkim zainteresowaniem przystąpiły do pracy. Zajęcia były bardzo ciekawe i spodobały się dzieciom. Po zakończeniu każdy uczeń powiesił swoją ozdobę na choinkę klasową.
Beata Romaniak
Suszarkowy wiatr
Stowarzyszenie Edukacja Przyszłości dzięki wsparciu Fundacji PZU, UM Złotoryja, Zarządu RPK i radnego P.Macugi z powodzeniem realizuje projekt „Czy to czary”. Do tej pory działaniami było objętych 170 uczniów z klas czwartych, piątych, trzecich gimnazjum i 5 złotoryjskich przedszkoli. Eksperymenty podobały się zarówno prowadzącym, jak i tym którzy mogli je zobaczyć i wziąć w nich udział.
Ideą SEP jest, dzięki realizacji projektów edukacyjnych, angażowanie dużej liczby dzieci, aby wysiłek i pieniądze sponsorów były jak najlepiej wykorzystane.
W związku z tym uczestnicy projektu zaprezentowali eksperymenty swoim młodszym kolegom z klas 2 i 3. Wymagało to wielu godzin ćwiczeń, bo jak się okazało, umiejętność prezentacji publicznej to nie jest prosta sprawa. Uczestnicy nie tylko prezentują eksperyment, muszą również o nim opowiedzieć, zaangażować oglądających do wspólnej zabawy, wykonać zdjęcia z pokazu, a następnie zredagować tekst, w którym podzielą się swoimi wrażeniami z przygotowań i samej prezentacji.
Jak się okazuje czwartoklasiści radzą sobie całkiem nieźle, co widać na załączonych filmikach. Nie od razu szło tak gładko, ale jak wiadomo praktyka czyni mistrza. Dziś pierwszy filmik z pokazów doświadczeń z powietrzem.
CZŁONKOWIE UCZNIOWSKIEGO KLUBU SPORTOWEGO „KOSYNIER” NA MECZU PIŁKI KOSZYKOWEJ CCC POLKOWICE / DYNAMO KURSK
Członkowie Uczniowskiego Klubu Sportowego „Kosynier” działającego przy Szkole Podstawowej Nr 3 im. H. Brodatego w Złotoryi mieli możliwość w dniu 6 grudnia 2017 roku uczestniczyć w meczu piłki koszykowej miedzy CCC Polkowice z rosyjską drużyną Dynamo Kursk.
Na wstępie było miłym zeskoczeniem dla członków „Kosynier” otrzymanie rekwizytów od gospodarzy meczu, które pomogły w kibicowaniu. Drugi raz mile zaskoczeni zostali członkowie Uczniowskiego Klubu Sportowego „Kosynier” ponieważ na koniec meczu mieliśmy możliwość zrobienia wspólnego zdjęcia z drużyną CCC Polkowice. Członkowie UKS „Kosynier” mogli uczestniczyć w tak wspaniałym meczu dzięki działalności społecznej Zarządu Klubu – sympatyków Klubu i nauczycieli poprzez pozyskanie darmowych biletów na ten mecz (dzięki Państwu: Romanowi Guściora, Irenie Przybyłko, Bożenie Bączek).
Ku radości licznie zebranych kibiców pierwsza kwarta meczu była bardzo wyrównana z minimalną przewagą gospodyń, które pierwszą rundę wygrały jednopunktowym prowadzeniem 30:29. Trzecie rozdanie udanie rozpoczęły polkowiczanki zdobywając osiem punktów z rzędu nie tracąc przy tym żadnego punktu co w 23 minucie spotkania dało remis po 51. Euforia kibiców nie trwała długo bo już po chwili koszykarki Dynamo dwukrotnie trafiły z dystansu tym samym uzyskały sześć punktów przewagi. Po trzydziestu minutach na tablicy wyników pojawił się wynik 59:72 dla przyjezdnych. Ostatecznie mistrzynie Euroligi z minionego sezonu z Rosji nadal są niepokonane i w środowym spotkaniu pokonały 98:70 CCC Polkowice wygrywając kolejny 15 mecz z rzędu.
Kibicom miejscowej drużyny na osłodę rozdawano mikołajkowe prezenty, którymi szczodrze kibice byli obdarowywani w polkowickiej hali...
Wizyta zagranicznych gości w ramach projektu Erasmus+ Europlay
W ostatnim tygodniu listopada, w ramach pierwszego spotkania w projekcie Erasmus+ Europlay, gościliśmy uczniów i nauczycieli ze szkół : 2° CircoloGragnano (Włochy), International School of Stuttgart (Niemcy) oraz BothalPrimary SchoolAshington (Anglia). Nasz projekt koncentruje się na przekształceniu placów zabaw w szkołach podstawowych w kreatywne przestrzenie do nauki. Opiera się on na programie nauczania STEM, który składa się takich dyscyplin jak: NAUKI PRZYRODNICZE (Science), TECHNOLOGIA (Technology), INŻYNIERIA (Engineering) i MATEMATYKA (Math). Jest to koncept w celu zwiększenia udziału tych dziedzin w edukacji, aby pomóc dzieciom budować powiązania pomiędzy nimi i lepiej je rozumieć. Zatem nie zabrakło w trakcie naszych zajęć kreatywnych elementów, takich jak bajki: Pomysłowy Dobromir i Zaczarowany Ołówek, puzzle z zabytkami Złotoryi, czy klocki konstrukcyjne.
Uczniowie klas 4 pracowali w grupach międzynarodowych przez pięć dni według opracowanego planu.
Dzień 1: Zapoznanie się, prezentacje multimedialne o swojej szkole i regionie. Zabawy techniczno - modelarsko - naukowe. Po południu wycieczka po Złotoryi.
Dzień 2: Praca zespołowa nad stworzeniem propozycji na logo projektu. Płukanie złota.
Dzień 3: Praca nad przykładowymi pytaniami do ankiety dotyczącej placu zabaw idealnego do zabawy i nauki jednocześnie. Wizyta w Vitbisie.
Dzień 4: Szkolenie dotyczące narzędzia eTwinning (program Unii Europejskiej umożliwiający placówkom w całej Europie nawiązanie współpracy dzięki wykorzystaniu mediów elektronicznych). Zajęcia Zumby oraz animacje z Fabryką Urodzin.
Dzień 5: Dyskusja z dziećmi na temat ich refleksji na temat spotkania w Polsce oraz sugestii dotyczących następnego spotkania. Rozwiązywanie problemów matematycznych.
Dla dzieci forma nauki przez doświadczanie nowych sytuacji oraz współpraca ze swoimi rówieśnikami z innych krajów, była interesująca. Zajęcia, w których dzieci brały udział wymagały ich zaangażowania w rozwiązanie zadania lub problemu, a przy tym, wykorzystania potencjału językowego. Naturalny entuzjazm dzieci do działania, przezwycięża napotkane przeszkody i tym razem też tak było! Bariera językowa początkowo widoczna, ostatecznie nie miała żadnego znaczenia, bo komunikacja była na tyle dobra, aby móc osiągnąć zamierzony cel.
Zorganizowanie takiego przedsięwzięcia wymagało również dużego zaangażowania zespołu nauczycieli, którzy to, albo przygotowali i prowadzili zajęcia, albo koordynowali działania, czy też sprawowali opiekę nad dziećmi w czasie wycieczek do najciekawszych miejsc w Złotoryi. Należą się im serdeczne podziękowania!
Mamy nadzieję, że będziemy miło wspominani przez naszych gości, a dzieci już nie mogą się doczekać kolejnych wyjazdów i kolejnych wyzwań czekających na nich w zaprzyjaźnionych krajach!
Mamy zwycięzców VII ZŁOTEGO DYKTANDA
18 listopada odbyła się część konkursowa 7. Edycji Złotego Dyktanda. Wzięło w niej udział 193 uczniów – w tym 76 uczniów z naszej szkoły.
Nasi uczniowie pisali w trzech kategoriach wiekowych: pacholęta, sztubacy i żacy młodsi.
Zwycięzców poznaliśmy 2 grudnia podczas gali, która odbyła się w Złotoryjskim Ośrodku Kultury i Rekreacji.
Miło nam ogłosić, że:
Mistrzem VII Złotego Dyktanda w kategorii Pacholęta została LAURA GUDZ, a wyróżnienie otrzymał ANTONI BĄK (oboje z kl.3a).
Wyróżnieni zostali również:
• w kategorii Sztubacy MATEUSZ GRZYWA,
• w kategorii Żacy młodsi IGOR WIDOMSKI.
Nie zawiedli także rodzice, pisząc dyktando ze swoimi dziećmi. Brawo za wzór! Jesteście Państwo niezawodni.
Udział co najmniej dwóch członków rodziny umożliwiał rywalizację w kategorii rodzinnej. W te ortograficzne szranki stanęły 33 rodziny.
Zwycięzcami VII Złotego Dyktanda w tej kategorii zostali p. WIESŁAW GRZYWA i MATEUSZ GRZYWA (tata i syn). Dodajmy, że pan Wiesław Grzywa jest nauczycielem matematyki i informatyki w naszej szkole.
Wszystkim nagrodzonym serdecznie gratulujemy imponującej znajomości zasad pisowni polskiej, natomiast pozostałym uczestnikom dziękujemy za udział w tej ortograficznej zabawie. Dla nas wszyscy jesteście MISTRZAMI!
KOLEJNA ODSŁONA TALENTÓW UCZNIOWSKICH
2 grudnia mieliśmy okazję podziwiać naszych uczniów podczas gali VII Złotego Dyktanda – uroczystości miejskiej przygotowanej przez dwie polonistki z naszej szkoły: p. Renatę Fuchs i p. Iwonę Pierzchałę.
Tegoroczna odsłona to tajemniczy świat legend związanych ze Złotoryją i okolicami.
Nasi uczniowie, jak zawsze, stanęli na wysokości zadania i zaprezentowali się wspaniale. Niejednemu widzowi serce skradli najmłodsi artyści – trzecioklasiści przygotowani przez wychowawczynię p. Annę Hupental – którzy w niezwykle uroczy sposób zaprezentowali legendę o Wilczej Górze.
Gromkie brawa otrzymali również recytatorzy: Igor Widomski (kl.7b) oraz Nela Wyskup i Aleksandra Wybraniec (5c).
Całą uroczystość poprowadziły uczennice z kl.7 Olimpia Tarnowska i Kamila Gajewska. Dziewczynki ubrane w średniowieczne stroje zachwycały wyglądem i sposobem prezentowania informacji.
Autorką scenografii gali VII Złotego Dyktanda jest p. Iwona Pierzchała.
Słowem…złotoryjska trójka talentem artystycznym stoi.