Debiut „Trójkowych” szachistów w dolnośląskim turnieju
11 czerwca 2025 r. 10 uczniów z naszej szkoły wzięło udział w Dolnośląskim Turnieju Finałowym ogólnopolskiego projektu „Edukacja przez Szachy w Szkole”.
Szkołę reprezentowali: Grzegorz Żeluk kl. 1c, Marcel Wojtkowiak kl.1c, Aleksander Węgierek kl. 2c, Filip Węgliński kl. 2c, Jakub Wiącek kl. 2c, Franciszek Topór kl. 2c, Maciej Pyra kl. 3c, Wojciech Nowodyła kl.3c, Jan Żeluk kl.3c, Jan Rogulski kl.3c.
Zawodnicy startowali w 3 kategoriach: C1 – chłopcy klas I, C2- chłopcy klas II i C3 – chłopcy klas III. W każdej z kategorii udział brało ok.100 zawodników z terenu Dolnego Śląska. Był to pierwszy turniej o randze wojewódzkiej, w którym wzięła udział nasza reprezentacja.
Najlepsze wyniki osiągnęli:
Grupa C1
Miejsce 17. Grzegorz Żeluk - 4,5 pkt
Miejsce 18. Marcel Wojtkowiak - 4,5 pkt
Grupa C2
Miejsce 19. Aleksander Węgierek - 5 pkt
Grupa C3
Miejsce 24. Maciej Pyra - 4,5 pkt
Gratulujemy wyników i życzymy dalszych sukcesów!
Ogromne brawa i podziękowania należą się również Rodzicom i Dziadkom naszych reprezentantów. Dzięki Ich zaangażowaniu i mobilizacji wyjazd doszedł do skutku. Bardzo serdecznie dziękujemy!
Quiz wiedzy dla znawców postaw obronnych
Z dniem 1 września 2022 r. wprowadzono na przedmiocie edukacja dla bezpieczeństwa zagadnienia z zakresu:
- terenoznawstwa (orientowania się w terenie, posługiwania się mapą),
- strzeleckiej broni sportowej (przygotowania do szkolenia strzeleckiego, BHP na strzelnicy, celowania i celności strzelania).
W ramach kształtowania postaw proobronnych zorganizowano w naszej szkole w czerwcu 2025 r. quiz wiedzy dla klas VIII. Spośród 56 uczestników testu najlepszy wyniki uzyskał Wojciech Dyląg (8a), który wykonał bezbłędnie wszystkie zadania. Bardzo dobre wyniki uzyskali także: Julian Chamski (8a), Jakub Sarwaryn (8a), Klaudia Kominiak (8b), Hanna Wabiszczewicz (8b), Veronika Onishchenko (8c) , Antoni Rębisz (8c) oraz Alan Paszkiewicz (8c).
Gratulujemy znakomitego przygotowania!
Cyberbezpieczeństwo – odpowiedzialność szkoły i uczniów
BIEG DLA PIOTRUSIA
W sobotę, 14 czerwca, odbędą się dwa biegi charytatywne dla małego wojownika ze Złotoryi Piotrusia Szliwy.
Na złotoryjskim stadionie punktualnie o godzinie 7 ruszy 12-godzinny bieg charytatywny.
Nie trzeba być sportowcem, nie liczy się czas ani ilość kilometrów. Liczy się serce. Wystarczy pojawić się na miejscu, przebiegnąć minimum jedno okrążenie i dorzucić swoją cegiełkę. Można dołączyć w dowolnym momencie.
– Nieważne, czy przebiegniemy jedno okrążenie, dziesięć, czy sto. Ważne, by być razem, poruszyć ciało i poruszyć serca. To nie tylko bieg – to manifestacja solidarności z Piotrusiem oraz dobra zabawa – mówią organizatorzy wydarzenia.
Dobrą zabawę zapewni piknik rodzinny z masą atrakcji (dmuchańce, grill, stoiska z domowymi ciastami, kiermasz książek, prawdziwy wielbłąd, zdobienie bombek, pokaz pierwszej pomocy i wiele innych niespodzianek).
Tego samego dnia w Łukaszowie odbędzie się 9. edycja „Biegu między wiatrakami”. Start o godz. 9.
Temu biegowi towarzyszył będzie pełen atrakcji festyn.
Dwa miejsca. Dwa biegi. Jeden chłopiec. Jeden cel.
– W sobotę nie siedź w domu. Przyjdź, pobiegnij, posiedź, zjedz, pomóż. Każdy krok ma znaczenie. Zapraszamy wszystkich. Piotruś walczy o życie każdego dnia. Pomóż mu je wygrać – zapraszają organizatorzy.
Dzisiaj 13 czerwca DZIEŃ PUSTEJ KLASY
Głosuj na nasz projekt w Budżecie Obywatelskim!
Szkoła Podstawowa nr 3 w Złotoryi zgłosiła projekt „Sensoryczny Plac Zabaw” (projekt nr 1) do Budżetu Obywatelskiego. Dzięki niemu powstanie wyjątkowe miejsce do zabawy i nauki: tablice malarskie, kulodrom, ekokuchnia, kuchnia błotna i warsztat kreatywny.
Głosowanie trwa od 2 do 16 czerwca 2025 r.
Głosować mogą również osoby niepełnoletnie (za zgodą rodzica).
https://zlotoryja.budzet-
Każdy głos się liczy – wspólnie stwórzmy inspirującą przestrzeń dla dzieci!
I Szkolny konkurs w rozwiązywaniu zadań szachowych
W piątek, 30 maja odbył się I Szkolny konkurs w rozwiązywaniu zadań szachowych. Każdy z uczestników miał do rozwiązania diagramy punktowane odpowiednio do skali trudności. Na rozwiązanie 18 zadań uczniowie mieli 45 min.
Konkurs nie należał do łatwych, pomimo to jednemu z uczestników udało się zdobyć komplet punktów! GRATULUJEMY!
Wyniki konkursu:
1. Marcel Nizioł 26pkt – komplet
2. Antoni Ostrouch 21pkt
3. Maciej Pyra 21pkt
4. Franciszek Ostrouch 20pkt
5. Aleksander Nowak 18pkt
6. Nikodem Słoński 18pkt
7. Olaf Kwaśniowski 18pkt
8. Aleksander Węgierek 14pkt
9. Mateusz Andruchów 14pkt
10. Grzegorz Żeluk 11pkt
11. Kacper Rupa 11pkt
12. Jan Żeluk 2pkt
13. Filip Zalewski 1pkt
Dwudniowa Przygoda Ósmoklasistów w Krakowie i Energylandii
W dniach 5-6 czerwca, 42 uczniów ze wszystkich klas ósmych, wraz z opiekunami, wyruszyło na niezapomnianą dwudniową wycieczkę, która połączyła edukację z dawką adrenaliny. Pogoda dopisała, oferując bezchmurne niebo i upalne słońce, co tylko dodało uroku całej wyprawie.
Pierwszego dnia młodzież zanurzyła się w historyczną atmosferę Krakowa. Rozpoczęli od wizyty w Ogrodzie Botanicznym Uniwersytetu Jagiellońskiego, gdzie podziwiali bogactwo roślinności. Następnie, serce Krakowa – Rynek Główny, Sukiennice i Wawel – otworzyło przed nimi swoje podwoje, odsłaniając wieki historii i kultury. Punktem kulminacyjnym dnia było wejście na Dzwon Zygmunta, gdzie, zgodnie z legendą, dotknięcie go lewą ręką ma spełniać życzenia. Kto wie, ile marzeń zostało tam złożonych! Popołudnie poświęcono na interaktywną naukę w Ogrodzie Doświadczeń, gdzie uczniowie mogli dosłownie „dotknąć nauki”, eksplorując fascynujące zjawiska fizyczne i chemiczne. Wieczorem, po dniu pełnym wrażeń, cała grupa udała się na nocleg do urokliwych, zabytkowych domków, zbudowanych tradycyjną techniką bez użycia gwoździ. Wspólne śpiewy i rozmowy do późnych godzin wieczornych sprzyjały integracji i budowaniu nowych przyjaźni.
Drugi dzień wycieczki to eksplozja radości i adrenaliny w Energylandii. Uczniowie spędzili tam czas do późnych godzin popołudniowych, korzystając z niezliczonych atrakcji i karuzel, które dostarczyły im niezapomnianych wrażeń i dawki szalonej zabawy. Zmęczeni, ale pełni wrażeń, wieczorem wrócili do rzeczywistości, bogatsi o nowe doświadczenia i wspomnienia, które z pewnością na długo pozostaną w ich pamięci.
Ta wycieczka była doskonałą okazją do połączenia nauki z rozrywką, a także do wzmocnienia więzi między uczniami.