BIBLIOTEKA
Szkoły Podstawowej nr 3 im. Henryka Brodatego w Złotoryi
znajduje się na I piętrze w sali nr 13 i nr 15
Pracownicy biblioteki: Beata Dąbrowska, Bogumiła Bachór i Małgorzata Zalewska
Regulamin Szkolnego Centrum Informacji Multimedialnej
Szkolny regulamin wypożyczania i udostępniania darmowych podręczników
Godziny pracy biblioteki szkolnej
Z książką po Europie
18 maja 2018 r. biblioteka szkolna zaprosiła uczniów, od klas czwartych do gimnazjalnych, w podróż „Z książką po Europie”. W baśniowy klimat wprowadziły nas Marika Świtalska i Paulinka Wałek piosenką „Podróż do Krainy Bajek” oraz uczennice klasy 3d piosenką „Witajcie w naszej bajce” Jana Brzechwy. Uczennice klasy 7a zaprezentowały sentencje i myśli o książkach, wyrażane przez znanych europejskich pisarzy i twórców kultury.
Pierwszym krajem, który odwiedziliśmy była Szwecja i spotkanie z najbardziej znaną autorką książek dla dzieci Astrid Lindgren oraz rudowłosą bohaterką jej powieści Pipi Langstrump. Dzieci kl. 3d zaśpiewały o niej piosenkę, a wśród nas tańczyła rudowłosa Pipi. Potem przenieśliśmy się do XVII wiecznej Hiszpanii i podziwianego na całym świecie rycerza Don Kichota oraz jego wiernego sługi Sancho Pansę. Wiele pozytywnych emocji doznaliśmy słuchając piosenki „Błędny rycerz” w wykonaniu Hani Kulas. Ale Hiszpania to także flamenko. O tym żywym , rytmicznym tańcu wykonywanym ze śpiewem przy akompaniamencie gitar, kastanietów, klaskania w dłonie napisano wiele utworów . Brawurowo taniec wykonali uczniowie klasy 3d, a Olimpia Tarnowska recytowała wiersz „Jota i flamenco”. Z gorącej Hiszpanii przenieśliśmy się do zamglonej kapryśnej pogodowo Anglii. Tam na ulicy Baket Street 221 spotkaliśmy Sherlocka Holmesa ( Olek Wiącek), Doktora Watsona (Bartek Durkalec) i panią Hudson (Julia Wilczyńska) w scence niezwykle skomplikowanej zagadki kryminalnej. Autorem powieści kryminalnych o najbardziej znanym detektywie świata jest Artur Conan Doyle.
W nostalgiczny nastrój powieści Antoine’a de Saint-Exupéry’ego wprowadziła nas Ola Wybraniec, przepięknie śpiewając piosenkę o Małym Księciu.
Mały Książę (Tymon Kot) wylądował na Ziemi. Podczas podróży spotkał żmiję (Wiktoria Suchenek), kwiat (Kamila Gajewska), a takżę dzikiego lisa (Natalia Stokowiec). Od nich dowiedział się, że wśród ludzi bywa się samotnym, ludzie często nie mają korzeni i trudno ich odnaleźć oraz, że „…dobrze widzi się tylko sercem. Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu”.
Znów jesteśmy w Polsce i przenosimy się w świat poezji. „Wspomnienie” Juliana Tuwima wzruszająco zaśpiewali Olimpia Tarnowska i Igor Widomski w towarzystwie tancerzy Natalii Kozyry, Karoliny Chmary, Bartosza Zyzańskiego i Dawida Kraski.
Ponieważ „Poezja jest światem przeżyć i refleksji” (Jan Twardowski), nie mogło jej zabraknąć i u nas. Wiersz naszego największego wieszcza Adama Mickiewicza „Reduta Ordona” recytował Konrad Jóźwiak, a wiersz polskiej noblistki Wisławy Szymborskiej pt. „Jak ja się czuję” wykonała Kinga Urszel. Nasi recytatorzy byli laureatami szkolnego etapu Powiatowego Konkursu Recytatorskiego „Pegazik”.
Przewodnikami we wspaniałej podróży „Z książką po Europie” byli Konrad Jóźwiak i Igor Widomski.
Na zakończenie spotkania wszyscy uczestnicy otrzymali zakładki z sentencjami o czytaniu bo „Czytanie rozwija umysł młodzieży, odmładza charakter starca, uszlachetnia w chwilach pomyślności, daje pomoc i pocieszenie w przeciwnościach” (Maksym Gorki).
Dziękujemy nauczycielom, którzy bardzo pomogli nam w organizacji imprezy: Pani Marzannie Hajdun za przygotowanie piosenek, Pani Annie Hupental, która przygotowała występy uczniów klasy 3d, Pani Iwinie Pierzchale za obsadzenie ról, pani Bogumile Bachór za przygotowanie walca wiedeńskiego, a Pani Magdalenie Hanebach za piękną dekorację.
Wytropiliśmy szkolnych poetów
Nie wiem, co to poezja,
nie wiem, po co i na co,
wiem, że czasami ludzie
czytają wiersze i płaczą,
a potem sami piszą,
mozolnie i nieudolnie,
by od dławiącej ciszy
łkające serce uwolnić.
Władysław Broniewski
21 marca obchodzimy Światowy Dzień Poezji. Święto zostało ustanowione przez UNESKO w 1999 roku, a jego celem jest promocja czytania, pisania, publikowania i nauczania poezji na całym świecie. UNESCO zadeklarowało, że ten dzień ma „dać nowy impuls, aby docenić poezję oraz poprzeć krajowe, regionalne i międzynarodowe ruchy poetyckie".
W ostatnim tygodniu kwietnia biblioteka szkolna ogłosiła akcję pisania wierszy pod hasłem „Tropimy szkolnych poetów”, a najmłodszym dzieciom zaproponowaliśmy wykonanie prac plastycznych inspirowanych poezją. Wpłynęło do nas 51 utworów literackich i 42 prace plastyczne.
Z okazji Dnia Poezji w holu I piętra otworzyliśmy wystawę wybranych prac naszych uczniów.
Prace nagrodzone:
Wiersze klas młodszych:
I m – Nadia Siemieńska kl. 3c
II m – Sylwia Świtalska kl. 3c
III m – Aleksandra Rajczakowska kl. 1b
Jakub Gibała kl. 3a
wyróżnienie - Zuzanna Golanowska kl. 3c
Antoni Smolarczyk kl. 3d
Wiersze klas starszych:
I m – Aleksandra Sarwaryn kl. 6b
II m – Wiktor Postrzelony kl. 4d
III m – Aleksandra Wróblewska kl. 6b
Prace plastyczne:
I m – Zuzanna Łukasiewicz kl. 1c
Zuzanna Molenda kl. 1c
II m – Zuzanna Paździor kl. 1c
III m – Weronika Ardelli kl. 1b
wyróżnienie – Jagoda Gajzler kl. 1b
Maja Koprowska kl. 1b
Zmartwienie taty
Tata piesek ma już dość,
Bo mu synek daje w kość.
Od szczekania raczej stroni,
Chętnie polną myszkę goni.
Nie pilnuje domu wcale,
Z kotem czuje się wspaniale.
Zamiast gonić Mruczka złego,
Bawi się z nim w chowanego.
Nadia Siemieńska kl.3c
ZAGWOSTKI POETKI
Niby poetka mała,
Ale pomysłów głowa cała
I tak myśli: jaką tu napisać powieść,
By swojego talentu dowieść?
O strażakach? robotach?
psach czy kotach?
Może o hipopotamie,
Co innym zjadł śniadanie?
Albo o Zeusie, Herze…
A do tego jakieś zwierzę!
Jaki gatunek dobrać
Oraz jaki cel dziś obrać?
Ile mam zapisać stron?
Bohaterem ma być ona czy on?
Powieść tą dla siebie zachować
Czy ją wypromować?
I tak myśli aż do rana,
Przez co zawsze jest niewyspana.
Nagle drapie się w okolicach mastka,
I mówi:” To dopiero jest zagwostka!”
Aleksandra Sarwaryn kl.6b
Śledztwo w grze bibliotecznej "Zostań Detektywem" zakończone!
Zagadka kryminalna rozwiązana!
W dniach 23 IV – 7 V na terenie naszej szkoły działało biuro detektywistyczne. Zadaniem śledczych było rozwiązanie zagadki kryminalnej i wskazanie sprawcy, który zniszczył książkę oraz jego ofiary – tytuł książki i jej autora. Detektywi otrzymali na wstępie Kartę Detektywa, na której zapisywali wyniki śledztwa, oraz przez kolejne dni odbierali Karty z zadaniami. Rozwiązywali krzyżówki, rozszyfrowywali list sprawcy napisany odwróconym alfabetem, na podstawie fragmentów książek ustalali autora zniszczonej książki, odczytywali wyrazy zapisane alfabetem Morsea, przechodzili przez labirynt. Informacji poszukiwali w książkach, Internecie oraz katalogach alfabetycznym i rzeczowym. Ich działaniom towarzyszyły niemałe emocje – komu się uda, kto pierwszy rozwiąże zagadkę kryminalną.
W zabawie wzięło udział 78 uczniów. Dzięki wytrwałości, logicznemu myśleniu i umiejętności powiązania faktów, wielu detektywów wpadło na trop wielkiego przestępstwa i odkryło tożsamość ofiary i sprawcy.
Gratulujemy detektywom, którzy najlepiej wywiązali się z zadania:
- Sofia Kolesnykowa i Krystyna Wynar kl. 2a Gimnazjum
- Aleksandra Wróblewska kl. 6b
- Emilia Futerhendler kl. 6b
- Wiktoria Polańska kl. 6b
- Oliwia Pastyrnak kl. 4b
- Kasia Gawrońska kl. 5c
- Kamila Kwiatkowska kl. 4b
Gratulujemy także naszej najmłodszej uczestniczce Oli Grzęskiej z grupy przedszkolnej 0e, która przy niewielkiej pomocy mamy uzyskała niezły wynik.
Wymienieni uczestnicy otrzymają nagrody książkowe, dyplomy oraz Odznakę Detektywa.
Zapraszamy do udziału w powiatowym konkursie czytelniczym
Drodzy Ropdzice i Opiekunowie
Szanowni Państwo!
Miło nam poinformować, że w ramach rządowego programu „Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa” pozyskaliśmy 15 tys. zł. na zakup książek i nowości wydawniczych do biblioteki szkolnej.
Czytanie jest bardzo ważną umiejętnością we współczesnym świecie, pierwszym etapem, bez którego nie można rozpocząć następnych, a kultura czytelnicza nie jest cechą wrodzoną więc musi być ciągle budowana i wzmacniana.
Pani Irena Koźmińska, Prezes Fundacji ABCXXI „Cała Polska czyta dzieciom”, napisała list otwarty, w którym zwraca uwagę na ogromną rolę rodziców w edukacji czytelniczej. Pozwólcie Państwo, że przytoczę jego obszerne fragmenty.
„Drodzy Rodzice!
Każdy z nas pragnie dla swego dziecka dobrego dzieciństwa i szczęśliwej przyszłości.
Ale czy wiemy, jak to osiągnąć? Jak sprawić, by dziecko wyrosło na człowieka zdrowego emocjonalnie, samodzielnego i mądrego, otwartego na ludzi, dobrze radzącego sobie we współczesnym świecie, umiejącego wykorzystywać swoje predyspozycje i uzdolnienia?
Rodzice, którym zależy na dobrym wychowaniu dziecka, wiedzą, że nie da się tego zrobić, nie poświęcając mu osobiście czasu, nie tłumacząc, nie czytając. Dzieciństwo nie polega na kolekcjonowaniu gadżetów, lecz dobrych chwil z rodziną, dobrych wzorców i wartości, takich jak miłość, szacunek, poczucie bezpieczeństwa, radość.
Można wiele zrobić, codziennie czytając dziecku. Od urodzenia, gdyż zanim zacznie ono mówić i czytać, powinno się dobrze osłuchać z językiem i zbudować jak największy zasób słów, które rozumie. Ważne jest czytanie chłopcom, gdyż ich umiejętności językowe rozwijają się wolniej. Dzięki głośnemu czytaniu nauka w szkole będzie dla niego łatwiejsza
i przyjemniejsza. Nie porzucajmy czytania, gdy dziecko potrafi już czytać samo. Codzienne czytanie to wspólnie spędzony czas, stałe wzmacnianie więzi i wzajemnego zaufania, a także doskonalenie najważniejszej społecznej kompetencji - sprawnego posługiwania się językiem. Język to klucz do dobrej komunikacji z ludźmi i do samodzielnego zdobywania wiedzy. Czytanie jest jak witamina i szczepionka. Dzieci, którym czytamy, są mądrzejsze, znacznie bardziej odporne na toksyny współczesnej kultury i znacznie lepiej poradzą sobie w życiu.”
Tymczasem Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich bije na alarm – badania wskazują,
że Polacy czytają coraz mniej. Najchętniej czytają najmłodsi uczniowie, czytelnictwo załamuje się w starszych klasach szkoły podstawowej i niemal zanika wśród najstarszych uczniów. Dorośli Polacy czytają najmniej w Europie.
Szanowni Państwo,
Wasze dzieci, będąc czytelnikami biblioteki szkolnej, mają wolny dostęp do półek. Oznacza to, że każdy może samodzielnie poruszać się wśród regałów i wybierać odpowiednie książki. Ważne jest, aby były one dla uczniów atrakcyjne. Z „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa” chcemy zakupić pozycje odpowiadające upodobaniom, wrażliwości
i potrzebom uczniów - książki nadążające za zmianami we współczesnym świecie.
W celu poznania i dostosowania księgozbioru do faktycznych zainteresowań czytelniczych, biblioteka szkolna w kwietniu zorganizuje Szkolne Wybory Książek, w których każdy uczeń od kl. II szkoły podstawowej do kl. II szkoły gimnazjalnej wskaże dwie książki, które
z pełnym przekonaniem poleciłby swoim rówieśnikom. Mamy nadzieję, że uatrakcyjnienie oferty jeszcze mocniej wpłynie na rozwój zainteresowań uczniów i chęć częstego korzystania z naszych zbiorów.
Warto czytać bo: czytelnictwo kształtuje charakter, poszerza zasób słownictwa, poprawia pamięć, redukuje stres, pomaga myśleć w sposób analityczny, zwiększa zdolność empatii. Czytelnicy są bardziej skłonni do wypowiadania się i uczestnictwa w życiu społecznym, szybciej zapamiętują i uczą się nowych rzeczy.
Z poważaniem
nauczyciele - bibliotekarze
Szkoły Podstawowej nr 3
im. Henryka Brodatego w Złotoryi
SZKOLNE WYBORY KSIĄŻEK
Harmonogram przychodzenia poszczególnych klas do biblioteki
18 IV 2018 r. (środa)
Nr lekcji | Klasa - godzina wyborów | |||
3 lekcja | 10.00 – 10. 10 | 10.10 – 10.20 | 10.20 – 10.30 | 10.30 – 10.40 |
II a | II b | III a | IV d | |
4 lekcja | 10.55 – 11.05 | 11.05 – 11.15 | 11.15 – 11.25 | 11.25 – 11.35 |
III b | III c | III d | IV a | |
5 lekcja | 11.50 – 12.00 | 12.00 – 12.10 | 12.10 – 12.20 | 12.20 – 12.30 |
IV c | V a | V b | V c |
19 IV 2018 r. (czwartek)
Nr lekcji | Klasa - godzina wyborów | ||
2 lekcja | 9.00 – 9.10 | 9.10 – 9.20 | 9.20 – 9.30 |
V d | VI a | VII b | |
3 lekcja | 10.00 – 10.10 | 10. 10 – 10.20 | 10.20 – 10.30 |
VI b | II a G | IV e | |
4 lekcja | 11.00 – 11.10 | 11.10 – 11.20 | 11.20 – 11.30 |
IV f | VII c | II b G | |
5 lekcja | 11.50 – 12.00 | 12.00 – 12.10 | 12.10 – 12.20 |
II c G | IV b | VII a |
Biblioteka w pigułce - styczeń, luty
- 03 I 2018– „Dzień Środków Masowego Przekazu” i „Zima w poezji” – wystawy na korytarzu
12 I 2018 – Szkolne eliminacje do powiatowego konkursu recytatorskiego „Pegazik” dla uczniów klas IV – VI i 7 oraz 2 i 3 gimnazjalnych.
30 I 2018 r. – Zajęcia z dziećmi ze świetlicy – zapoznanie z pojęciem legenda, prezentacja multimedialna o powstaniu państwa polskiego pt. „O Lechu, Czechu i Rusie”.
02 II 2018 –Uroczyste pasowanie naczytelnika.
Uczniowie klas pierwszych zostali zabrani przez piratów (uczniów kl. 7b) na wyspę Książkolandia. W czasie podróży statkiem spotkali Dobrą Wróżkę z bohaterami bajek i baśni (w królewny, wróżki i inne postaci wcieliły się dzieci z klasy III d pod kierunkiem pani Anny Hupental). Na wyspie wraz z piratami odkryły skarb – książki. Spotkały także króla mórz i oceanów Neptuna. To on przyjął od pierwszaków przyrzeczenie, że będą książki wypożyczać, szanować i czytać.
1 – 6 II 2018 r. – Wystawka „Dzień bezpiecznego Internetu”, udział uczniów naszej szkoły w zajęciach w Bibliotece Pedagogicznej „Bezpiecznie korzystam z Internetu”, „Bądź fair w Internecie”, „Mój wizerunek w Internecie”
Od 5 do 13 lutego – przygotowania do Walentynek
- Przygotowanie plakatów o obchodach
- Kim był św. Walenty, przysłowia i sentencje o miłości – wystawa obok biblioteki.
14 II 2018 – Walentynki w bibliotece szkolnej pod hasłem „Zakochaj się w czytaniu”:
- Randka w ciemno z książką
- Konkurs na najpiękniejszą kartkę walentynkową
- Quiz walentynkowy dla uczniów klas 7 i 2, 3 Gimnazjum
- Przygotowane przez bibliotekarzy Walentynki z fragmentami wierszy o miłości uczniowie mogli pobrać i wręczyć sympatii
- Słodka niespodzianka z Walentynką dla wypożyczających
16 II 2018 r. – Konkurs recytatorski „Wiersze Marii Konopnickiej” prezentowali uczniowie klas I – III – eliminacje do konkursu powiatowego.
16 II 2018 r. Gazetka „Pismo Brailla”
19 II 2018 r. – „Historia książki”, „Rok 2018 rokiem Zbigniewa Herberta” - wystawy w holu szkoły.
Sejm RP uchwalił rok 2018 rokiem Ireny Sendlerowej i Zbigniewa Herberta. Na wystawie przedstawiłyśmy twórczość poety, kim jest Pan Cognito i jego przykazania. Co na temat jego twórczości sądzą wielcy pisarze.
19 II 2018 r. Ogłoszenie konkursów walentynkowych
20 II 2018 r. – Akcja dla wszystkich uczniów naszej szkoły pod hasłem „Tropimy szkolnych poetów”
Uczniowie mogą przynosić napisane przez siebie wiersze na dowolny temat do biblioteki szkolnej. Zachęcamy także, zwłaszcza młodszych uczniów, do wykonania pracy plastycznej inspirowanej poezją.
21 marca, z okazji Światowego Dnia Poezji przygotujemy wystawę prac pt. „Malarstwo jest milczącą poezją, a poezja – mówiącym malarstwem. Za najciekawsze wiesze oraz prace plastyczne przewidujemy nagrody książkowe.
21 II 2018 r. Udział w szkoleniu „Gry literackie – motywująca nauka i zabawa”
22 II 2018 r. – Wręczenie nagród laureatom konkursu walentynkowego i recytatorskiego klas I – III.
- Przez cały luty duża ilość zajęć w czasie zastępstw doraźnych
Biblioteka szkolna w pigułce - styczeń, luty
- 03 I 2018– „Dzień Środków Masowego Przekazu” i „Zima w poezji” – wystawy na korytarzu
12 I 2018 – Szkolne eliminacje do powiatowego konkursu recytatorskiego „Pegazik” dla uczniów klas IV – VI i 7 oraz 2 i 3 gimnazjalnych.
30 I 2018 r. – Zajęcia z dziećmi ze świetlicy – zapoznanie z pojęciem legenda, prezentacja multimedialna o powstaniu państwa polskiego pt. „O Lechu, Czechu i Rusie”.
02 II 2018 –Uroczyste pasowanie naczytelnika.
Uczniowie klas pierwszych zostali zabrani przez piratów (uczniów kl. 7b) na wyspę Książkolandia. W czasie podróży statkiem spotkali Dobrą Wróżkę z bohaterami bajek i baśni (w królewny, wróżki i inne postaci wcieliły się dzieci z klasy III d pod kierunkiem pani Anny Hupental). Na wyspie wraz z piratami odkryły skarb – książki. Spotkały także króla mórz i oceanów Neptuna. To on przyjął od pierwszaków przyrzeczenie, że będą książki wypożyczać, szanować i czytać.
1 – 6 II 2018 r. – Wystawka „Dzień bezpiecznego Internetu”, udział uczniów naszej szkoły w zajęciach w Bibliotece Pedagogicznej „Bezpiecznie korzystam z Internetu”, „Bądź fair w Internecie”, „Mój wizerunek w Internecie”
Od 5 do 13 lutego – przygotowania do Walentynek
- Przygotowanie plakatów o obchodach
- Kim był św. Walenty, przysłowia i sentencje o miłości – wystawa obok biblioteki.
14 II 2018 – Walentynki w bibliotece szkolnej pod hasłem „Zakochaj się w czytaniu”:
- Randka w ciemno z książką
- Konkurs na najpiękniejszą kartkę walentynkową
- Quiz walentynkowy dla uczniów klas 7 i 2, 3 Gimnazjum
- Przygotowane przez bibliotekarzy Walentynki z fragmentami wierszy o miłości uczniowie mogli pobrać i wręczyć sympatii
- Słodka niespodzianka z Walentynką dla wypożyczających
16 II 2018 r. – Konkurs recytatorski „Wiersze Marii Konopnickiej” prezentowali uczniowie klas I – III – eliminacje do konkursu powiatowego.
16 II 2018 r. Gazetka „Pismo Brailla”
19 II 2018 r. – „Historia książki”, „Rok 2018 rokiem Zbigniewa Herberta” - wystawy w holu szkoły.
Sejm RP uchwalił rok 2018 rokiem Ireny Sendlerowej i Zbigniewa Herberta. Na wystawie przedstawiłyśmy twórczość poety, kim jest Pan Cognito i jego przykazania. Co na temat jego twórczości sądzą wielcy pisarze.
19 II 2018 r. Ogłoszenie konkursów walentynkowych
20 II 2018 r. – Akcja dla wszystkich uczniów naszej szkoły pod hasłem „Tropimy szkolnych poetów”
Uczniowie mogą przynosić napisane przez siebie wiersze na dowolny temat do biblioteki szkolnej. Zachęcamy także, zwłaszcza młodszych uczniów, do wykonania pracy plastycznej inspirowanej poezją.
21 marca, z okazji Światowego Dnia Poezji przygotujemy wystawę prac pt. „Malarstwo jest milczącą poezją, a poezja – mówiącym malarstwem. Za najciekawsze wiesze oraz prace plastyczne przewidujemy nagrody książkowe.
21 II 2018 r. Udział w szkoleniu „Gry literackie – motywująca nauka i zabawa”
22 II 2018 r. – Wręczenie nagród laureatom konkursu walentynkowego i recytatorskiego klas I – III.
- Przez cały luty duża ilość zajęć w czasie zastępstw doraźnych
„Dziewczynka z zapałkami”- czyli pomysł na nowatorskie zajęcia
Dzieci z grupy I świetlicy uczestniczyły w zajęcia z arteterapii z elementami biblioterapii i muzykoterapii prowadzonymi przez panie Jadwigę Stępniak i Bogumiłę Bachór.
Kanwą naszej rozmowy o wartościach, pomaganiu, empatii i zrozumieniu była przepiękna baśń Hansa Christiana Andersena „Dziewczynka z zapałkami”. Osobowość każdego młodego człowieka kształtuje się w zetknięciu z otaczającym światem. Sztuka może dopomóc w rozumieniu rzeczywistości oraz budowaniu do niej pozytywnego stosunku: rozbudzać myślenie i emocje, ukazywać obszary piękna, zachęcać do postawy twórczej, wykazywać na potrzebę kontaktu z ludźmi, uczyć wartościowania. Twórczość jest najwyższym przystosowaniem jednostki do świata zewnętrznego. Głównym celem arteterapii jest to, by po jej zakończeniu, osoba która została jej poddana, optymistycznie podchodziła do problemów, radziła sobie z własnymi emocjami, stała się odporna na niepowodzenia i nabrała wiarę w samego siebie, a także pokonała własną nieśmiałość.
Działania arteterapeutyczne przyjmują różne formy, do których zaliczyć możemy:
· terapię za pomocą sztuk plastycznych, czyli za pomoca rysunków, grafiki, rzeźby, itp.,
· choreoterapię, czyli za pomocą tańca i ruchu,
· muzykoterapię, w której wykorzystywany jest własny głos, nagrania muzyczne, a także instrumenty muzyczne,
· biblioterapię, czyli terapię z wykorzystaniem książek, publikacji literackich, itp.
Grupa uczniów bardzo aktywnie uczestniczyła w zajęciach, które bardzo podobały się zarówno młodym ludziom jak i ich rodzicom .