Wyjazd klas 6A i 7D do Zamku Czocha - 16 października 2025 r.
W dniu 16 października 2025 r. uczniowie klas 6A i 7D uczestniczyli w wycieczce edukacyjnej do Zamku Czocha w ramach projektu „Poznaj Dolny Śląsk”, którego celem jest poznawanie historii i dziedzictwa kulturowego regionu oraz rozwijanie umiejętności zespołowych poprzez aktywne formy edukacji.
Przebieg wyjazdu
Po zbiórce przed szkołą i spokojnej podróży uczniowie dotarli do Zamku Czocha, gdzie rozpoczęli zaplanowany program obejmujący:
- grę terenową połączoną z edukacyjnymi zagadkami,
- odkrywanie zamkowych zakamarków,
- poszukiwanie artefaktów i rozwiązywanie łamigłówek,
- zwiedzanie zamku z przewodnikiem.
Pomimo deszczowej i chłodnej pogody, wszystkie aktywności odbyły się zgodnie z planem - część zajęć przeprowadzono wewnątrz zamku, co pozwoliło komfortowo zrealizować program, a część na zewnątrz, gdzie uczniowie mogli poznać zabytkowy obiekt w jego naturalnym otoczeniu.
Cele edukacyjne i korzyści dla uczniów
Zajęcia były przygotowane w formie przygodowo-historycznej, co pozwoliło uczniom:
- rozwijać logiczne myślenie i współpracę w grupie,
- poznać legendy i ciekawostki dotyczące Zamku Czocha,
- zapoznać się z historią regionu, architekturą obronną i dawnymi funkcjami zamku,
- doświadczyć „żywej” historii w formie interaktywnych zadań.
Wyjazd miał również ważny wymiar wychowawczo-społeczny - uczniowie obu klas mieli okazję wspólnie pracować, wymieniać się pomysłami i zacieśniać relacje podczas wykonywania zadań. Chociaż dzieci z 6A i 7D znają się z przestrzeni szkolnej, wspólne działania w terenie pozwoliły im nawiązać nowe kontakty i lepiej się zintegrować.
Wrażenia uczniów
Uczniowie z dużym zaangażowaniem brali udział w grze terenowej, a rozwiązanie zagadek i odnalezienie ukrytych wskazówek dawało im wiele satysfakcji. Zwiedzanie zamku z przewodnikiem wzbudziło zainteresowanie historią miejsca oraz lokalnymi legendami. Mimo niesprzyjającej pogody uczestnicy ocenili wyjazd jako udany i wartościowy, podkreślając, że forma „przygody w zamku” była dla nich atrakcyjna i inspirująca.
Podsumowanie
Wyjazd w ramach projektu „Poznaj Dolny Śląsk” został zrealizowany zgodnie z założeniami programowymi i spełnił swoje cele edukacyjne oraz integracyjne. Uczniowie wrócili z nową wiedzą, dobrymi doświadczeniami i poczuciem wspólnej przygody.
Warsztaty magii na Zamku Czocha
22 października 2025 roku uczniowie klasy Ia udali się na wycieczkę do Zamku Czocha. Wyjazd został zorganizowany w ramach projektu „Poznaj Dolny Śląsk”, którego celem jest przybliżenie uczniom historii i dziedzictwa kulturowego regionu.
Wycieczka ta okazała się niezapomnianą przygodą, pełną historii, legend i tajemnic. Uczniowie zwiedzając średniowieczną warownię mogli poczuć dreszczyk emocji, poznając mroczne opowieści i przemierzając korytarze, komnaty a także tajemne przejścia.
Pierwszaki brały również udział w czarodziejskich warsztatach, prowadzonych przez kuratorkę magii. Pod jej czujnym okiem tworzyły alternatywny świat fantazji. Dzieci miały możliwość stworzyć własną kompozycję ziołową i zdobyć podstawową wiedzę o właściwościach wykorzystanych ziół. Kuratorka magii w interesujący sposób przekazywała wiedzę o czarodziejskich zaklęciach, pozwoliła wykonać dzieciom różdżki, które dodawały im magicznej pewności siebie. Warsztaty rozbudziły dziecięce zmysły, eliksiry zachwycały kolorami, a różdżki pozwoliły na wypróbowanie zaklęć. Takich niezapomnianych chwil doświadczają tylko prawdziwi czarodzieje.
Zamek Czocha okazał się miejscem, które łączy w sobie historię, legendę i magię. Miejscem idealnym dla młodych odkrywców.
Niezwykła podróż w czasie: Odkrywanie Zamku Czocha z klasami 4a i 4c!
Data: 29 października 2025 r.
W ramach szkolnego projektu "Poznaj Dolny Śląsk", uczniowie klas 4a i 4c wyruszyli na wycieczkę krajoznawczo-turystyczną do magicznego Zamku Czocha.
Głównym punktem programu była wciągająca gra terenowa, która przeniosła młodych odkrywców do lat 30. XX wieku. Pod czujnym okiem niezwykłej podróżniczki, która zgromadziła artefakty z najdalszych zakątków świata, nasi czwartoklasiści:
- Rozwiązywali zagadki i łamigłówki.
- Poszukiwali ukrytych artefaktów.
- Odkrywali zamkowe zakamarki.
- Poznawali ciekawostki i legendy na temat Zamku Czocha – dowiedzieli się m.in., dlaczego na dziedzińcu stoi Szermierz.
Gra była połączeniem zabawy i nauki w jednym, zrealizowana w teatralnym szyku i przygodowym zacięciu. Dzięki pracy zespołowej i aktywnej zabawie, dzieci nie tylko poszerzyły wiedzę o historii Dolnego Śląska, ale także pobudziły swoje umysły i udowodniły, że wspólna praca jest kluczem do sukcesu.
Na zakończenie dla uczniów zorganizowano ognisko, które było idealną okazją do odpoczynku, integracji i wymiany wrażeń po historycznej przygodzie.
Wycieczka do Zamku Czocha była nie tylko lekcją historii w niezwykłej scenerii, ale przede wszystkim źródłem inspiracji do dalszego poznawania naszego regionu!
Powiatowy Konkurs Teatralny
2 grudnia 2025 roku w Bibliotece Pedagogicznej w Złotoryi odbył się Powiatowy Konkurs Teatralny ,,Opowiem Ci bajkę…”, którego celem było rozbudzanie zainteresowań czytelniczych i promocja literatury dziecięcej.
Z naszej szkoły III miejsce zajęła Dagmara Brożyna z klasy 3a opowiadając baśń braci Grimm ,,Pani Zima”. Wyróżnienia otrzymali: Błażej Wątroba z klasy 3a i Filip Węgliński z klasy 3c przedstawili baśń Hansa Christiana Andersena ,,Nowe szaty cesarza”.
Uczestnicy wykazali się ciekawą interpretacją artystyczną i pomysłowym wizerunkiem artystycznym.
Gratulujemy sukcesów!
Zapachowy Świat STEM Erasmus+ Warsztaty Kosmetologiczne w Zielonym Wulkanie w Rzeszówku
3 grudnia uczniowie klasy 7a, w ramach realizacji projektu, wzięli udział w niezwykłych warsztatach, które połączyły kreatywność z nauką: tworzenie mgiełek zapachowych. Te zajęcia to idealny przykład, jak dziedzina kosmetologii nierozerwalnie łączy się z STEM (Nauka, Technologia, Inżynieria, Matematyka).
Kosmetologia to nie tylko estetyka, to przede wszystkim chemia, biologia i inżynieria produktu. Tworzenie mgiełki wymagało od uczniów zastosowania wiedzy ścisłej:
- Chemia Produktu: interakcje między wodą a olejkami zapachowymi, rozumiejąc, jak zbudować stabilną formułę mgiełki. Zobaczyli praktyczne zastosowanie wiedzy o roztworach i mieszaninach w roli technologa produktu.
- Inżynieria i Precyzja: Mgiełka musiała być sporządzona z dokładnością inżynierską. Precyzyjne odmierzanie składników było kluczowe dla sukcesu projektu i miało na celu naukę skrupulatności wymaganej w laboratoriach.
- Prototypowanie: Realizacja małego projektu technologicznego – wykonanie własnego, gotowego produktu – to wprowadzenie do procesów prototypowania i produkcji.
Dlaczego to jest ważne? Promując udział w STEM, zwłaszcza wśród dziewcząt, pokazujemy, że branża kosmetyczna i chemiczna oferuje fascynujące zawody techniczne i inżynierskie wymagające wiedzy ścisłej, a umiejętności takie jak przelewanie i wkraplanie z precyzją są podstawą pracy laboratoryjnej.
Podczas warsztatów uczniowie aktywnie uczestniczyli w kluczowych etapach tworzenia mgiełki:
- Poznajemy Zapachy: Ćwiczenia na rozpoznawanie i łączenie różnych woni rozwijały percepcję i kreatywność w tworzeniu kompozycji.
- Uczymy się Przelewania i Wkraplania: Te czynności, wykonywane z dbałością o dokładność, doskonaliły zdolności motoryczne i uczyły podstaw precyzji niezbędnej w każdej pracy laboratoryjnej.
Po nauce przyszła zasłużona nagroda: zimowe ognisko i zabawy ruchowe na dworze, które świetnie uzupełniły dzień pełen skupienia, zapewniając relaks i integrację klasy.
To był dzień, który udowodnił, że nauka może pachnieć pięknie, a STEM jest dla każdego.


























