Wycieczka do Żywego Muzeum Ceramiki w Bolesławcu

Wycieczka do Bolesławca była kolejnym działaniem w ramach projektu „Tradycja łączy pokolenia”. We wtorek 23.09.2025 r. klasa 5a wyruszyła poznać tajniki powstawania słynnej na całym świecie bolesławieckiej ceramiki. Uczniowie wraz z seniorami mieli okazję poznać proces produkcyjny krok po kroku. Od formowania naczyń z gliny (metodą odlewania lub toczenia), suszenia, wstępnego wypału (wypał biskwitowy) poprzez ręczne malowanie wzorów, szkliwienie oraz końcowy wypał w bardzo wysokiej temperaturze. Po zwiedzaniu zakładu produkcyjnego uczestnicy wzięli udział w warsztatach zdobienia naczyń metodą stempelkową. Połączenie tradycyjnych metod zdobienia z kreatywnością uczniów dała wspaniałe rezultaty, powstały piękne prace z których mogą być dumni.

W drodze powrotnej wspólnie powitaliśmy nadchodzącą jesień śpiewając ludowe piosenki.

Święto Pieczonego Ziemniaka

W czwartek 18 września 2025r. uczniowie z klas 5b i 5c uczestniczyli w Święcie Pieczonego Ziemniaka - imprezie międzypokoleniowej rozpoczynającej działania w ramach projektu „Tradycja łączy pokolenia”. Na zaproszenie Gminnego Klubu Seniora Senior + w Pielgrzymce wraz z bibliotekarkami z Miejskiej Biblioteki Publicznej w Złotoryi pojechali poznawać kulturę i tradycje naszych dziadków. Klasa 5c pod kierunkiem Bogumiły Bachór przygotowała na tę okazję występ artystyczny pt. „Historia ziemniaka na wesoło” oraz piosenki ludowe. Na uczestników spotkania czekał przygotowany poczęstunek: pieczone ziemniaczki, kiełbaski, sałatka ziemniaczana, ciasta i owoce. Uczestnicy mogli obejrzeć występy artystyczne Klubu Seniora -„Rzepka”, zespołu „Młodzi Pielgrzymianie”- taniec i śpiew. Część artystyczną zakończyli wspólnym, międzypokoleniowym śpiewem i tańcem przy muzyce ludowej granej na żywo na akordeonach. Seniorzy zdradzili również sekretną recepturę przygotowywania wspaniałej sałatki ziemniaczanej, którą wspólnie przygotowali z młodszymi uczestnikami spotkania.

Będziemy długo wspominać to integracyjne, międzypokoleniowe wydarzenie.

W ŚWIECIE REKLAMY I KAMPANII SPOŁECZNEJ


W ramach przedmiotu wiedza o społeczeństwie uczniowie klas 8C i 8D zrealizowali projekt edukacyjny, polegający na nakręceniu krótkich filmów prezentujących naszą szkołę (reklama) lub poruszających wybrany temat profilaktyczny dotyczący młodych ludzi, np. przeciwdziałanie uzależnieniom, przeciwdziałanie przemocy (kampania społeczna). Celem realizacji projektu było:
  • rozwijanie kreatywności uczniów i umiejętności pracy zespołowej,
  • doskonalenie umiejętności komunikacyjnych, planowania i organizacji pracy,
  • poznanie podstaw tworzenia scenariusza i realizacji filmu,
  • nabycie przez uczniów podstawowych kompetencji medialnych i cyfrowych.
Zapraszam do obejrzenia prac uczniów. 
 

UWAGA KONKURS!

Serdecznie zapraszamy wszystkich uczniów klas 1-3 do udziału w szkolnym konkursie plastycznym pod hasłem: „Moje wymarzone okulary” Celem konkursu jest rozwijanie dziecięcej wyobraźni i kreatywności połączone ze szczególnym zwróceniem uwagi na dbałość o wzrok!

Informacje organizacyjne:

Technika wykonania pracy: dowolna

Format pracy: a4

Termin składania prac: 1.10.2025 r. u wychowawcy klasy

Na zwycięzców czekają dyplomy i niespodzianki!

e22f50db 9d11 46c3 aad6 fc499e5b463f

PRÓBA BICIA REKORDU W JEDNOCZESNYM RKO

16.09.2025 r. nasza szkoła uczestniczyła w próbie do ogólnopolskiej akcji bicie rekordu Polski w jednoczesnej resuscytacji krążeniowo-oddechowej (RKO). Takie próbne ćwiczenie pozwoli nam lepiej zorganizować się przed właściwą akcją. W tym wydarzeniu istotne jest, aby resuscytacja krążeniowo – oddechowa (cykl 30 uciśnięć i 2 wdechy ratownicze, lub same 30 uciśnięć) była prowadzona nieprzerwanie na każdym stanowisku przez 30 min. Dopuszczalna jest zmiana uczestnika (udzielającego pierwszej pomocy) co 1 minutę. Do tej pory najlepszy wynik uzyskano 16 października 2019 roku – RKO w całej Polsce wykonywało 150 560 osób w 1 380 instytucjach.

Z WŁAŚCIWĄ AKCJĄ STARTUJEMY 16.10.2025 R. W GODZ. 12.00-12.30 – PODCZAS EUROPEJSKIEGO DNIA PRZYWRACANIA CZYNNOŚCI SERCA.

POKAZ HISTORYCZNY Z POWSTANIA WARSZAWSKIEGO

18 września 2025 r. odbył się w naszej szkole pokaz historyczny pt. „POWSTANIE ’44 BITWA O POLSKĘ”, przygotowany przez grupę REKONSTRUCTO „Historia eksperymentalna”. Żywa lekcja historii z Powstania Warszawskiego pozwoliła uczniom klas IV-V przenieść się w czasie i doświadczyć historii na własnej skórze. Takie połączenie prostego wykładu z bogatym zasobem eksponatów i odgrywanych scenek jest uważane za najbardziej efektywny sposób nauczania.

Nabór na zajęcia IT w Szkole Podstawowej nr 3 w Złotoryi

stem2

Z przyjemnością ogłaszamy, że Szkoła Podstawowa nr 3 w Złotoryi zaprasza uczniów klas 6-8 do udziału w projekcie Erasmus + "Diversifying the STEM Ecosystem". Projekt ma na celu rozwijanie umiejętności w obszarach nauki, technologii, inżynierii i matematyki (STEM). Zajęcia IT, prowadzone w ramach projektu, będą skupiać się na praktycznej nauce programowania, robotyki oraz innych technologii.

Co oferujemy?

Podczas zajęć uczniowie będą mieli okazję do:

  • Programowania w Scratchu: Stworzą własne inteligentne systemy, które reagują na bodźce zewnętrzne.
  • Robotyki z LEGO Education SPIKE Prime: Nauczą się budować i programować roboty, a także sterować czujnikami i silnikami.
  • Wprowadzenia do programowania z Micro:bitem: Będą tworzyć projekty z wykorzystaniem czujników, światła i dźwięku.
  • Wprowadzenia do Arduino: Będą programować obwody elektroniczne i pracować z różnymi komponentami.
  • Sterowania dronami: Zdobędą wiedzę z zakresu programowania i lotów dronów.

Zajęcia to nie tylko nauka, ale także zabawa i rozwój kreatywności.

Kto poprowadzi zajęcia?

Zajęcia będą prowadzone przez doświadczonych nauczycieli, którzy chętnie dzielą się swoją wiedzą i pasją: Pana Artura Ćwieka, Jarosława Sarkowicza, Wiesława Grzywę oraz Adriana Maćkowa.

Jak się zapisać?

Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do zapisów. Liczba miejsc jest ograniczona. Nie przegapcie tej wyjątkowej okazji, by rozwinąć swoje umiejętności i przygotować się na wyzwania przyszłości!

Po więcej szczegółów i informacje dotyczące terminów zajęć prosimy kontaktować się z nauczycielami . Czekamy na Was!

Nowe Horyzonty w Edukacji

stem

Współczesna edukacja wymaga innowacyjnych podejść, które przygotują uczniów do wyzwań przyszłości. W odpowiedzi na te potrzeby, Szkoła Podstawowa nr 3 w Złotoryi, w ramach szerszego projektu obejmującego pięć placówek z Finlandii, Łotwy, Litwy, Grecji oraz Polski wdrożyła strategię ekosystemu STEM. Jej celem jest zainteresowanie uczniów, a w szczególności dziewcząt, naukami ścisłymi, technologią, inżynierią i matematyką (Science, Technology, Engineering, Mathematics).

W ciągu roku szkolnego, w ramach programu, każda z pięciu szkół partnerskich przeznaczy łącznie 80 godzin na realizację działań, co przekłada się na dwie godziny tygodniowo. Wdrożenie ekosystemu STEM polega na testowaniu szerokiego zakresu różnorodnych zajęć, które mają na celu wzbudzenie ciekawości i pasji wśród uczniów.

W ramach innowacyjnej strategii ekosystemu STEM, nasza szkoła, wraz z innymi placówkami, wdroży kompleksowy program nauczania, składający się z 8 modułów.

Moduł Programowania i Robotyki rozpoczyna się od nauki podstaw programowania w języku Scratch (Moduł 1 i 2), gdzie uczniowie symulują działanie inteligentnych systemów i asystentów domowych. Działania te koncentrują się na tworzeniu czujników, rejestrowaniu danych i personalizowaniu interakcji, co jest świetnym wstępem do świata informatyki i sztucznej inteligencji. Kolejne moduły (3 i 4) wprowadzają uczniów w świat zaawansowanej robotyki z wykorzystaniem zestawów LEGO SPIKE Prime. Uczniowie uczą się budować i programować roboty, a także eksperymentują z inteligentnymi czujnikami, aby tworzyć stacje badawcze. To podejście łączy teorię z praktyką, rozwijając umiejętności inżynierskie i analityczne. W module Interakcja, Innowacje i Drony uczniowie przechodzą do pracy z Micro: bit (Moduł 5 i 6), co pozwala im eksplorować interakcje, czujniki i tworzyć własne projekty, takie jak krokomierz, reporter pogodowy czy system monitorujący wilgotność gleby. Program angażuje uczniów w tworzenie gier i projektów, które mają praktyczne zastosowanie w życiu codziennym.

Natomiast moduł 7 skupia się na platformie Arduino, wprowadzając uczniów w tworzenie wirtualnych i rzeczywistych obwodów. Uczniowie uczą się sterowania diodami LED, serwomechanizmami oraz budują inteligentne monitory pokoju, które mierzą światło i temperaturę.

Program kończy się modułem „Dowódcy dronów” (Moduł 8), gdzie uczniowie opanowują latanie dronami Tello, programując je do wykonywania skomplikowanych manewrów, takich jak rysowanie kształtów w powietrzu i tworzenie pokazów tanecznych. Ten etap jest  ukoronowaniem zdobytej wiedzy z programowania i technologii, łącząc kreatywność z precyzją.

Cały program składa się z 64 lekcji, prowadząc uczniów od prostego programowania w Scratch, przez robotykę i drony, aż po zaawansowane projekty z Arduino. Ta holistyczna ścieżka edukacyjna ma na celu nie tylko przekazanie wiedzy technicznej, ale również inspirowanie do innowacji i przygotowanie uczniów do przyszłych karier w dziedzinach STEM.

Działania te nie ograniczają się jedynie do tradycyjnych lekcji, ale obejmują również:

  • Wizyty studyjne: Organizowane są wycieczki do lokalnych i innowacyjnych firm z branży IT, co pozwala uczniom zobaczyć praktyczne zastosowanie wiedzy STEM w realnym środowisku pracy.
  • Lekcje kariery: Uczniowie mają możliwość spotkania z kobietami, które z sukcesami pracują w branży programistycznej i technologicznej. Takie spotkania stanowią inspirację i pokazują, że kariera w STEM jest dostępna dla każdego, niezależnie od płci.
  • Sesje coachingowe: Prowadzone są sesje doradztwa zawodowego, które pomagają uczniom zrozumieć ścieżki kariery w dziedzinie STEM i świadomie planować swoją przyszłość.
  • Gry edukacyjne: Uczniowie biorą udział w interaktywnych grach, takich jak "breakout rooms" o tematyce STEM, co uczy pracy zespołowej i logicznego myślenia w angażujący sposób.

Opracowanie i pilotaż programów

W ramach projektu opracowano i przeprowadzono pilotaż 5 programów z metodologią dla uczniów w wieku 12-16 lat. Programy te są realizowane jako dodatkowe lekcje lub zajęcia pozalekcyjne, mające na celu motywowanie do nauki technologii, programowania, nauk ścisłych i matematyki. W testowaniu programów bierze udział 150 uczniów, a ich celem jest zwiększenie motywacji do kontynuowania nauki w dziedzinach STEM w przyszłości. Warto podkreślić, że 50% uczestników stanowią dziewczęta, co jest kluczowym elementem strategii mającej na celu zmniejszenie luki płciowej w tych dziedzinach.


Sukcesy i Dalsze Plany

W ramach ogólnego projektu, który objął 400 godzin (po 80 godzin na każdą z 5 szkół), zrealizowano różnorodne działania. Realizacja strategii ekosystemu STEM w Szkole Podstawowej nr 3 w Złotoryi pozwoliła na zgromadzenie zbioru najlepszych praktyk, które mogą być wykorzystane w przyszłości. Dotychczasowe działania pokazały, że takie podejście skutecznie przyciąga uwagę uczniów i pomaga im przezwyciężyć stereotypy dotyczące przedmiotów ścisłych. Zwiększone zainteresowanie dziewcząt STEM-em jest jednym z kluczowych sukcesów tego programu. W planach na przyszłość jest kontynuowanie i rozwijanie zapoczątkowanych działań, a także dzielenie się zebranymi doświadczeniami z innymi placówkami, aby ekosystem STEM mógł rozwijać się w jeszcze szerszym zakresie.

Dzięki tego typu inicjatywom, Szkoła Podstawowa nr 3 w Złotoryi staje się liderem w nowoczesnej edukacji, przygotowując swoich uczniów do odgrywania aktywnej roli w cyfrowym i technologicznym świecie.

1 5 procent 2025 

bip

Logowanie

Tłumacz

Licznik odwiedzin

Dzisiaj2537
Wczoraj1005
Wizyt w tygodniu3542
Wizyt w miesiącu18217
Łącznie wizyt1001465

CEQ Prep FULL 2025 26 RGB

plakat czujesz niemoc

kampania dziecinstwo bez przemocy

telefon zaufania

edoo

szpd

animus

fundacja kghm

uodo tdts logo color rgb

uodo

reaguj masz prawo

Fundacja Rosa
Stop zwolnieniom z WF-u

logo maly mistrz

 

logo maly mistrz 2
Teatr TVP

  Fundacja kultury 03

Szanowni Państwo! Serdecznie witamy na oficjalnej stronie internetowej Szkoły Podstawowej nr 3 im. Henryka Brodatego w Złotoryi. Mamy nadzieję, że strona pozwoli uzyskać Państwu jak najwięcej informacji oraz zachęci do odwiedzenia naszej szkoły ..
Szkoła Podstawowa nr 3
im. Henryka Brodatego w Złotoryi

tel. /76/ 878 35 74 fax. /76/ 743 70 75

Copyright © 2014. Wszelkie prawa zastrzeżone.