NOWE I ZAKTUALIZOWANE DOKUMENTY SZKOŁY
Dyrektor szkoły informuje, że w zakładce "Dokumenty szkoły" zamieszczone zostały nowe i zaktualizowane dokumenty obowiązujące w Szkole Podstawowej nr 3 im. Henryka Brodatego w Złotoryi:
Statut Szkoły - obowiązuje od 1 XII 2017r., Regulamin stypendium za wyniki ....- zaktualizowany 5 XII 2017 r., oraz Regulamin Pocztu Sztandarowego SP3 - zaktualizowany 5 XII 2017 r. Nowe programy - Program Szkolnego Koła Wolontariatu i Wewnątrzszkolny System Doradztwa Zawodowego.
W nowej zakładce "Wspieranie uzdolnień" znajdą Państwo zaktualizowany Szkolny Program Wspierania Uzdolnień oraz informacje o działaniach Zespołu ds. Wspierania Uzdolnień.
Zobowiązuję Państwa do zapoznania się z ww. dokumentami.
XV Dolnośląski Konkurs ”zDolny Ślązaczek”
14 listopada 2017 r. 588 uczniów szkół podstawowych naszego województwa, wzięło udział w etapie powiatowym wojewódzkiego konkursu „zDolny Ślązaczek”. Organizatorem konkursu skierowanego do wszystkich uczniów klas IV–VII szkół podstawowych z terenu województwa dolnośląskiego, jest Dolnośląski Kurator Oświaty.
Z 27 powiatów do finałów wojewódzkich zakwalifikowało się:
z języka polskiego 66 uczniów, a z matematyki 63 uczniów. Wśród finalistów, znalazło się troje uczniów naszej szkoły, którzy są jedynymi reprezentantami powiatu złotoryjskiego.
Są to:
Małgorzata Sałamaj, klasa 7c (j.polski i matematyka),
Szymon Kramek, klasa 6a (j.polski i matematyka),
Tomasz Żurański, klasa 7c (j.polski).
Gratulujemy wyniku i życzymy udanego startu w finałach.
Szczegółowe informacje dotyczące miejsca i godziny przeprowadzenia części finałowej konkursów, będą znane do dnia 20 grudnia.
Szkolny Konkurs Ortograficzny klas III
Dnia 29.11.2017 r. odbył się Szkolny Konkurs Ortograficzny klas III. Uczestniczyło 12 uczniów. Z każdej klasy trzeciej po troje. Konkurs przygotowały: p. Beata Chudzińska i p. Anna Jóźwiak. Maksymalna ilość punktów do zdobycia: 40 pkt.
Wyniki konkursu:
I m. Adam Kaczmarski kl. 3b – 31,5 pkt.
II m. Filip Kruszakin kl.3b – 23,5 pkt.
III m. Laura Gudz kl.3a – 22 pkt.
Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy.
Sukcesy językowe
Miło nam poinformować, że nasze uczennice osiągają sukcesy językowe. Elena Majcher z klasy III B gimnazjum zakwalifikowała się do etapu powiatowego zDolnego Ślązaka z języka niemieckiego i będzie 5 grudnia reprezentować naszą szkołę w ZSO w Złotoryi. Zajęła ona również I miejsce w szkole w I Ogólnopolskim konkursie "Lust auf das Lesen" i razem z Melissą Fortwengel z III A i Mileną Widziewicz z III C pojedzie w styczniu do Wrocławia na etap regionalny. Opiekunem uczennic jest pani Wioleta Michalczyk. Gratulujemy!
„Matematyka odŚwiętna”
Biblioteka szkolna w pigułce - listopad
- Konferencja w naszej bibliotece nauczycieli-bibliotekarzy powiatu złotoryjskiego pt. "Zainspiruj się-ciekawe pomysły na atrakcyjne zajęcia z uczniami"
- Uroczyste wręczenie przez Panią dyrektor nagród i dyplomów za konkurs "Zostań bibliotecznym omnibusem"
- Zakupienie części lektur wg nowej podstawy programowej
- Wystawa najpiękniejszych prac plastycznych w konkursie "Biblioteka marzeń" i "Ilustracja do ulubionej książki"
- Apel dla dzieci grup przedszkolnych z okazji "Światowego Dnia Pluszowego Misia"
- Spotkanie przedszkolaków z panią Leną Wentland-Zjawin, ambasadorką książki "Mieczysław na czwartym piętrze" i "Pierwsze wakacje Mieczysława" których autorką jest pani Alicja Sularz. Autorka przekazała dla naszej biblioteki obie książki
- Wystawa prac plastycznych "Mój ulubiony miś pluszowy"
- Wręczenie dyplomów laureatyom konkursu plastycznego "Mój ulubiony pluszowy miś"
I m. Patrycja Wawrzycka kl. 3d
II m. Aleksandra Szestak kl. 3d
III m. Jagoda Gajzler kl. 1b
Wyróżnienie
- Marcelina Drabik kl. 3d
- Nikola Pogońska kl. 3d
Maciej Lesik kl. 1c - Konkurs czytelniczy dla uczniów klas II i III "Znam przygody Kubusia Puchatka i jego przyjaciół" z książki "Kubuś Puchatek"
- Laureaci:
Klasy II
Im. Hania Nalepka kl.2a
IIm. Piotrek Łoziński kl.2a
IIIm. Jasmina Ladra kl. 2b
Kl.III
Im. Robert Hnat kl. 3b
IIm. Oliwia Ścisło kl. 3a
IIIm. Miłosz Łukjańczuk kl. 3a - Stworzenie kolejnej Strefy Czytania i Zabawy na II piętrze
Dziękujemy serdecznie wszystkim, którzy przyczynili się do jej powstania. - Uroczyste wręcznie przez Panią dyrektor nagród dla zwycięzców konkursu o Kubusiu Puchatku
- Na bieżąco prace biblioteczno-techniczne oraz związane z ewidencją finansową bilbioteki.
- "Czytelnicy wsród nas"- gaficzne przedstawienie czytelnictwa w poszczególnych klasach
- Gazeta "Historia pisma i książki"
- Opieka nad uczniami pozostającymi w bibliotece-religia, obiady, dojeżdżający,czekający na zajęcia dodatkowe i rodziców itp.
Konkurs!!!
Szkolny wolontariat ogłasza konkurs na najładniejszy plakat promujący pracę na rzecz wolontariatu. Czym jest wolontariat? Dlaczego warto być wolontariuszem? W jaki sposób można pomagać innym? Jeżeli znasz odpowiedzi na te pytania zachęcamy do wykonania plakatu (technika dowolna) w terminie do 15 grudnia oraz dostarczenie go do Pani Aleksandry Kroczak (sala 208) lub Pani Aleksandry Roguskiej (sala 213).
Rozstrzygnięcie konkursu odbędzie się 20 grudnia, komisja wybierze najładniejsze prace w dwóch kategoriach, klasy 1-6 szkoły podstawowej oraz 7 klasy szkoły podstawowej i klasy gimnazjalne.
Zachęcamy do wzięcia udziału w konkursie bowiem na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody.
Aleksandra Kroczak
W każdym dziecku jest artysta
Pod takim hasłem w naszej szkole rozpoczęły się warsztaty scrapbookingu. To innowacyjny projekt, którego beneficjentami są uczniowie kl.5a, opiekunami zespołu – wych. Renata Fuchs oraz n-lka plastyki Magdalena Hanebach, a pomysłodawczynią i prowadzącą zajęcia jest mama jednej z uczennic tej klasy pani Magdalena Wentland-Zjawin (certyfiowany trener biznesu i instruktor scrapbookingu).
Patronat nad projektem objęli: Mariusz Gierszewski - międzynarodowy instruktor scrapbookingu oraz desinger produktowy, Lena Wentland-Zjawin, Danuta Boroch - dyrektor SP nr 3 w Złotoryi.
W trakcie projektu (8-10 dwugodzinnych spotkań) uczniowie wykonają :
- kartka, czekoladownik,notes, kronikę klasową, ozdoby choinkowe, minialbum, ramka na zdjęcie, scrap 30x30, exploding box, blejtramę.
Cele:
- propagowanie idei wspierania uzdolnień,
- zapoznanie z mało jeszcze popularną w Polsce techniką scrapbookingu,
- pobudzanie kreatywności i talentów wśród dzieci poprzez zastosowanie różnorodnych metod pracy podczas warsztatów,
- odkrywanie przyjemności tworzenia i cieszenia się uzyskanym efektem,
- wyrównanie szans edukacyjnych dzieci z małych miejscowości poprzez udział w warsztatach artystycznych,
- nauka współpracy w grupie rówieśniczej poprzez wzbogacenie warsztatów o zajęcia interpersonalne oraz gry i zabawy integracyjne, a także wspólne przygotowanie wystawy wieńczącej warsztaty,
- dowartościowanie uczniów poprzez uświadomienie im posiadanych talentów, umiejętności i zdolności, podwyższenie motywacji do pracy nad sobą oraz zwiększenia poczucia własnej wartości, a także wiary we własne możliwości,
- zachęcenie do rozwijania indywidualnych pasji, zainteresowań i talentów jako możliwości wartościowego i twórczego spędzania czasu (po zakończeniu warsztatów instruktorka przekaże dzieciom wskazówki do dalszej pracy),
- zwiększenie świadomości opinii społecznej poprzez pokazanie talentów, które drzemią w każdym dziecku podczas wystawy wieńczącej warsztaty,
- redagowanie instrukcji, sprawozdania z warsztatów, opisu jednej z wykonanych prac,
-bogacenie słownictwa o terminologię związaną z scrapbookingiem.
Uczniowie klasy 5a wzięli udział już w dwóch warsztatach, podczas których wykonali kartki okolicznościowe, wręczone swoim nauczycielom w DEN, oraz ramki na zdjęcia (zdjęcia).
Każdy uczeń kl.5a, po zakończeniu projektu, będzie bogatszy o nowe, cenne doświadczenie, które pozwoli mu odkryć przyjemność tworzenia i cieszenia się efektem własnej pracy, rozwinie wrażliwość estetyczną. Być może niektórzy odkryją, że posiadają umiejętności, talenty, których nie byli świadomi. To jest najcenniejsze.
Udział w warsztatach umożliwi poznanie rówieśników na innej płaszczyźnie. Dzieci dowiedzą się o kolegach czegoś nowego. Nauczą się pomagać sobie wzajemnie, ale również odnosić się z szacunkiem do prac innych, chwaląc je, wyszukując pozytywnych elementów. Zespół klasowy podniesie swój poziom integracji, budując wartościowe relacje - wych. R. Fuchs